Trudności w nabywaniu umiejętności językowych przez uczniów klas I-III PW-5F-TJU
TREŚCI PROGRAMOWE
Specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne uczniów w młodszym wieku szkolnym wynikające z niepełnosprawności lub innych przyczyn biopsychospołecznych, a przejawiające się w trudnościach w nabywaniu umiejętności językowych. Przyczyny i przejawy trudności w rozwoju i uczeniu się uczniów w młodszym wieku szkolnym z zakresu kształtowania się umiejętności językowych. Strategie wspomagania uczniów w młodszym wieku szkolnym w zakresie rozwoju umysłowego i kształtowania umiejętności językowych. Organizacja współpracy z rodziną ucznia w młodszym wieku szkolnym ocenianego jako mającego trudności w nabywaniu umiejętności językowych i ocena ich skuteczności.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie rodzaje specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów w młodszym wieku szkolnym wynikających z niepełnosprawności lub innych przyczyn biopsychospołecznych, a przejawiających się w obszarze rozwoju fizyczno-ruchowego, poznawczego i emocjonalno-społecznego, ze szczególnym uwzględnieniem trudności w nabywaniu umiejętności językowych.
Zna i rozumie cele, zasady i formy współpracy przedszkola i szkoły z rodzicami lub opiekunami uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz uczniami w młodszym wieku szkolnym w procesie wychowania i kształcenia ucznia ze specjalnymi trudnościami w nabywaniu umiejętności językowych.
Umiejętności
Student/-ka potrafi rozpoznać specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne ucznia w młodszym wieku szkolnym oraz określić optymalne sposoby organizowania środowiska edukacyjnego oraz wspomagania ucznia i jego rodziców lub opiekunów w procesie wychowania i kształcenia ucznia ze specjalnymi trudnościami w nabywaniu umiejętności językowych.
Potrafi ocenić skuteczność procesu wykrywania, identyfikowania i zaspakajania specjalnych lub indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia w młodszym wieku szkolnym borykającego się ze specjalnymi trudnościami w nabywaniu umiejętności językowych.
Potrafi współpracować z rodziną i otoczeniem społecznym szkoły w procesie planowania wychowania i kształcenia uczniów ze specjalnymi trudnościami w nabywaniu umiejętności językowych.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa do przestrzegania zasad etycznego postępowania w procesie wychowania i kształcenia uczniów ze specjalnymi trudnościami w nabywaniu umiejętności językowych.
Jest gotowy/ gotowa do przyjęcia współodpowiedzialności za sposób planowania i realizacji oraz rezultaty procesu wychowania i kształcenia uczniów ze specjalnymi trudnościami w nabywaniu umiejętności językowych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: