Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym PW-5F-WMP
Rozwój mowy i języka dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym – czynniki, etapy, cechy. Przejawy trudności i zaburzeń rozwoju mowy i języka. Współpraca z logopedą w procesie kształcenia i wychowania dziecka z trudnościami lub zaburzeniami w rozwoju mowy i języka. Ocenianie efektów edukacyjnych dzieci z zaburzeniami mowy i języka. Podstawy pracy z dziećmi i uczniami z trudnościami w komunikacji językowej.
W cyklu 2021Z:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
W cyklu 2021Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
W cyklu 2022Z:
WYKŁAD: Rozumienie-mówienie-czytanie- pisanie jako sprawności i czynności językowe. Język i mowa - uwarunkowania rozwoju, etapy, cechy. Formy zaburzeń mowy - klasyfikacja przyczynowo-objawowa. Rozwijanie kompetencji czytelniczych u dzieci. Gry i zabawy językowe - cechy, przykłady. Autorski program zajęć ortofonicznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. ĆWICZENIA: 1. Etapy rozwoju mowy dziecka. |
W cyklu 2023Z:
WYKŁAD: Rozumienie-mówienie-czytanie- pisanie jako sprawności i czynności językowe. Język i mowa - uwarunkowania rozwoju, etapy, cechy. Formy zaburzeń mowy - klasyfikacja przyczynowo-objawowa. Rozwijanie kompetencji czytelniczych u dzieci. Gry i zabawy językowe - cechy, przykłady. Autorski program zajęć ortofonicznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. ĆWICZENIA: 1. Etapy rozwoju mowy dziecka. |
W cyklu 2023Zn:
WYKŁAD: Rozumienie-mówienie-czytanie- pisanie jako sprawności i czynności językowe. Język i mowa - uwarunkowania rozwoju. Formy zaburzeń mowy - klasyfikacja przyczynowo-objawowa. Program zajęć ortofonicznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Treści szczegółowe: |
W cyklu 2024Z:
WYKŁAD ĆWICZENIA |
W cyklu 2024Zn:
WYKŁAD: Rozumienie-mówienie-czytanie- pisanie jako sprawności i czynności językowe. Język i mowa - uwarunkowania rozwoju. Formy zaburzeń mowy - klasyfikacja przyczynowo-objawowa. Program zajęć ortofonicznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Treści szczegółowe: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2024Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie zadania edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w zakresie wspierania rozwoju mowy dziecka lub ucznia.
Umiejętności
Student/-ka potrafi organizować działania edukacyjne nastawione na rozwijanie mowy dzieci w przedszkolu i klasach I–III.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa do kierowania się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, krytycyzmem oraz przyjęcia odpowiedzialności za rozwój mowy dzieci lub uczniów.
Jest gotowy/gotowa do efektywnej współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, w tym: psychologiem, logopedą, pedagogiem, lekarzem, rodzicami dzieci lub uczniów i innymi członkami społeczności przedszkolnej, szkolnej i lokalnej, na rzecz rozwoju mowy dzieci lub uczniów.
Literatura
W cyklu 2021Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2021Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2022Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2023Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2023Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2024Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
W cyklu 2024Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
NAKŁAD PRACY STUDENTA: LICZBA PUNKTÓW ECTS: 3 |
W cyklu 2021Zn:
NAKŁAD PRACY STUDENTA: LICZBA PUNKTÓW ECTS: 3 |
W cyklu 2022Z:
METODY PRACY: NAKŁAD PRACY STUDENTA: LICZBA PUNKTÓW ECTS: 3 |
W cyklu 2023Z:
METODY PRACY: NAKŁAD PRACY STUDENTA: LICZBA PUNKTÓW ECTS: 3 |
W cyklu 2023Zn:
METODY PRACY: NAKŁAD PRACY STUDENTA: LICZBA PUNKTÓW ECTS: 3 |
W cyklu 2024Z:
METODY PRACY NAKŁAD PRACY STUDENTA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 3 |
W cyklu 2024Zn:
METODY PRACY: NAKŁAD PRACY STUDENTA: LICZBA PUNKTÓW ECTS: 3 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: