W cyklu 2021Z:
Literatura podstawowa: Babiuch M., Jak współpracować z rodzicami „trudnych” uczniów?, WSiP, Warszawa 2002 Błażek, M i Lewandowska – Walter, A., Rozwód jako proces. Perspektywa dorosłych i dzieci, Difin, Warszawa, 2017 Całusińska, M., Trening umiejętności wychowawczych GWP, Sopot. 2012 Cieszyńska, J.,Korenko M. Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Wydawnictwo edukacyjne, Kraków, 2014 – (fragmenty) Gąstół, A., Jegier A. Mój złośnik. Difin, Warszawa, 2012 Gruszczyk – Kolczyńska, E.,Zielińska, E., Jelinek, J.A. Starsze przedszkolaki. Bliżej przedszkola, Kraków, 2013 (fragmenty) Gruszczyk -Kolczyńska, E., Tabletowe dzieci. Szkoła specjalna, nr 5, 2017 Kordziński J., Szkoła wspólnych działań czyli o relacjach i współpracy, Warszawa 2017 Kranowitz, C. S, Nie-zgrane dziecko. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego – diagnoza i postępowanie. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2012 Kranowitz, C. S, Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2012 Lubowiecka. J., Przystosowanie psychospołeczne dziecka do przedszkola. Warszawa: WSIP. 1999. Sakowska, J., Szkoła dla rodziców i wychowawców, CMPPP, Warszawa, 2008 Rosenberg, M.R. Porozumienie bez przemocy. O języku serca. Jacek Santorski&Agencja Wydawnicza, Warszawa 2009 Schaffer H.R. Psychologia dziecka. PWN, Warszawa,2014 (fragmenty) Schaffer, H. R. Rozwój społeczny. Dzieciństwo i młodość. WUJ, Kraków, 2006 Włodarski Z., Przetacznik-Gierowska M. Psychologia wychowawcza, tom 2, Warszawa 2014 Voss, A., Zrozumieć sygnały sensoryczne dziecka. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2017
Literatura uzupełniająca „Moje dziecko w przedszkolu i szkole. Poradnik dla rodziców” Wydawnictwo MEN, Warszawa 2011 Koletyńska K., Sitko H., Spotkania z rodzicami – inaczej, ciekawiej, skuteczniej, WSiP, Warszawa 2004 Badora S.,Marzec D., Kosmala J., Komunikacja i podmiotowość relacjach szkolnych, Wyd. Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie, Częstochowa 2000-2001 Steward J. Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi., Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002
|
W cyklu 2021Zn:
Literatura podstawowa: Babiuch M., Jak współpracować z rodzicami „trudnych” uczniów?, WSiP, Warszawa 2002 Błażek, M i Lewandowska – Walter, A., Rozwód jako proces. Perspektywa dorosłych i dzieci, Difin, Warszawa, 2017 Całusińska, M., Trening umiejętności wychowawczych GWP, Sopot. 2012 Cieszyńska, J.,Korenko M. Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Wydawnictwo edukacyjne, Kraków, 2014 – (fragmenty) Gąstół, A., Jegier A. Mój złośnik. Difin, Warszawa, 2012 Gruszczyk – Kolczyńska, E.,Zielińska, E., Jelinek, J.A. Starsze przedszkolaki. Bliżej przedszkola, Kraków, 2013 (fragmenty) Gruszczyk -Kolczyńska, E., Tabletowe dzieci. Szkoła specjalna, nr 5, 2017 Kordziński J., Szkoła wspólnych działań czyli o relacjach i współpracy, Warszawa 2017 Kranowitz, C. S, Nie-zgrane dziecko. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego – diagnoza i postępowanie. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2012 Kranowitz, C. S, Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2012 Lubowiecka. J., Przystosowanie psychospołeczne dziecka do przedszkola. Warszawa: WSIP. 1999. Sakowska, J., Szkoła dla rodziców i wychowawców, CMPPP, Warszawa, 2008 Rosenberg, M.R. Porozumienie bez przemocy. O języku serca. Jacek Santorski&Agencja Wydawnicza, Warszawa 2009 Schaffer H.R. Psychologia dziecka. PWN, Warszawa,2014 (fragmenty) Schaffer, H. R. Rozwój społeczny. Dzieciństwo i młodość. WUJ, Kraków, 2006 Włodarski Z., Przetacznik-Gierowska M. Psychologia wychowawcza, tom 2, Warszawa 2014 Voss, A., Zrozumieć sygnały sensoryczne dziecka. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2017 Literatura uzupełniająca „Moje dziecko w przedszkolu i szkole. Poradnik dla rodziców” Wydawnictwo MEN, Warszawa 2011 Koletyńska K., Sitko H., Spotkania z rodzicami – inaczej, ciekawiej, skuteczniej, WSiP, Warszawa 2004 Badora S.,Marzec D., Kosmala J., Komunikacja i podmiotowość relacjach szkolnych, Wyd. Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie, Częstochowa 2000-2001 Steward J. Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi., Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002
|
W cyklu 2022Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA • Kiezik-Kordzińska E., Jeden Za Wszystkich Wszyscy Za Jednego. Jak zintegrować klasę, WSIP, Warszawa 2008 • Koak A. Proces grupowy : poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Wyd Helion, Gliwice 2014 • Weston D. Ch., Weston M. S., Co dzień mądrzejsze – 365 gier I zabaw kształtujących wrażliwość I inteligencję emocjonalną dziecka, Prószyński i S-ka, Warszawa 2002 • Fleming I., Po prostu zaczynamy – praktyczne porady z pedagogiki zabawy, Wyd. JEDNOŚĆ", Kielce 1999 *Klaus W. Y., Umiejętność współpracy w grupach - zabawy i improwizacje, JEDNOŚĆ", Kielce 1999 *Pancewicz A. (red), Psychologiczne gry i ćwiczenia grupowe, Wyd IBE, Warszawa 1991 • Stroms G., 100 nowych gier muzycznych, Wydawnictwo KLANZA 1999 • Jachimska M. (red), Grupa bawi się i pracuje - zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych, wyd. Oficyna Wydawnicza Unus 1994, cz. I • Rojewska J., Grupa bawi się i pracuje - zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych , wyd. Oficyna Wydawnicza Unus 2000, cz.II • Faber A., Mazlish E., Jak mówić żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać aby dzieci do nas mówiły, Media Rodzina of Poznań INc, Poznań 1993 • Grela J., Szewczak R., Bloch M. Coaching grupowy : praktyczny podręcznik dla liderów, trenerów, doradców i nauczycieli / • Dmitruk P.,Trening relaksacyjny : kurs dla zapracowanych, Wyd Piotr Dmitruk, e-book
LITERATURA DODATKOWA • Faber A., Mazlish E., Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, by samemu żyć z godnością, Media Rodzina of Poznań INc, Poznań 1993 • Nęcka E., Trening twórczości, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Warszawa 1992 Wiertsem H, 100 gier ruchowych Wydawnictwo KLANZA 1999.
|
W cyklu 2022Z:
Babicka-Wirkus A,., Kultury oporu w szkole. Wyd. Wolters Kluwer , Warszawa 2019 Babiuch M., Jak współpracować z rodzicami „trudnych” uczniów?, WSiP, Warszawa 2002 Błażek, M i Lewandowska – Walter, A., Rozwód jako proces. Perspektywa dorosłych i dzieci, Difin, Warszawa, 2017 Całusińska, M., Trening umiejętności wychowawczych GWP, Sopot. 2012 Czekierda P. Szala M., Fingas B "Tutoring. Teoria, praktyka, studium przypadków." Wolters Kluwer, Warszawa 2018 Faber A., Mazlish "Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły.". Media Rodzina Sp. z o.o. Poznań 2012 Gąstół, A., Jegier A. Mój złośnik. Difin, Warszawa, 2012 Gruszczyk – Kolczyńska, E.,Zielińska, E., Jelinek, J.A. Starsze przedszkolaki. Bliżej przedszkola, Kraków, 2013 (fragmenty) Gruszczyk -Kolczyńska, E., Tabletowe dzieci. Szkoła specjalna, nr 5, 2017 Juul Jesper "Kryzys szkoły. Co możemy zrobić dla uczniów, nauczycieli i rodziców?" Wydawnictwo MiND, Podkowa Leśna 2014 Kordziński J., Szkoła wspólnych działań czyli o relacjach i współpracy, Warszawa 2017 Kranowitz, C. S, Nie-zgrane dziecko. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego – diagnoza i postępowanie. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2012 Kranowitz, C. S, Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2012 Lubowiecka. J., Przystosowanie psychospołeczne dziecka do przedszkola. Warszawa: WSIP. 1999. Sakowska, J., Szkoła dla rodziców i wychowawców, CMPPP, Warszawa, 2008 Rosenberg, M.R. Porozumienie bez przemocy. O języku serca. Jacek Santorski & Agencja Wydawnicza, Warszawa 2009 Schaffer H.R. Psychologia dziecka. PWN, Warszawa,2014 (fragmenty) Schaffer, H. R. Rozwój społeczny. Dzieciństwo i młodość. WUJ, Kraków, 2006 Szczepkowska K. Współpraca z rodzicami, czyli jak rozmawiać o edukacji wyłączającej . ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2019 Włodarski Z., Przetacznik-Gierowska M. Psychologia wychowawcza, tom 2, Warszawa 2014 Voss, A., Zrozumieć sygnały sensoryczne dziecka. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2017 Literatura uzupełniająca „Moje dziecko w przedszkolu i szkole. Poradnik dla rodziców. Wydawnictwo MEN, Warszawa 2011 Badora S.,Marzec D., Kosmala J., Komunikacja i podmiotowość relacjach szkolnych, Wyd. Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie, Częstochowa 2000-2001 Cieszyńska, J.,Korenko M. Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Wydawnictwo edukacyjne, Kraków, 2014 – (fragmenty) Koletyńska K., Sitko H., Spotkania z rodzicami – inaczej, ciekawiej, skuteczniej, WSiP, Warszawa 2004 Steward J. Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi., Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002 Szlendak T. Socjologia rodziny. Ewolucja, historia, zróżnicowanie. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010
|
W cyklu 2023Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA • Kiezik-Kordzińska E., Jeden Za Wszystkich Wszyscy Za Jednego. Jak zintegrować klasę, WSIP, Warszawa 2008 • Koak A. Proces grupowy : poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Wyd Helion, Gliwice 2014 • Weston D. Ch., Weston M. S., Co dzień mądrzejsze – 365 gier I zabaw kształtujących wrażliwość I inteligencję emocjonalną dziecka, Prószyński i S-ka, Warszawa 2002 • Fleming I., Po prostu zaczynamy – praktyczne porady z pedagogiki zabawy, Wyd. JEDNOŚĆ", Kielce 1999 *Klaus W. Y., Umiejętność współpracy w grupach - zabawy i improwizacje, JEDNOŚĆ", Kielce 1999 *Pancewicz A. (red), Psychologiczne gry i ćwiczenia grupowe, Wyd IBE, Warszawa 1991 • Stroms G., 100 nowych gier muzycznych, Wydawnictwo KLANZA 1999 • Jachimska M. (red), Grupa bawi się i pracuje - zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych, wyd. Oficyna Wydawnicza Unus 1994, cz. I • Rojewska J., Grupa bawi się i pracuje - zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych , wyd. Oficyna Wydawnicza Unus 2000, cz.II • Faber A., Mazlish E., Jak mówić żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać aby dzieci do nas mówiły, Media Rodzina of Poznań INc, Poznań 1993 • Grela J., Szewczak R., Bloch M. Coaching grupowy : praktyczny podręcznik dla liderów, trenerów, doradców i nauczycieli / • Dmitruk P.,Trening relaksacyjny : kurs dla zapracowanych, Wyd Piotr Dmitruk, e-book
LITERATURA DODATKOWA • Faber A., Mazlish E., Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, by samemu żyć z godnością, Media Rodzina of Poznań INc, Poznań 1993 • Nęcka E., Trening twórczości, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Warszawa 1992 Wiertsem H, 100 gier ruchowych Wydawnictwo KLANZA 1999.
|
W cyklu 2023Z:
Babicka-Wirkus A,., Kultury oporu w szkole. Wyd. Wolters Kluwer , Warszawa 2019 Babiuch M., Jak współpracować z rodzicami „trudnych” uczniów?, WSiP, Warszawa 2002 Błażek, M i Lewandowska – Walter, A., Rozwód jako proces. Perspektywa dorosłych i dzieci, Difin, Warszawa, 2017 Całusińska, M., Trening umiejętności wychowawczych GWP, Sopot. 2012 Czekierda P. Szala M., Fingas B "Tutoring. Teoria, praktyka, studium przypadków." Wolters Kluwer, Warszawa 2018 Faber A., Mazlish "Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły.". Media Rodzina Sp. z o.o. Poznań 2012 Gąstół, A., Jegier A. Mój złośnik. Difin, Warszawa, 2012 Gruszczyk – Kolczyńska, E.,Zielińska, E., Jelinek, J.A. Starsze przedszkolaki. Bliżej przedszkola, Kraków, 2013 (fragmenty) Gruszczyk -Kolczyńska, E., Tabletowe dzieci. Szkoła specjalna, nr 5, 2017 Juul Jesper "Kryzys szkoły. Co możemy zrobić dla uczniów, nauczycieli i rodziców?" Wydawnictwo MiND, Podkowa Leśna 2014 Kordziński J., Szkoła wspólnych działań czyli o relacjach i współpracy, Warszawa 2017 Kranowitz, C. S, Nie-zgrane dziecko. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego – diagnoza i postępowanie. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2012 Kranowitz, C. S, Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2012 Lubowiecka. J., Przystosowanie psychospołeczne dziecka do przedszkola. Warszawa: WSIP. 1999. Sakowska, J., Szkoła dla rodziców i wychowawców, CMPPP, Warszawa, 2008 Rosenberg, M.R. Porozumienie bez przemocy. O języku serca. Jacek Santorski & Agencja Wydawnicza, Warszawa 2009 Schaffer H.R. Psychologia dziecka. PWN, Warszawa,2014 (fragmenty) Schaffer, H. R. Rozwój społeczny. Dzieciństwo i młodość. WUJ, Kraków, 2006 Szczepkowska K. Współpraca z rodzicami, czyli jak rozmawiać o edukacji wyłączającej . ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2019 Włodarski Z., Przetacznik-Gierowska M. Psychologia wychowawcza, tom 2, Warszawa 2014 Voss, A., Zrozumieć sygnały sensoryczne dziecka. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2017 Literatura uzupełniająca „Moje dziecko w przedszkolu i szkole. Poradnik dla rodziców. Wydawnictwo MEN, Warszawa 2011 Badora S.,Marzec D., Kosmala J., Komunikacja i podmiotowość relacjach szkolnych, Wyd. Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie, Częstochowa 2000-2001 Cieszyńska, J.,Korenko M. Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Wydawnictwo edukacyjne, Kraków, 2014 – (fragmenty) Koletyńska K., Sitko H., Spotkania z rodzicami – inaczej, ciekawiej, skuteczniej, WSiP, Warszawa 2004 Steward J. Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi., Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002 Szlendak T. Socjologia rodziny. Ewolucja, historia, zróżnicowanie. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010
|
W cyklu 2024Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA • Kiezik-Kordzińska E., Jeden Za Wszystkich Wszyscy Za Jednego. Jak zintegrować klasę, WSIP, Warszawa 2008 • Koak A. Proces grupowy : poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Wyd Helion, Gliwice 2014 • Weston D. Ch., Weston M. S., Co dzień mądrzejsze – 365 gier I zabaw kształtujących wrażliwość I inteligencję emocjonalną dziecka, Prószyński i S-ka, Warszawa 2002 • Fleming I., Po prostu zaczynamy – praktyczne porady z pedagogiki zabawy, Wyd. JEDNOŚĆ", Kielce 1999 *Klaus W. Y., Umiejętność współpracy w grupach - zabawy i improwizacje, JEDNOŚĆ", Kielce 1999 *Pancewicz A. (red), Psychologiczne gry i ćwiczenia grupowe, Wyd IBE, Warszawa 1991 • Stroms G., 100 nowych gier muzycznych, Wydawnictwo KLANZA 1999 • Jachimska M. (red), Grupa bawi się i pracuje - zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych, wyd. Oficyna Wydawnicza Unus 1994, cz. I • Rojewska J., Grupa bawi się i pracuje - zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych , wyd. Oficyna Wydawnicza Unus 2000, cz.II • Faber A., Mazlish E., Jak mówić żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać aby dzieci do nas mówiły, Media Rodzina of Poznań INc, Poznań 1993 • Grela J., Szewczak R., Bloch M. Coaching grupowy : praktyczny podręcznik dla liderów, trenerów, doradców i nauczycieli / • Dmitruk P.,Trening relaksacyjny : kurs dla zapracowanych, Wyd Piotr Dmitruk, e-book
LITERATURA DODATKOWA • Faber A., Mazlish E., Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, by samemu żyć z godnością, Media Rodzina of Poznań INc, Poznań 1993 • Nęcka E., Trening twórczości, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Warszawa 1992 Wiertsem H, 100 gier ruchowych Wydawnictwo KLANZA 1999.
|
W cyklu 2024Z:
Beach H., Strijack T. (2020). Nauczyciel troskliwy ogrodnik. Jak sprawić, by uczniowie za nami podążali, stali się bardziej otwarci i zaangażowani? Warszawa: Wydawnictwo Życzliwe SZUM LASU. Błażek, M i Lewandowska–Walter. A. (2017). Rozwód jako proces. Perspektywa dorosłych i dzieci. Warszawa: Difin. Całusińska, M. (2012). Trening umiejętności wychowawczych. Sopot: GWP. Czekierda P. Szala M., Fingas B. (2018). Tutoring. Teoria, praktyka, studium przypadków. Warszawa: Wolters Kluwer. Derezinska.I (2010). Dziecko z zaburzeniami lękowymi w szkole i przedszkolu. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji. Faber A., Mazlish. Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. (2012). Poznań: Media Rodzina Sp. z o.o. Jurczyk, M., Dąbkowska, M. (2022). Seksualność dzieci i młodzieży- [nie]trudności pedagogiczne i psychoterapeutyczne. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek. Gładyszewska-Cylulko, J. (2017). Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami. Kraków: Impuls. Gruszczyk – Kolczyńska, E.Zielińska, E. Jelinek, J.A. (2013). Starsze przedszkolaki. Krakow: Bliżej przedszkola. (fragmenty) Gruszczyk -Kolczyńska, E. (2017). Tabletowe dzieci. Szkoła specjalna, nr 5. Jędrzejko, M., Taper, A. Kiełtyk-Zaborowska, I. (2024). Cyberuzależnienia –zjawisko, profilaktyka, elementy terapii. Warszawa: Wydawnictwo Medical Tribune Polska. Kordziński J. (2017). Szkoła wspólnych działań, czyli o relacjach i współpracy. Warszawa: Wolters Kluwer. Lubowiecka. J. (1999). Przystosowanie psychospołeczne dziecka do przedszkola. Warszawa: WSIP. Łobocki M. (2007). W trosce o wychowanie w szkole. Warszawa: IMPULS. Macnamara D. (2021). Odpoczynek, zabawa, rozwój. Zrozumieć małe dziecko (lub każdego, kto tak się zachowuje). Warszawa: Wydawnictwo Życzliwe SZUM LASU. Mendel, M. (2007) Rodzice i nauczyciele jako sprzymierzeńcy. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia. Nelsen J. (2020).Pozytywna dyscyplina. Warszawa: CoJaNaTo. Nelsen J. Foster S., Raphel A. (2020) Pozytywna dyscyplina dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. . Warszawa: CoJaNaTo.
Olechowska, A. (2016). Specjalne potrzeby edukacyjne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Rosenberg, M.R. (2009). Porozumienie bez przemocy. O języku serca. Warszawa: Jacek Santorski & Agencja Wydawnicza. Schaffer R. (2018). Psychologia dziecka. Warszawa: PWN. Szczepkowska K. (2019). Współpraca z rodzicami, czyli jak rozmawiać o edukacji włączającej. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji. Szelągowska-Mironiuk, A. (2022). Dziecko wobec śmierci i żałoby. Warszawa: Wydawnictw psychologiadziecka.org. Szlendak T. (2015). Socjologia rodziny. Ewolucja, historia, zróżnicowanie. Warszawa: PWN. Żyliński J. (2022). Granice dzieci i dorosłych. (seria rodzicielska). Szczecin: Wydawnictwo Natuli.
|