Trudności w nabywaniu umiejętności matematycznych przez dzieci w wieku przedszkolnym PW-5F-TMP
TREŚCI PROGRAMOWE
Specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci w wieku przedszkolnym wynikające z niepełnosprawności lub innych przyczyn biopsychospołecznych, a przejawiające się w trudnościach w nabywaniu umiejętności matematycznych. Przyczyny i przejawy trudności w rozwoju i uczeniu się dzieci w wieku przedszkolnym z zakresu kształtowania się umiejętności matematycznych. Strategie wspomagania dzieci w wieku przedszkolnym w zakresie rozwoju umysłowego i kształtowania umiejętności matematycznych. Organizacja współpracy z rodziną dziecka ocenianego jako mające trudności w uczeniu się matematyki i ocena ich skuteczności.
W cyklu 2023Z:
Zakres tematów |
W cyklu 2023Zn:
Zakres tematów |
W cyklu 2024Z:
Zakres tematów |
W cyklu 2024Zn:
Zakres tematów |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie rodzaje specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci w wieku przedszkolnym wynikających z niepełnosprawności lub innych przyczyn biopsychospołecznych, a przejawiających się w obszarze rozwoju fizyczno-ruchowego, poznawczego i emocjonalno-społecznego; ze szczególnym uwzględnieniem trudności w nabywaniu umiejętności matematycznych.
Zna i rozumie cele, zasady i formy współpracy szkoły z rodzicami lub opiekunami dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z dzieckiem borykającym się z trudnościami w nabywaniu umiejętności matematycznych.
Umiejętności
Student/-ka potrafi rozpoznać specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dziecka w wieku przedszkolnym oraz określić optymalne sposoby organizowania środowiska edukacyjnego oraz wspomagania dziecka i jego rodziców lub opiekunów w procesie wychowania i kształcenia dziecka ze specjalnymi trudnościami w nabywaniu umiejętności matematycznych.
Potrafi ocenić skuteczność procesu wykrywania, identyfikowania i zaspakajania specjalnych lub indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka w wieku przedszkolnym, ze szczególnym uwzględnieniem specjalnych trudności w nabywaniu umiejętności matematycznych.
Potrafi współpracować z rodziną i otoczeniem społecznym przedszkola w procesie planowania wychowania i kształcenia dzieci ze specjalnymi trudnościami w nabywaniu umiejętności matematycznych.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa do przestrzegania zasad etycznego postępowania w procesie wychowania i kształcenia dzieci ze specjalnymi trudnościami w nabywaniu umiejętności matematycznych.
Jest gotowy/gotowa do przyjęcia współodpowiedzialności za sposób planowania i realizacji oraz rezultaty procesu wychowania i kształcenia dzieci ze specjalnymi trudnościami w nabywaniu umiejętności matematycznych.
Literatura
W cyklu 2023Z:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2023Zn:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2024Z:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2024Zn:
Literatura obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Metody dydaktyczne: Liczba godzin kontaktowych: Łączna liczba punktów ECTS: 1 |
W cyklu 2023Zn:
Metody dydaktyczne: Liczba godzin kontaktowych: Łączna liczba punktów ECTS: 1 |
W cyklu 2024Z:
Metody dydaktyczne: Liczba godzin kontaktowych: Łączna liczba punktów ECTS: 1 |
W cyklu 2024Zn:
Metody dydaktyczne: Liczba godzin kontaktowych: Łączna liczba punktów ECTS: 1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: