Podstawy informatyki i technologie informacyjne dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej PW-5F-PIP
TREŚCI PROGRAMOWE:
Znajomość informatyki w zakresie, w jakim naucza się i stosuje tę dziedzinę w pracy z dziećmi (uczniami):
- umiejętność abstrakcyjnego myślenia w modelowaniu rzeczywistych sytuacji i reprezentowaniu danych, gromadzeniu i ich przetwarzaniu,
- umiejętność projektowania algorytmów oraz ich realizacji w postaci komputerowej,
- rozumienie organizacji i funkcjonowania urządzeń elektronicznych, komputerów i sieci komputerowej oraz ich wykorzystania,
- rozumienie społecznych aspektów informatyki i jej zastosowań oraz wpływu informatyki na rozwój społeczeństw.
Rozwijanie środowiska kształcenia informatycznego.
Profilaktyka zagrożeń w świecie wirtualnym.
Rozwój kompetencji studentów z wykorzystaniem TIK i informatyki.
Znajomość komputerowych programów edukacyjnych przeznaczonych dla najmłodszych uczniów.
W cyklu 2021L:
1. Omówienie podstawy programowej zajęć informatycznych w nauczaniu zintegrowanym. Analiza wybranych programów nauczania, podręczników i pomocy dydaktycznych. |
W cyklu 2021Ln:
Wykorzystanie tablicy multimedialnej do pracy dydaktycznej. |
W cyklu 2022L:
OPIS REALIZOWANYCH TREŚCI PROGRAMOWYCH |
W cyklu 2022Ln:
OPIS REALIZOWANYCH TREŚCI PROGRAMOWYCH |
W cyklu 2023L:
OPIS REALIZOWANYCH TREŚCI PROGRAMOWYCH: |
W cyklu 2023Ln:
OPIS REALIZOWANYCH TREŚCI PROGRAMOWYCH |
W cyklu 2024L:
OPIS REALIZOWANYCH TREŚCI PROGRAMOWYCH: |
W cyklu 2024Ln:
OPIS REALIZOWANYCH TREŚCI PROGRAMOWYCH: |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady informatyki w zakresie, w jakim ma ona zastosowanie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym lub z uczniami w młodszym wieku szkolnym.
Zna i rozumie zasady modelowania rzeczywistych sytuacji i reprezentowania danych, gromadzenia danych i ich przetwarzania.
Zna i rozumie zasady projektowania algorytmów oraz ich realizacji w postaci komputerowej.
Zna i rozumie zasady organizacji i funkcjonowania urządzeń elektronicznych, komputerów i sieci komputerowej oraz ich wykorzystania.
Zna i rozumie społeczne aspekty informatyki i jej zastosowań oraz wpływu informatyki na rozwój społeczeństwa oraz zagrożenia w świecie wirtualnym, potrafi je wyjaśnić dzieciom w wieku przedszkolnym i uczniom w wieku wczesnoszkolnym.
Zna i rozumie uwarunkowania profesjonalnego rozwoju z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych i informatyki.
Zna komputerowe programy edukacyjne przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszych uczniów.
Umiejętności
Student/-ka potrafi zaprojektować i uruchomić na komputerze prosty algorytm.
Potrafi zaprojektować prostą, funkcjonalną bazę danych.
Potrafi ocenić walory użytkowe komputerowego programu edukacyjnego.
Potrafi zorganizować bezpieczne środowisko pracy z komputerem dla siebie, dziecka w wieku przedszkolnym i ucznia w wieku wczesnoszkolnym.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa do ciągłej aktualizacji swojej wiedzy z zakresu zastosowań komputerów w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Jest gotowy/gotowa do zapewniania poczucia bezpieczeństwa dzieci i uczniów znajdujących się pod jego opieką.
Literatura
W cyklu 2021L:
Materiały dla studentów udostępniane w formie plików umieszczonych na platformie Ms Teams. |
W cyklu 2021Ln:
Materiały w formie elektronicznej przekazane studentom przez prowadzącego zajęcia w aplikacji MS TEAMS. |
W cyklu 2022L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2022Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: |
W cyklu 2023L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2023Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: |
W cyklu 2024L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2024Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
Uwagi
W cyklu 2022L:
Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2022Ln:
Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2023L:
Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 METODY DYDAKTYCZNE: METODY I KRYTERIA OCENIANIA: |
W cyklu 2023Ln:
Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2024L:
Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 METODY DYDAKTYCZNE: METODY I KRYTERIA OCENIANIA: |
W cyklu 2024Ln:
Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 METODY DYDAKTYCZNE: METODY I KRYTERIA OCENIANIA: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: