Podstawy muzyki dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej PW-5F-PUP
TREŚCI PROGRAMOWE
Terminologia z zakresu muzyki i jej zastosowanie w edukacji muzycznej. Źródła kultury muzycznej, ich kulturowe i społeczne uwarunkowania oraz znaczenie dla rozwoju dziecka. Cechy charakterystyczne twórczości dziecięcej, jej osobowe i środowiskowe uwarunkowania. Formy wykonywania muzyki, budowa utworów muzycznych, podstawowe terminy notacji muzycznej. Podstawowy repertuar muzyczny dla dzieci w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Wybrane współczesne koncepcje i modele edukacji muzycznej w Polsce i na świecie. Podstawowa umiejętność gry na instrumencie.
W cyklu 2021L:
Prawo oświatowe, a muzyka w edukacji przedszkolonej i wczesnoszkolnej. Terminologia z zakresu muzyki i jej zastosowanie w edukacji muzycznej. Źródła kultury muzycznej, ich kulturowe i społeczne uwarunkowania oraz znaczenie dla rozwoju dziecka. Cechy charakterystyczne twórczości dziecięcej, jej osobowe i środowiskowe uwarunkowania. Formy wykonywania muzyki, budowa utworów muzycznych, podstawowe terminy notacji muzycznej, znajomość skali głosu dziecka na poszczególnych etapach rozwoju. Podstawowy repertuar muzyczny dla dzieci w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Wybrane, współczesne koncepcje i modele edukacji muzycznej w Polsce i na świecie. Podstawowa umiejętność gry na instrumencie akustycznym lub instrumentach wirtualnych, praca w muzycznych aplikacjach oraz umiejętność śpiewu jedno- i dwugłosowego. |
W cyklu 2021Ln:
Prawo oświatowe, a muzyka w edukacji przedszkolonej i wczesnoszkolnej. Terminologia z zakresu muzyki i jej zastosowanie w edukacji muzycznej. Źródła kultury muzycznej, ich kulturowe i społeczne uwarunkowania oraz znaczenie dla rozwoju dziecka. Cechy charakterystyczne twórczości dziecięcej, jej osobowe i środowiskowe uwarunkowania. Formy wykonywania muzyki, budowa utworów muzycznych, podstawowe terminy notacji muzycznej, znajomość skali głosu dziecka na poszczególnych etapach rozwoju. Podstawowy repertuar muzyczny dla dzieci w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Wybrane, współczesne koncepcje i modele edukacji muzycznej w Polsce i na świecie. Podstawowa umiejętność gry na instrumencie akustycznym lub instrumentach wirtualnych, praca w muzycznych aplikacjach oraz umiejętność śpiewu jedno- i dwugłosowego. |
W cyklu 2022L:
Prawo oświatowe, a muzyka w edukacji przedszkolonej i wczesnoszkolnej. Terminologia z zakresu muzyki i jej zastosowanie w edukacji muzycznej. Źródła kultury muzycznej, ich kulturowe i społeczne uwarunkowania oraz znaczenie dla rozwoju dziecka. Cechy charakterystyczne twórczości dziecięcej, jej osobowe i środowiskowe uwarunkowania. Formy wykonywania muzyki, budowa utworów muzycznych, podstawowe terminy notacji muzycznej, znajomość skali głosu dziecka na poszczególnych etapach rozwoju. Podstawowy repertuar muzyczny dla dzieci w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Wybrane, współczesne koncepcje i modele edukacji muzycznej w Polsce i na świecie. Podstawowa umiejętność gry na instrumencie akustycznym lub instrumentach wirtualnych, praca w muzycznych aplikacjach oraz umiejętność śpiewu jedno- i dwugłosowego. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021L: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie terminologię z zakresu muzyki i jej zastosowanie w edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach I-III.
Zna i rozumie źródła kultury muzycznej, ich kulturowe i społeczne uwarunkowania oraz znaczenie dla rozwoju dziecka lub ucznia klas I-III.
Zna cechy charakterystyczne twórczości dziecięcej dzieci w przedszkolu i klasach I-III, jej osobowe i środowiskowe uwarunkowania; formy wykonywania muzyki, budowę utworów muzycznych, podstawowe terminy notacji muzycznej.
Zna podstawowy repertuar muzyczny dla dzieci lub uczniów w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Zna wybrane współczesne koncepcje i modele edukacji muzycznej w Polsce i na świecie.
Umiejętności
Student/-ka potrafi zaprojektować przekaz muzyczny dostosowany do okoliczności w przedszkolu i klasach I-III.
Potrafi grać proste melodie na wybranym instrumencie.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa do przekonującego działania na rzecz upowszechniania sztuk pięknych.
Literatura
W cyklu 2021L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
W cyklu 2021Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
W cyklu 2022L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
Uwagi
W cyklu 2021L:
Punkty ECTS: 4 |
W cyklu 2021Ln:
Punkty ECTS: 4 |
W cyklu 2022L:
Punkty ECTS: 4 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: