Tutoring - Praca metodą tutoringu PW-5F-TMT
TREŚCI PROGRAMOWE:
Tutor, mentor, coach- podstawowa terminologia. Czym jest tutoring. Zasady pracy tutora. Podstawy rozmowy tutorskiej. Tutoring w edukacji.
W cyklu 2023L:
1. Tutoring, coaching i mentoring. Podstawowa terminologia i definicje. (1) |
W cyklu 2023Ln:
1. Tutoring, coaching i mentoring. Podstawowa terminologia i definicje.(1) |
W cyklu 2024L:
1.Tutoring, coaching i mentoring. Podstawowa terminologia i definicje.(1) |
W cyklu 2024Ln:
1.Tutoring, coaching i mentoring. Podstawowa terminologia i definicje.(4) |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna teorię spostrzegania społecznego i komunikacji: zachowania społeczne i ich uwarunkowania; sytuację interpersonalną; zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów; reguły współdziałania; procesy i role grupowe; bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem, mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów.
Zna znaczenie autorefleksji i samorozwoju; zasoby własne w pracy nauczyciela – identyfikacja i rozwój, indywidualne strategie radzenia sobie z trudnościami, zagadnienia stresu i nauczycielskiego wypalenia zawodowego; podstawy psychologii twórczości i treningu myślenia kreatywnego; trening komunikacyjny, style komunikowania się nauczyciela z podmiotami edukacyjnymi; metody przezwyciężania barier komunikacyjnych.
Umiejętności
Student/-ka potrafi zaplanować działania na rzecz rozwoju zawodowego.
Potrafi zaplanować działania na rzecz rozwoju własnych kompetencji językowych i pedagogicznych.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotów/a do refleksji, w tym krytycznej oceny, odnośnie do poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz wykazywania umiejętności uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego w zakresie wychowania przedszkolnego.
Literatura
W cyklu 2023L:
Lektura obowiązkowa: 1.Bartnicka D. i Nowosielska J. (2016). Coaching, mentoring, tutoring- wyzwania dla edukacji XXI wieku. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie. Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023Ln:
Lektura obowiązkowa: 1.Bartnicka D. i Nowosielska J. (2016). Coaching, mentoring, tutoring- wyzwania dla edukacji XXI wieku. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie. Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2024L:
Lektura obowiązkowa: 1.Bartnicka D. i Nowosielska J. (2016). Coaching, mentoring, tutoring- wyzwania dla edukacji XXI wieku. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie. |
W cyklu 2024Ln:
Lektura obowiązkowa: 1.Bartnicka D. i Nowosielska J. (2016). Coaching, mentoring, tutoring- wyzwania dla edukacji XXI wieku. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie. |
Uwagi
W cyklu 2023L:
Metody kształcenia: metody aktywizujące, metody warsztatowe (dyskusja dydaktyczna, praca z tekstem, film, analiza przypadków, drama), forma pracy: praca grupowa i w parach. |
W cyklu 2023Ln:
Metody kształcenia: metody aktywizujące, metody warsztatowe (dyskusja dydaktyczna, praca z tekstem, film, analiza przypadków, drama), forma pracy: praca grupowa i w parach. |
W cyklu 2024L:
Metody kształcenia: metody aktywizujące, metody warsztatowe (dyskusja dydaktyczna, praca z tekstem, film, analiza przypadków, drama), forma pracy: praca grupowa i w parach. |
W cyklu 2024Ln:
Metody kształcenia: metody aktywizujące, metody warsztatowe (dyskusja dydaktyczna, praca z tekstem, film, analiza przypadków, drama), forma pracy: praca grupowa i w parach. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: