Psychologia społeczna PW-5F-PYS
TREŚCI PROGRAMOWE
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw.
W cyklu 2020L:
TREŚCI PROGRAMOWE Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
W cyklu 2020Ln:
TREŚCI PROGRAMOWE Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
W cyklu 2021L:
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
W cyklu 2021Ln:
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
W cyklu 2022L:
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
W cyklu 2022Ln:
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
W cyklu 2023L:
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
W cyklu 2023Ln:
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
W cyklu 2024L:
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
W cyklu 2024Ln:
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2019Ln: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie teorię spostrzegania społecznego i komunikacji: zachowania społeczne i ich uwarunkowania; sytuację interpersonalną; zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów; reguły współdziałania; procesy i role grupowe; bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem, mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów.
Umiejętności
Student/-ka potrafi obserwować procesy uczenia się dzieci lub uczniów i ich konteksty, mając na uwadze ustalenia psychologiczne.
Potrafi skutecznie i świadomie komunikować się z użyciem właściwej terminologii psychologicznej.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy psychologicznej do analizy zdarzeń pedagogicznych.
Literatura
W cyklu 2020L:
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
W cyklu 2020Ln:
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
W cyklu 2021L:
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
W cyklu 2021Ln:
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
W cyklu 2022L:
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
W cyklu 2022Ln:
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
W cyklu 2023L:
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
W cyklu 2023Ln:
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
W cyklu 2024L:
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
W cyklu 2024Ln:
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 1 punkt ECTS Link dla grupy 1: Link dla grupy 2: Link dla grupy 3: |
W cyklu 2020Ln:
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 1 punkt ECTS Link dla gupy1 : Link dla grupy2: |
W cyklu 2021L:
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 1 punkt ECTS |
W cyklu 2021Ln:
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 1 punkt ECTS |
W cyklu 2022L:
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 1 punkt ECT |
W cyklu 2022Ln:
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 1 punkt ECTS |
W cyklu 2023L:
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 1 punkt ECT |
W cyklu 2023Ln:
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 1 punkt ECT |
W cyklu 2024L:
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 15 h - zajęcia 15 h - przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy 1 punkt ECT |
W cyklu 2024Ln:
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 12 h - zajęcia 15 h - przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy 1 punkt ECT |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: