Podstawy matematyki dla nauczycieli wychowania przedszkolnego PW-5F-PMP
TREŚCI PROGRAMOWE
Treści nauczania w zakresie edukacji matematycznej w przedszkolu: liczby i liczenie, aspekty liczby, systemy pozycyjne i niepozycyjne, własności działań na liczbach, zagadnienia miarowe w geometrii, klasyfikowanie figur geometrycznych, symetria, manipulacje w trzech wymiarach i tworzenie modeli brył, wczesna algebraizacja, zagadnienia zegarowe i kalendarzowe. Analiza pakietów wspierających naukę matematyki.
W cyklu 2020Z:
Celem przedmiotu jest powtórzenie i rozszerzenie wiadomości i umiejętności matematycznych przyszłego nauczyciela, a także spojrzenie na edukację matematyczną i matematykę szkolną z wyższego stanowiska. Treści wykładu |
W cyklu 2020Zn:
Celem przedmiotu jest powtórzenie i rozszerzenie wiadomości i umiejętności matematycznych przyszłego nauczyciela, a także spojrzenie na edukację matematyczną i matematykę szkolną z wyższego stanowiska. Treści wykładu |
W cyklu 2022Z:
Celem przedmiotu jest powtórzenie i rozszerzenie wiadomości i umiejętności matematycznych przyszłego nauczyciela, a także spojrzenie na edukację matematyczną i matematykę szkolną z wyższego stanowiska. Treści kształcenia: |
W cyklu 2022Zn:
Celem przedmiotu jest powtórzenie i rozszerzenie wiadomości i umiejętności matematycznych przyszłego nauczyciela, a także spojrzenie na edukację matematyczną i matematykę szkolną z wyższego stanowiska. |
W cyklu 2023Z:
Celem przedmiotu jest powtórzenie i rozszerzenie wiadomości i umiejętności matematycznych przyszłego nauczyciela, a także spojrzenie na edukację matematyczną i matematykę szkolną z wyższego stanowiska. Treści kształcenia: |
W cyklu 2023Zn:
Celem przedmiotu jest powtórzenie i rozszerzenie wiadomości i umiejętności matematycznych przyszłego nauczyciela, a także spojrzenie na edukację matematyczną i matematykę szkolną z wyższego stanowiska. |
W cyklu 2024Z:
Celem przedmiotu jest powtórzenie i rozszerzenie wiadomości i umiejętności matematycznych przyszłego nauczyciela, a także spojrzenie na edukację matematyczną i matematykę szkolną z wyższego stanowiska. Treści kształcenia: |
W cyklu 2024Zn:
Celem przedmiotu jest powtórzenie i rozszerzenie wiadomości i umiejętności matematycznych przyszłego nauczyciela, a także spojrzenie na edukację matematyczną i matematykę szkolną z wyższego stanowiska. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2019Zn: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2019Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie podstawowe struktury matematyki: orientacja w przestrzeni, liczenia, klasyfikacja, liczby i ich własności, zbiory liczbowe, działania na liczbach, figury, relacje i zależności funkcyjne, reprezentacje graficzne.
Zna i rozumie treści nauczania w zakresie edukacji matematycznej: liczby i liczenie, aspekty liczby, systemy pozycyjne i niepozycyjne, własności działań na liczbach, zagadnienia miarowe w geometrii, klasyfikowanie figur geometrycznych, symetrię, manipulacje w trzech wymiarach i tworzenie modeli brył, wczesną algebraizację, zagadnienia zegarowe i kalendarzowe.
Zna i rozumie zastosowania matematyki w życiu codziennym oraz w innych obszarach, w tym w technice, sztuce, ekonomii, przyrodzie.
Umiejętności
Student/-ka potrafi sprawnie posługiwać się podstawowymi obiektami matematycznymi.
Potrafi prowadzić proste rozumowania matematyczne i oceniać ich poprawność.
Potrafi dostrzegać i wskazywać związki matematyki z codziennym życiem.
Potrafi posługiwać się pakietami wspierającymi nauczanie matematyki w przedszkolu i szkole.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa do pogłębiania swojego rozumienia znaczenia i piękna matematyki.
Literatura
W cyklu 2020Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2020Zn:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2022Zn:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023Zn:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2024Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2024Zn:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
NAKŁAD PRACY STUDENTA Liczba godzin niekontaktowych: |
W cyklu 2020Zn:
NAKŁAD PRACY STUDENTA Liczba godzin niekontaktowych: LICZBA ECTS: 4 |
W cyklu 2022Z:
Metody kształcenia: NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2022Zn:
Metody kształcenia: NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2023Z:
Metody kształcenia: NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2023Zn:
Metody kształcenia: NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2024Z:
Metody kształcenia: NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2024Zn:
Metody kształcenia: NAKŁAD PRACY STUDENTA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: