Rozwijanie zdolności matematycznych uczniów klas I-III PW-5F-RZM
TREŚCI PROGRAMOWE:
Konkursy matematyczne w klasach I-III: rodzaje, zasady rozgrywania, charakter zadań, walory kształcące. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach. Kształtowanie umiejętności logicznego i krytycznego myślenia, stawianie i weryfikowanie hipotez, dostrzeganie i wykorzystywanie regularności i analogii, używanie argumentacji i kontrprzykładów, abstrahowanie, uogólnianie, klasyfikowanie, definiowanie i algorytmizowanie. Zadania konkursowe w zakresie klas I-III i IV-VI i metody ich rozwiązywania.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie znaczenie kształtowania umiejętności logicznego i krytycznego myślenia, stawiania i weryfikowania hipotez, dostrzegania i wykorzystywania regularności i analogii, używania argumentacji i kontrprzykładów, w tym w rozwiązywaniu łamigłówek, abstrahowania, uogólniania, klasyfikowania, definiowania i algorytmizowania.
Zna i rozumie rolę konkursów matematycznych dla uczniów klas I–III: rodzaje, zasady rozgrywania, charakter zadań, walory kształcące; sposoby przygotowania uczniów do udziału w konkursach.
Umiejętności
Student/-ka potrafi wdrażać uczniów w zasady logicznego myślenia.
Potrafi budować sytuacje edukacyjne, skłaniające uczniów do budowania hipotez i ich weryfikacji.
Potrafi pracować z uczniami o szczególnych uzdolnieniach matematycznych.
Potrafi rozwiązywać zagadki i łamigłówki logiczne.
Potrafi przygotować ucznia do udziału w konkursach matematycznych dla szkół podstawowych.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotów do wskazywania uczniom korzyści z uczenia się matematyki.
Jest gotowy/gotowa do rozbudzania zainteresowania uczniów klas I-III myśleniem matematycznym.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: