Podstawy plastyki dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej PW-5F-PPP
TREŚCI PROGRAMOWE
Wiedza z zakresu teorii estetyki i kultury, jej zastosowanie w edukacji plastycznej dziecka. Realizacja i upowszechnianie różnorodnych przekazów wizualnych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Cechy charakterystyczne twórczości dziecięcej w zakresie plastyki, jej osobowe i środowiskowe uwarunkowania. Współczesne koncepcje i modele edukacji plastycznej w Polsce i na świecie. Praktyczna znajomość podstaw rysunku.
W cyklu 2021Ln:
Terminologia przedmiotu, definiowanie pojęć z obszaru kultury, sztuki i twórczości plastycznej. Kanony estetyczne, środki wyrazu, konwencje wyrażeniowe, kontakt z dziełem sztuki. Rola i znaczenie twórczości plastycznej w rozwoju osobowym dziecka, etapy rozwoju plastycznego. |
W cyklu 2022L:
1. Terminologia przedmiotu, definiowanie pojęć z obszaru kultury, sztuki i twórczości plastycznej. |
W cyklu 2023L:
1. Terminologia przedmiotu, definiowanie pojęć z obszaru kultury, sztuki i twórczości plastycznej. |
W cyklu 2023Ln:
Terminologia przedmiotu, definiowanie pojęć z obszaru kultury, sztuki i twórczości plastycznej. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie podstawy teorii estetyki i kultury, jej zastosowanie w edukacji plastycznej dziecka lub ucznia.
Zna i rozumie zasoby i zasady upowszechniania różnorodnych przekazów wizualnych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Zna i rozumie cechy charakterystyczne twórczości dziecięcej i uczniowskiej w zakresie plastyki, jej osobowe i środowiskowe uwarunkowania.
Zna i rozumie współczesne koncepcje i modele edukacji plastycznej w Polsce i na świecie.
Zna i rozumie podstawy rysunku.
Umiejętności
Student/-ka potrafi zaprojektować przekaz wizualny dostosowany do okoliczności.
Potrafi wykonać odręczny szkic określonego przedmiotu.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa do przekonującego działania na rzecz upowszechniania sztuk pięknych w przedszkolu i szkole.
Literatura
W cyklu 2021Ln:
Drewecka, A. (2014). Dzisiaj narysuję. Rozwój plastyczny dziecka. Gdynia: Wydawnictwo Innowacyjne Novae Res. |
W cyklu 2022L:
1. Drewecka, A. (2014). Dzisiaj narysuję. Rozwój plastyczny dziecka. Gdynia: Wydawnictwo Innowacyjne Novae Res. |
W cyklu 2023L:
- Drewecka, A. (2014). Dzisiaj narysuję. Rozwój plastyczny dziecka. Gdynia: Wydawnictwo Innowacyjne Novae Res. |
W cyklu 2023Ln:
- Drewecka, A. (2014). Dzisiaj narysuję. Rozwój plastyczny dziecka. Gdynia: Wydawnictwo Innowacyjne Novae Res. |
Uwagi
W cyklu 2021Ln:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: |
W cyklu 2022L:
Opis metod i form kształcenia : Liczba godzin na zrealizowane aktywności: Kontakt: bfoder@aps.edu.pl, oraz grupy,;ap. Teams, tel.,nauczyciela i starosty , kontakt indywidualny przed i po zajęciach.. |
W cyklu 2023L:
Metody kształcenia: pogadanka, dyskusja, instruktaż, rysunki autorskie, działania praktyczne, metoda sytuacyjna. |
W cyklu 2023Ln:
Metody kształcenia: pogadanka, dyskusja, instruktaż, rysunki autorskie, działania praktyczne, metoda sytuacyjna. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: