Trudności w nabywaniu umiejętności matematycznych przez uczniów klas I-III PW-5F-TMK
TREŚCI PROGRAMOWE
Specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci w młodszym wieku szkolnym wynikające z niepełnosprawności lub innych przyczyn biopsychospołecznych, a przejawiające się w trudnościach w nabywaniu umiejętności matematycznych. Przejawy trudności w rozwoju i uczeniu się dzieci w młodszym wieku szkolnym z zakresu kształtowania się umiejętności matematycznych. Strategie wspomagania uczniów klas I-III w osiąganiu oczekiwanych umiejętności matematycznych. Organizacja współpracy z rodziną ucznia ocenianego jako mającego trudności w uczeniu się matematyki i ocena ich skuteczności.
W cyklu 2023L:
Zajęcia na uczelni lub zajęcia prowadzone w trybie zdalnym (w zależności od decyzji Władz Uczelni) będą odbywać się zgodnie z planem zajęć. Zajęcia na uczelni – we wskazanej sali, a zajęcia zdalne przez spotkania w aplikacji Microsoft Teams. Kod do Zespołu zostanie przesłany studentkom i studentom przez pocztę USOS albo przekazany na pierwszych zajęciach. Niezależnie od trybu prowadzonych zajęć szczegółowe zadania do wykonania przez studentki i studentów będą umieszczane przez osobę prowadzącą zajęcia w zespole grupy założonym w aplikacji Microsoft Teams w aplikacji "Zadania" lub „Notesie zajęć” lub przekazywane na zajęciach ustnie przez prowadzącą. Tematyka zajęć: |
W cyklu 2024L:
1. Trudności w uczeniu się matematyki – zwyczajne, nadmierne oraz specyficzne. |
W cyklu 2024Ln:
1. Trudności w uczeniu się matematyki – zwyczajne, nadmierne oraz specyficzne. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie rodzaje specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów w młodszym wieku szkolnym wynikających z niepełnosprawności lub innych przyczyn biopsychospołecznych, a przejawiających się w obszarze rozwoju fizyczno-ruchowego, poznawczego i emocjonalno-społecznego; ze szczególnym uwzględnieniem trudności w nabywaniu umiejętności matematycznych.
Zna i rozumie cele, zasady i formy współpracy szkoły z rodzicami lub opiekunami uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz uczniami w młodszym wieku szkolnym borykającymi się z trudnościami w nabywaniu umiejętności matematycznych.
Umiejętności
Student/-ka potrafi rozpoznać specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne ucznia w młodszym wieku szkolnym oraz określić optymalne sposoby organizowania środowiska edukacyjnego oraz wspomagania ucznia i jego rodziców lub opiekunów w procesie wychowania i kształcenia ucznia ze specjalnymi trudnościami w nabywaniu umiejętności matematycznych.
Potrafi ocenić skuteczność procesu wykrywania, identyfikowania i zaspakajania specjalnych lub indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia w młodszym wieku szkolnym borykającego się ze specjalnymi trudnościami w nabywaniu umiejętności matematycznych.
Potrafi współpracować z rodziną i otoczeniem społecznym szkoły w procesie planowania wychowania i kształcenia uczniów ze specjalnymi trudnościami w nabywaniu umiejętności matematycznych.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa do przestrzegania zasad etycznego postępowania w procesie wychowania i kształcenia uczniów ze specjalnymi trudnościami w nabywaniu umiejętności matematycznych.
Jest gotowy/gotowa do przyjęcia współodpowiedzialności za sposób planowania i realizacji oraz rezultaty procesu wychowania i kształcenia uczniów ze specjalnymi trudnościami w nabywaniu umiejętności matematycznych.
Literatura
W cyklu 2023L:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2024L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
W cyklu 2024Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
Uwagi
W cyklu 2023L:
Metody pracy: praca w grupie, praca indywidualna, pogadanka, praca z problemem. NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2024L:
Nakład pracy studenta/studentki: |
W cyklu 2024Ln:
Nakład pracy studenta/studentki: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: