Podstawy techniki dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej PW-5F-PTP
TREŚCI PROGRAMOWE
Założenia, cele i treści kształcenia ogólnotechnicznego dzieci (uczniów). Dziecko w świecie współczesnej techniki, popularyzacja podstaw wiedzy technicznej wśród dzieci. Cechy charakterystyczne twórczości dziecięcej w zakresie techniki, jej osobowe i środowiskowe uwarunkowania. Współczesne koncepcje i modele edukacji technicznej w Polsce i na świecie.
W cyklu 2021L:
Blok 1. Cele i zadania edukacji technicznej. Podstawowe metody i formy pracy. Zagadnienia: myślenie techniczne, myślenie racjonalizatorskie. |
W cyklu 2021Ln:
Blok 1. Cele i zadania edukacji technicznej. Podstawowe metody i formy pracy. Zagadnienia: myślenie techniczne, myślenie racjonalizatorskie. |
W cyklu 2022L:
Blok 1. Charakterystyka świata technicznego. Rola edukacji technicznej. Aktualny stan edukacji technicznej (w tym: domowej edukacji technicznej). Potrzeba reformy Edukacji Technicznej. Innowacja pedagogiczna i pierwsze wnioski. |
W cyklu 2022Ln:
Blok 1. Charakterystyka świata technicznego. Rola edukacji technicznej. Aktualny stan edukacji technicznej (w tym: domowej edukacji technicznej). Potrzeba reformy Edukacji Technicznej. Innowacja pedagogiczna i pierwsze wnioski. |
W cyklu 2023L:
Blok 1. Charakterystyka świata technicznego. Rola edukacji technicznej. Aktualny stan edukacji technicznej (w tym: domowej edukacji technicznej). Potrzeba reformy Edukacji Technicznej. Innowacja pedagogiczna i pierwsze wnioski. |
W cyklu 2023Ln:
Blok 1. Charakterystyka świata technicznego. Rola edukacji technicznej. Aktualny stan edukacji technicznej (w tym: domowej edukacji technicznej). Potrzeba reformy Edukacji Technicznej. Innowacja pedagogiczna i pierwsze wnioski. |
W cyklu 2024L:
Blok 1. Charakterystyka świata technicznego. Rola edukacji technicznej. Aktualny stan edukacji technicznej (w tym: domowej edukacji technicznej). Potrzeba reformy Edukacji Technicznej. Innowacja pedagogiczna i pierwsze wnioski. |
W cyklu 2024Ln:
Blok 1. Charakterystyka świata technicznego. Rola edukacji technicznej. Aktualny stan edukacji technicznej (w tym: domowej edukacji technicznej). Potrzeba reformy Edukacji Technicznej. Innowacja pedagogiczna i pierwsze wnioski. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie założenia, cele i treści kształcenia ogólnotechnicznego dzieci lub uczniów klas I- III.
Zna i rozumie sytuację dziecka i ucznia klas I-III w świecie współczesnej techniki.
Zna cechy charakterystyczne twórczości dziecięcej w zakresie techniki, jej osobowe i środowiskowe uwarunkowania.
Zna współczesne koncepcje i modele edukacji technicznej w Polsce i na świecie.
Umiejętności
Student/-ka potrafi popularyzować podstawy wiedzy technicznej wśród dzieci w przedszkolu i uczniów klas I-III.
Potrafi zapewnić warunki bezpieczeństwa dzieci i uczniów edukacji wczesnoszkolnej w otoczeniu techniki.
Potrafi zademonstrować umiejętność rozwiązywania praktycznych problemów związanych z techniką.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa do promocji zasad bezpiecznego posługiwania się urządzeniami technicznymi w przedszkolu i klasach I-III.
Jest gotowy/gotowa do fachowego wspierania zainteresowania dzieci lub uczniów techniką.
Literatura
W cyklu 2021L:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2021Ln:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2022L:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2022Ln:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2023L:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2023Ln:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2024L:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2024Ln:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca |
Uwagi
W cyklu 2021L:
Metody prowadzenia zajęć: Warunki zaliczenia: aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach. Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2021Ln:
Metody prowadzenia zajęć: Warunki zaliczenia: aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach. Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2022L:
Metody prowadzenia zajęć: Warunki zaliczenia: aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach. Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2022Ln:
Metody prowadzenia zajęć: Warunki zaliczenia: aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach. Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2023L:
Metody prowadzenia zajęć: wprowadzenie teoretyczne, metody oglądowe, pokazy modelowych prac, dyskusje, realizacje praktyczno-techniczne, praca własna studenta z literaturą. Warunki zaliczenia: obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach, realizacja zadań zaplanowanych podczas zajęć (np. przynoszenie przedmiotów, wykonywanie modeli urządzeń, demonstracja na forum), zaliczenie testu. Podczas zaliczenia sprawdzana będzie wiedza studentów na temat: Zagadnienia te będą sprawdzane w formie testu (30 pytań). Uzyskanie Zakłada się następujący nakład pracy studenta podczas realizacji przedmiotu: |
W cyklu 2023Ln:
Metody prowadzenia zajęć: wprowadzenie teoretyczne, metody oglądowe, pokazy modelowych prac, dyskusje, realizacje praktyczno-techniczne, praca własna studenta z literaturą. Warunki zaliczenia: obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach, realizacja zadań zaplanowanych podczas zajęć (np. przynoszenie przedmiotów, wykonywanie modeli urządzeń, demonstracja na forum), zaliczenie testu. Podczas zaliczenia sprawdzana będzie wiedza studentów na temat: Zagadnienia te będą sprawdzane w formie testu (30 pytań). Uzyskanie Zakłada się następujący nakład pracy studenta podczas realizacji przedmiotu: |
W cyklu 2024L:
Metody prowadzenia zajęć: wprowadzenie teoretyczne, metody oglądowe, pokazy modelowych prac, dyskusje, realizacje praktyczno-techniczne, praca własna studenta z literaturą. Warunki zaliczenia: obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach, realizacja zadań zaplanowanych podczas zajęć (np. przynoszenie przedmiotów, wykonywanie modeli urządzeń, demonstracja na forum), zaliczenie testu. Podczas zaliczenia sprawdzana będzie wiedza studentów na temat: Zagadnienia te będą sprawdzane w formie testu (30 pytań). Uzyskanie Zakłada się następujący nakład pracy studenta podczas realizacji przedmiotu: |
W cyklu 2024Ln:
Metody prowadzenia zajęć: wprowadzenie teoretyczne, metody oglądowe, pokazy modelowych prac, dyskusje, realizacje praktyczno-techniczne, praca własna studenta z literaturą. Warunki zaliczenia: obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach, realizacja zadań zaplanowanych podczas zajęć (np. przynoszenie przedmiotów, wykonywanie modeli urządzeń, demonstracja na forum), zaliczenie testu. Podczas zaliczenia sprawdzana będzie wiedza studentów na temat: Zagadnienia te będą sprawdzane w formie testu (30 pytań). Uzyskanie Zakłada się następujący nakład pracy studenta podczas realizacji przedmiotu: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: