Praca z uczniem zdolnym w klasach I-III PW-5F-PUZ
TREŚCI PROGRAMOWE
Pojęcie ucznia zdolnego. Sposoby identyfikacji, diagnozy zdolności uczniów w młodszym wieku szkolnym w procesie dydaktycznym przez nauczycieli. Sposoby diagnozowania silnych stron zdolnych dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Przegląd narzędzi służących diagnozie zdolności dzieci w młodszym wieku szkolnym. Przykłady zadań i zajęć dla uczniów zdolnych. Zdolności a silne i słabe strony ucznia w młodszym wieku szkolnym. Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych uczniów zdolnych.
W cyklu 2022L:
Część teoretyczna: |
W cyklu 2022Ln:
Część teoretyczna: |
W cyklu 2023Z:
Część teoretyczna: |
W cyklu 2023L:
1. Zajęcia organizacyjne. Omówienie tematyki zajęć. Podstawy zaliczenia przedmiotu. Sposoby organizacji pracy na zajęciach. 1h |
W cyklu 2023Ln:
Część teoretyczna: |
W cyklu 2024L:
1. Zajęcia organizacyjne. Omówienie tematyki zajęć. Podstawy zaliczenia przedmiotu. Sposoby organizacji pracy na zajęciach. 1h |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student /studentka zna i rozumie proces rozwoju zdolności dziecka w wieku wczesnoszkolnym w różnych obszarach rozwoju (fizycznego, motorycznego i psychospołecznego, poznawczego, społeczno-emocjonalnego i moralnego); normy rozwojowe (różnorodność ujęć) oraz zjawisko dysharmonii (asynchronii) rozwojowej.
Student /studentka zna i rozumie psychologiczne podstawy procesu uczenia się dzieci zdolnych; modele zdolności; metody i techniki identyfikacji oraz wspomagania rozwoju uzdolnień i zainteresowań.
Umiejętności
Student /studentka potrafi obserwować procesy uczenia się dzieci i ich konteksty ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania się zdolności.
Student /studentka potrafi obserwować zachowania społeczne dzieci zdolnych w wieku przedszkolnym i analizować ich uwarunkowania.
Student /studentka potrafi skutecznie i świadomie komunikować się z użyciem właściwej terminologii w zakresie problematyki zdolności.
Student /studentka potrafi rozpoznawać potrzeby psychospołecznego wsparcia zdolnego dziecka w młodszym wieku szkolnym.
Kompetencje społeczne
Student /studentka jest gotowy/gotowa do wykorzystania zdobytej wiedzy psychologicznej do analizy zdarzeń pedagogicznych związanych z kształceniem i wychowaniem zdolnych uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Student /studentka jest gotowy/gotowa do ciągłego doskonalenia swojej wiedzy merytorycznej z zakresu problematyki zdolności dzieci w młodszym wieku szkolnym.
Literatura
W cyklu 2022L:
Obowiązkowa: |
W cyklu 2022Ln:
Obowiązkowa: |
W cyklu 2023Z:
Obowiązkowa: |
W cyklu 2023L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
W cyklu 2023Ln:
Obowiązkowa: |
W cyklu 2024L:
Literatura obowiązkowa |
Uwagi
W cyklu 2022L:
Metody: dyskusje, prezentacje multimedialne, metoda pracą projektów |
W cyklu 2022Ln:
Metody: dyskusje, prezentacje multimedialne, metoda pracą projektów |
W cyklu 2023Z:
Metody: metoda zadań stawianych studentowi, metoda kierowania samodzielną pracą studenta, metoda projektów, metody słowne: dyskusja dydaktyczna |
W cyklu 2023L:
metody pracy: ćwiczenia praktyczne, prezentacja multimedialna, dyskusja. |
W cyklu 2023Ln:
Metody: dyskusje, prezentacje multimedialne, metoda pracą projektów |
W cyklu 2024L:
Nakład pracy studenta Punkty ECTS (1 punkt) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: