W cyklu 2020L:
LEKTURA OBOWIĄZKOWA 1. Awramiuk, E. (2006), Lingwistyczne podstawy początkowej nauki czytania i pisania po polsku, Białystok. 2. Bettelheim, B. (1980). Cudowne i pożyteczne – znaczenie i doniosłość baśni. W: Teksty, teoria literatury, krytyka, interpretacja nr 1(49), s.173-186. 3. Czabanowska-Wróbel, A. (2016) Literatura dla dzieci – więcej pytań niż odpowiedzi. Polonistyka. Innowacje nr 32016, s.83-88. 4. Dubisz, S. (2002). Język, historia, kultura. Warszawa. Rozdz.3 Początki państwowości polskiej a język. 5. Kuszak K,. Kompetencje językowe małego dziecka – zarys problematyki [Linguistic Competences of a Young Child – an Outline]. Studia Edukacyjne nr 33, 2014, Poznań 2014, pp. 45-67. 6. Leszczyński G. (2013) Zestaw lektur. Fabryka analfabetów. W: Nowoczesność w polonistycznej edukacji. Pytania, problemy, perspektywy, red. A.Pilch, M.Trysińska, Kraków, s.101-119. 7. Leszczyński G. (2015). Wielkie małe książki. Lektury dzieci. I nie tylko, Poznań. 8. Markowski, A. (2018). Kultura języka polskiego. Teoria. Zagadnienia leksykalne. Warszawa: PWN. 9. Nagórko, A. (2010). Podręczna gramatyka języka polskiego. Warszawa: PWN. 10. Tychmanowicz, A. (2018). Dawno, dawno temu… O roli baśni w wychowaniu i edukacji. W: Annales Univeristatis Mariae Curie-Skłodowska, Lublin-Polonia, vol.XXXI, 3, s.102-111. 11. Żytko M., (2011) Pozwólmy dzieciom mówić i pisać, Warszawa.
LEKTURA UZUPEŁNIAJĄCA 1. Dziecko w świecie języka, (2004), red. B. Bula, D. Krzyżyk, H. Synowiec, Kraków. 2. Filipiak E., (2002), Konteksty rozwoju aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Bydgoszcz 3. Awramiuk E., Korolczuk M., Z problematyki kształcenia językowego, Białystok 2016 (wskazane rozdziały) 4. Prorozwojowe aspekty kształcenia językowego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,(2012) red. Z. Ratajek, Z. Zbróg „Studia Pedagogiczne”. T. 20, Kielce. (wybrane rozdziały) 5. Czabanowska-Wróbel, A. [Ta dziwna]instytucja zwana literaturą dla dzieci. Historia literatury dla dzieci z perspektywy kulturowej. W: Szkice, s.13-24 6. Pelczar, W. (2012). Błędy językowo-stylistyczne w pisemnych wypowiedziach studentów dziennikarstwa. S. 129-140. W: B. Niesporek-Szamburska, Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów. Wydawnictwo UŚ: Katowice. 7. Podstolec, A. (2012). Wiedza o języku a dążenie do piśmienności – o konstruowaniu przez uczniów wypowiedzi pisemnych, s. 141-150. W: B. Niesporek-Szamburska, Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów. Wydawnictwo UŚ: Katowice. 8. Gąsiorek, K. (2012). Umiejętności językowe uczniów klas wczesnoszkolnych w zakresie różnych form wypowiedzi, s. 329-344. W: B. Niesporek-Szamburska, Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów. Wydawnictwo UŚ: Katowice. 9. Bula, D. (2012). Wiedza o języku w działaniach twórczych, s. 357-364. W: B. Niesporek-Szamburska, Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów. Wydawnictwo UŚ: Katowice. 10. Wolan, M. (2012). Recytacja w kształceniu sprawności językowej ucznia, s. 391-400. W: B. Niesporek-Szamburska, Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów. Wydawnictwo UŚ: Katowice. 11. Dubisz S. (2001), Nauka o języku dla polonistów, Warszawa/ lub Przybylska R. (2003) Wstęp do nauki o języku polskim: podręcznik dla szkół wyższych, Kraków.
|
W cyklu 2020Ln:
1. Awramiuk, E. (2006), Lingwistyczne podstawy początkowej nauki czytania i pisania po polsku, Białystok. 2. Bettelheim, B. (1980). Cudowne i pożyteczne – znaczenie i doniosłość baśni. W: Teksty, teoria literatury, krytyka, interpretacja nr 1(49), s.173-186. 3. Czabanowska-Wróbel, A. (2016) Literatura dla dzieci – więcej pytań niż odpowiedzi. Polonistyka. Innowacje nr 32016, s.83-88. 4. Dubisz, S. (2002). Język, historia, kultura. Warszawa. Rozdz.3 Początki państwowości polskiej a język. 5. Kuszak K,. Kompetencje językowe małego dziecka – zarys problematyki [Linguistic Competences of a Young Child – an Outline]. Studia Edukacyjne nr 33, 2014, Poznań 2014, pp. 45-67. 6. Leszczyński G. (2013) Zestaw lektur. Fabryka analfabetów. W: Nowoczesność w polonistycznej edukacji. Pytania, problemy, perspektywy, red. A.Pilch, M.Trysińska, Kraków, s.101-119. 7. Leszczyński G. (2015). Wielkie małe książki. Lektury dzieci. I nie tylko, Poznań. 8. Markowski, A. (2018). Kultura języka polskiego. Teoria. Zagadnienia leksykalne. Warszawa: PWN. 9. Nagórko, A. (2010). Podręczna gramatyka języka polskiego. Warszawa: PWN. 10. Tychmanowicz, A. (2018). Dawno, dawno temu… O roli baśni w wychowaniu i edukacji. W: Annales Univeristatis Mariae Curie-Skłodowska, Lublin-Polonia, vol.XXXI, 3, s.102-111. 11. Żytko M., (2011) Pozwólmy dzieciom mówić i pisać, Warszawa.
|
W cyklu 2021L:
Literatura obowiązkowa: 1. Awramiuk, E. (2006), Lingwistyczne podstawy początkowej nauki czytania i pisania po polsku, Białystok. 2. Bettelheim, B. (1980). Cudowne i pożyteczne – znaczenie i doniosłość baśni. W: Teksty, teoria literatury, krytyka, interpretacja nr 1(49), s.173-186. 3. Czabanowska-Wróbel, A. (2016) Literatura dla dzieci – więcej pytań niż odpowiedzi. Polonistyka. Innowacje nr 3, 2016, s.83-88. 4. Dubisz, S. (2002). Język, historia, kultura. Warszawa. Rozdz.3 Początki państwowości polskiej a język. 5. Leszczyński, G. (2010). Elementarz literacki. Terminy, pojęcia, charakterystyki. Warszawa. 6. Markowski, A. (2018). Kultura języka polskiego. Teoria. Zagadnienia leksykalne. Warszawa: PWN. 7. Nagórko, A. (2010). Podręczna gramatyka języka polskiego. Warszawa: PWN. 8. Tychmanowicz, A. (2018). Dawno, dawno temu… O roli baśni w wychowaniu i edukacji. W: Annales Univeristatis Mariae Curie-Skłodowska, Lublin-Polonia, vol.XXXI, 3, s.102-111. 9. Żytko M., (2011) Pozwólmy dzieciom mówić i pisać, Warszawa.
Literatura uzupełniająca: 1. Dziecko w świecie języka, (2004), red. B. Bula, D. Krzyżyk, H. Synowiec, Kraków. 2. Filipiak E., (2002), Konteksty rozwoju aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Bydgoszcz 3. Awramiuk E.,Korolczuk M., Z problematyki kształcenia językowego, Białystok 2016 (wskazane rozdziały) 4. Leszczyński G. (2013) Zestaw lektur. Fabryka analfabetów. W: Nowoczesność w polonistycznej edukacji. Pytania, problemy, perspektywy, red. A.Pilch, M.Trysińska, Kraków, s.101-119. 5. Prorozwojowe aspekty kształcenia językowego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,(2012) red. Z. Ratajek, Z. Zbróg „Studia Pedagogiczne”. T. 20, Kielce.
|
W cyklu 2021Ln:
Literatura obowiązkowa: 1. Awramiuk, E. (2006), Lingwistyczne podstawy początkowej nauki czytania i pisania po polsku, Białystok. 2. Bettelheim, B. (1980). Cudowne i pożyteczne – znaczenie i doniosłość baśni. W: Teksty, teoria literatury, krytyka, interpretacja nr 1(49), s.173-186. 3. Czabanowska-Wróbel, A. (2016) Literatura dla dzieci – więcej pytań niż odpowiedzi. Polonistyka. Innowacje nr 32016, s.83-88. 4. Dubisz, S. (2002). Język, historia, kultura. Warszawa. Rozdz.3 Początki państwowości polskiej a język. 5. Kuszak K,. Kompetencje językowe małego dziecka – zarys problematyki [Linguistic Competences of a Young Child – an Outline]. Studia Edukacyjne nr 33, 2014, Poznań 2014, pp. 45-67. 6. Leszczyński G., Wielkie małe książki. Lektury dzieci. I nie tylko, Poznań 2015. 8. Markowski, A. (2018). Kultura języka polskiego. Teoria. Zagadnienia leksykalne. Warszawa: PWN. 9. Nagórko, A. (2010). Podręczna gramatyka języka polskiego. Warszawa: PWN. 10. Tychmanowicz, A. (2018). Dawno, dawno temu… O roli baśni w wychowaniu i edukacji. W: Annales Univeristatis Mariae Curie-Skłodowska, Lublin-Polonia, vol.XXXI, 3, s.102-111. 11. Żytko M., (2011) Pozwólmy dzieciom mówić i pisać, Warszawa.
Literatura uzupełniająca: 1. Dziecko w świecie języka, (2004), red. B. Bula, D. Krzyżyk, H. Synowiec, Kraków. 2. Filipiak E., (2002), Konteksty rozwoju aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Bydgoszcz 3. Awramiuk E.,Korolczuk M., Z problematyki kształcenia językowego, Białystok 2016 (wskazane rozdziały) 4. Leszczyński G. (2013) Zestaw lektur. Fabryka analfabetów. W: Nowoczesność w polonistycznej edukacji. Pytania, problemy, perspektywy, red. A.Pilch, M.Trysińska, Kraków, s.101-119. 5. Prorozwojowe aspekty kształcenia językowego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,(2012) red. Z. Ratajek, Z. Zbróg „Studia Pedagogiczne”. T. 20, Kielce.
|
W cyklu 2022L:
Literatura obowiązkowa: 1. Awramiuk, E. (2006), Lingwistyczne podstawy początkowej nauki czytania i pisania po polsku, Białystok. 2. Czabanowska-Wróbel, A. (2016) Literatura dla dzieci – więcej pytań niż odpowiedzi. Polonistyka. Innowacje nr 32016, s.83-88. 3. Kiepura-Andrzejewska, A., Lorens, G. (2021). Poczytaj mi... ładnie. Artykulacja i interpretacja tekstów czytanych. Warszawa: Wydawnictwo APS. (rozdz.2) 4. Krasoń, K. (2003). Kinestetyczna konkretyzacja tekstu poetyckiego - szansa na wsparcie dziecka czy zagrożenie. W: Knapik, M., Krasoń, K. (red.). Dziecko i sztuka. Recepcja - edukacja - wsparcie - terapia. Katowice: Wydawnictwo UŚ. 5. Kuszak, K. (2014). Kompetencje językowe małego dziecka – zarys problematyki [Linguistic Competences of a Young Child – an Outline]. Studia Edukacyjne nr 33, 2014, Poznań, pp. 45-67. 5. Nagórko, A. (2010). Podręczna gramatyka języka polskiego. Warszawa: PWN. 6. Papuzińska, J. (1988). Inicjacje literackie. Warszawa: WSiP. (rozdz.1) 7. Szczepańska, A. (2003). Bajki, które pomagają żyć. W: Knapik, M., Krasoń, K. (red.). Dziecko i sztuka. Recepcja - edukacja - wsparcie - terapia. Katowice: Wydawnictwo UŚ. 8. Tychmanowicz, A. (2018). Dawno, dawno temu… O roli baśni w wychowaniu i edukacji. W: Annales Univeristatis Mariae Curie-Skłodowska, Lublin-Polonia, vol.XXXI, 3, s.102-111. 9. Żytko M., (2011) Pozwólmy dzieciom mówić i pisać, Warszawa. (rozdz.1, 4, 5, 6, 8)
Literatura uzupełniająca: 1. Dziecko w świecie języka, (2004), red. B. Bula, D. Krzyżyk, H. Synowiec, Kraków. 2. Filipiak E., (2002), Konteksty rozwoju aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Bydgoszcz 3. Awramiuk E.,Korolczuk M., Z problematyki kształcenia językowego, Białystok 2016 (wskazane rozdziały) 4. Leszczyński G. (2013) Zestaw lektur. Fabryka analfabetów. W: Nowoczesność w polonistycznej edukacji. Pytania, problemy, perspektywy, red. A.Pilch, M.Trysińska, Kraków, s.101-119. 5. Prorozwojowe aspekty kształcenia językowego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,(2012) red. Z. Ratajek, Z. Zbróg „Studia Pedagogiczne”. T. 20, Kielce.
|
W cyklu 2022Ln:
Literatura obowiązkowa: 1. Awramiuk, E. (2006), Lingwistyczne podstawy początkowej nauki czytania i pisania po polsku, Białystok. 2. Czabanowska-Wróbel, A. (2016) Literatura dla dzieci – więcej pytań niż odpowiedzi. Polonistyka. Innowacje nr 32016, s.83-88. 3. Kiepura-Andrzejewska, A., Lorens, G. (2021). Poczytaj mi... ładnie. Artykulacja i interpretacja tekstów czytanych. Warszawa: Wydawnictwo APS. (rozdz.2) 4. Krasoń, K. (2003). Kinestetyczna konkretyzacja tekstu poetyckiego - szansa na wsparcie dziecka czy zagrożenie. W: Knapik, M., Krasoń, K. (red.). Dziecko i sztuka. Recepcja - edukacja - wsparcie - terapia. Katowice: Wydawnictwo UŚ. 5. Kuszak, K. (2014). Kompetencje językowe małego dziecka – zarys problematyki [Linguistic Competences of a Young Child – an Outline]. Studia Edukacyjne nr 33, 2014, Poznań, pp. 45-67. 6. Nagórko, A. (2010). Podręczna gramatyka języka polskiego. Warszawa: PWN. 7. Papuzińska, J. (1988). Inicjacje literackie. Warszawa: WSiP. (rozdz.1) 8. Szczepańska, A. (2003). Bajki, które pomagają żyć. W: Knapik, M., Krasoń, K. (red.). Dziecko i sztuka. Recepcja - edukacja - wsparcie - terapia. Katowice: Wydawnictwo UŚ. 9. Tychmanowicz, A. (2018). Dawno, dawno temu… O roli baśni w wychowaniu i edukacji. W: Annales Univeristatis Mariae Curie-Skłodowska, Lublin-Polonia, vol.XXXI, 3, s.102-111. 10. Żytko M., (2011) Pozwólmy dzieciom mówić i pisać, Warszawa. (rozdz.1, 4, 5, 6, 8)
Literatura uzupełniająca: 1. Dziecko w świecie języka, (2004), red. B. Bula, D. Krzyżyk, H. Synowiec, Kraków. 2. Filipiak E., (2002), Konteksty rozwoju aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Bydgoszcz 3. Awramiuk E.,Korolczuk M., Z problematyki kształcenia językowego, Białystok 2016 (wskazane rozdziały) 4. Leszczyński G. (2013) Zestaw lektur. Fabryka analfabetów. W: Nowoczesność w polonistycznej edukacji. Pytania, problemy, perspektywy, red. A.Pilch, M.Trysińska, Kraków, s.101-119. 5. Prorozwojowe aspekty kształcenia językowego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,(2012) red. Z. Ratajek, Z. Zbróg „Studia Pedagogiczne”. T. 20, Kielce.
|
W cyklu 2023Ln:
Baluch A., Archetypy literatury dziecięcej, Kraków 1992. Bańko M., Wykłady z polskiej fleksji, Warszawa 2002. Bartmiński J., Niebrzegowska-Bartmińska S.,Tekstologia, Warszawa 2009. Grzegorczykowa R., Wykłady z polskiej składni, Warszawa 1996. Klemensiewicz Z., Podstawowe wiadomości z gramatyki języka polskiego, wyd. 4, Warszawa 1962 i nast. wyd. Nagórko A., Zarys gramatyki polskiej (ze słowotwórstwem) , wyd. 4, Warszawa 2000. Ostaszewska D., Tambor J., Podstawowe wiadomości z fonetyki i fonologii współczesnego języka polskiego, Kraków 1990 i nast. wyd. Podracki J., Składnia polska. Książka dla nauczycieli, studentów i uczniów, Warszawa 1997. Smuszkiewicz A., Literatura dla dzieci. Podręcznik dla studentów kierunków pedagogicznych, Poznań 2015. Wierzchowska B., Fonetyka i fonologia języka polskiego, Wrocław 1980. Wiśniewski M., Zadania z fonetyki i fonologii współczesnego języka polskiego, Toruń 1999.
|
W cyklu 2023L:
Literatura obowiązkowa: Awramiuk, E. (2006), Lingwistyczne podstawy początkowej nauki czytania i pisania po polsku, Białystok. Bańko, M. (2002). Wykłady z polskiej fleksji, Warszawa. Bartmiński, J., Niebrzegowska-Bartmińska, S. (2009). Tekstologia, Warszawa. Czabanowska-Wróbel, A. (2016) Literatura dla dzieci – więcej pytań niż odpowiedzi. Polonistyka. Innowacje nr 32016, s.83-88. Grzegorczykowa R. (1996). Wykłady z polskiej składni, Warszawa. Kiepura-Andrzejewska, A., Lorens, G. (2021). Poczytaj mi... ładnie. Artykulacja i interpretacja tekstów czytanych. Warszawa: Wydawnictwo APS. (rozdz.2) Klemensiewicz Z., Podstawowe wiadomości z gramatyki języka polskiego, wyd. 4, Warszawa 1962 i nast. wyd. Leszczyński, G. (2010). Elementarz literacki. Terminy, pojęcia, charakterystyki. Warszawa. Nagórko, A. (2010). Podręczna gramatyka języka polskiego. Warszawa: PWN. Papuzińska, J. (1988). Inicjacje literackie. Warszawa: WSiP. (rozdz.1) Podracki J., Składnia polska. Książka dla nauczycieli, studentów i uczniów, Warszawa 1997. Żytko M., (2011) Pozwólmy dzieciom mówić i pisać, Warszawa. (rozdz.1, 4, 5, 6, 8)
Literatura uzupełniająca: Awramiuk, E., Korolczuk M. (2016). Z problematyki kształcenia językowego, Białystok. Filipiak, E. (2002), Konteksty rozwoju aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Bydgoszcz. Kupiec, M. (2013). Style uczenia się w praktyce. Zajęcia wyrównawcze (cz. 1). W: Język Polsk.i w Szkole Podstawowej : zeszyty kieleckie, t.XV, nr 2, 48-68. Kupiec, M. (2014). Style uczenia się w praktyce. Zajęcia wyrównawcze (cz. 2). W: Język Polski w Szkole Podstawowej : zeszyty kieleckie, t.XVI, nr 1, 66-87. Kupiec, M. (2023). Klocki Lego jako narzędzie wyzwalania pisarskiej aktywności po lekturze wybranego tekstu literackiego - cykl zajęć edukacji polonistycznej w klasie III z komentarzami. W: Edukacja Wczesnoszkolna : zeszyty kieleckie, nr 1/2023, 111-121. Leszczyński, G. (2013) Zestaw lektur. Fabryka analfabetów. W: Nowoczesność w polonistycznej edukacji. Pytania, problemy, perspektywy, red. A.Pilch, M.Trysińska, Kraków, s.101-119. Ratajek, Z., Zbróg, Z. (red.)(2012). Prorozwojowe aspekty kształcenia językowego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. „Studia Pedagogiczne”. T. 20, Kielce.
|
W cyklu 2024L:
Literatura obowiązkowa: Awramiuk, E. (2006), Lingwistyczne podstawy początkowej nauki czytania i pisania po polsku, Białystok. Bańko, M. (2002). Wykłady z polskiej fleksji, Warszawa. Bartmiński, J., Niebrzegowska-Bartmińska, S. (2009). Tekstologia, Warszawa. Czabanowska-Wróbel, A. (2016) Literatura dla dzieci – więcej pytań niż odpowiedzi. Polonistyka. Innowacje nr 32016, s.83-88. Grzegorczykowa R. (1996). Wykłady z polskiej składni, Warszawa. Kiepura-Andrzejewska, A., Lorens, G. (2021). Poczytaj mi... ładnie. Artykulacja i interpretacja tekstów czytanych. Warszawa: Wydawnictwo APS. (rozdz.2) Klemensiewicz Z., Podstawowe wiadomości z gramatyki języka polskiego, wyd. 4, Warszawa 1962 i nast. wyd. Leszczyński, G. (2010). Elementarz literacki. Terminy, pojęcia, charakterystyki. Warszawa. Nagórko, A. (2010). Podręczna gramatyka języka polskiego. Warszawa: PWN. Papuzińska, J. (1988). Inicjacje literackie. Warszawa: WSiP. (rozdz.1) Podracki J., Składnia polska. Książka dla nauczycieli, studentów i uczniów, Warszawa 1997. Żytko M., (2011) Pozwólmy dzieciom mówić i pisać, Warszawa. (rozdz.1, 4, 5, 6, 8)
Literatura uzupełniająca: Awramiuk, E., Korolczuk M. (2016). Z problematyki kształcenia językowego, Białystok. Filipiak, E. (2002), Konteksty rozwoju aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Bydgoszcz. Kupiec, M. (2013). Style uczenia się w praktyce. Zajęcia wyrównawcze (cz. 1). W: Język Polsk.i w Szkole Podstawowej : zeszyty kieleckie, t.XV, nr 2, 48-68. Kupiec, M. (2014). Style uczenia się w praktyce. Zajęcia wyrównawcze (cz. 2). W: Język Polski w Szkole Podstawowej : zeszyty kieleckie, t.XVI, nr 1, 66-87. Kupiec, M. (2023). Klocki Lego jako narzędzie wyzwalania pisarskiej aktywności po lekturze wybranego tekstu literackiego - cykl zajęć edukacji polonistycznej w klasie III z komentarzami. W: Edukacja Wczesnoszkolna : zeszyty kieleckie, nr 1/2023, 111-121. Leszczyński, G. (2013) Zestaw lektur. Fabryka analfabetów. W: Nowoczesność w polonistycznej edukacji. Pytania, problemy, perspektywy, red. A.Pilch, M.Trysińska, Kraków, s.101-119. Ratajek, Z., Zbróg, Z. (red.)(2012). Prorozwojowe aspekty kształcenia językowego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. „Studia Pedagogiczne”. T. 20, Kielce.
|
W cyklu 2024Ln:
Literatura obowiązkowa: Awramiuk, E. (2006), Lingwistyczne podstawy początkowej nauki czytania i pisania po polsku, Białystok. Bańko, M. (2002). Wykłady z polskiej fleksji, Warszawa. Bartmiński, J., Niebrzegowska-Bartmińska, S. (2009). Tekstologia, Warszawa. Czabanowska-Wróbel, A. (2016) Literatura dla dzieci – więcej pytań niż odpowiedzi. Polonistyka. Innowacje nr 32016, s.83-88. Grzegorczykowa R. (1996). Wykłady z polskiej składni, Warszawa. Kiepura-Andrzejewska, A., Lorens, G. (2021). Poczytaj mi... ładnie. Artykulacja i interpretacja tekstów czytanych. Warszawa: Wydawnictwo APS. (rozdz.2) Klemensiewicz Z., Podstawowe wiadomości z gramatyki języka polskiego, wyd. 4, Warszawa 1962 i nast. wyd. Leszczyński, G. (2010). Elementarz literacki. Terminy, pojęcia, charakterystyki. Warszawa. Nagórko, A. (2010). Podręczna gramatyka języka polskiego. Warszawa: PWN. Papuzińska, J. (1988). Inicjacje literackie. Warszawa: WSiP. (rozdz.1) Podracki J., Składnia polska. Książka dla nauczycieli, studentów i uczniów, Warszawa 1997. Żytko M., (2011) Pozwólmy dzieciom mówić i pisać, Warszawa. (rozdz.1, 4, 5, 6, 8)
Literatura uzupełniająca: Awramiuk, E., Korolczuk M. (2016). Z problematyki kształcenia językowego, Białystok. Filipiak, E. (2002), Konteksty rozwoju aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Bydgoszcz. Kupiec, M. (2013). Style uczenia się w praktyce. Zajęcia wyrównawcze (cz. 1). W: Język Polsk.i w Szkole Podstawowej : zeszyty kieleckie, t.XV, nr 2, 48-68. Kupiec, M. (2014). Style uczenia się w praktyce. Zajęcia wyrównawcze (cz. 2). W: Język Polski w Szkole Podstawowej : zeszyty kieleckie, t.XVI, nr 1, 66-87. Kupiec, M. (2023). Klocki Lego jako narzędzie wyzwalania pisarskiej aktywności po lekturze wybranego tekstu literackiego - cykl zajęć edukacji polonistycznej w klasie III z komentarzami. W: Edukacja Wczesnoszkolna : zeszyty kieleckie, nr 1/2023, 111-121. Leszczyński, G. (2013) Zestaw lektur. Fabryka analfabetów. W: Nowoczesność w polonistycznej edukacji. Pytania, problemy, perspektywy, red. A.Pilch, M.Trysińska, Kraków, s.101-119. Ratajek, Z., Zbróg, Z. (red.)(2012). Prorozwojowe aspekty kształcenia językowego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. „Studia Pedagogiczne”. T. 20, Kielce.
|