Podstawy edukacji społeczno-przyrodniczej we wczesnej edukacji PW-5F-PEE
TREŚCI PROGRAMOWE
Związek funkcjonowania środowiska społecznego i przyrodniczego. Kluczowe pojęcia z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej. Podstawowe pojęcia wiedzy o społeczeństwie. Umiejętność dokonywania analizy oraz interpretacji struktury i funkcjonowania środowiska przyrodniczego i społecznego. Wiedza na temat przedsiębiorczości i podstaw ekonomii. Umiejętność ilustrowania najczęściej spotykanych zjawisk przyrodniczych za pomocą prostych doświadczeń z użyciem przedmiotów z życia codziennego. Rozpoznawanie gatunków roślin i zwierząt najczęściej występujących w otoczeniu dziecka. Dbałość o otoczenie przyrodnicze.
W cyklu 2024Z:
• Człowiek i środowisko. Poznawanie przyrody – edukacja i wychowanie o środowisku, w środowisku i dla środowiska |
W cyklu 2024Zn:
• Człowiek i środowisko. Poznawanie przyrody – edukacja i wychowanie o środowisku, w środowisku i dla środowiska |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie kluczowe pojęcia oraz zjawiska z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej, występujące w otoczeniu dziecka lub ucznia.
Zna i rozumie podstawowe pojęcia w zakresie wiedzy o społeczeństwie.
Zna i rozumie podstawy przedsiębiorczości i ekonomii.
Umiejętności
Student/-ka potrafi analizować oraz interpretować powszechnie występujące zjawiska przyrody.
Potrafi dostrzegać wzajemne związki w funkcjonowaniu środowiska przyrodniczego i społecznego.
Potrafi rozpoznawać gatunki roślin i zwierząt najczęściej występujących w otoczeniu dziecka lub ucznia.
Potrafi ilustrować najczęściej spotykane zjawiska przyrodnicze za pomocą prostych doświadczeń z użyciem przedmiotów z życia codziennego.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa do pogłębiania swojego rozumienia funkcjonowania świata przyrody.
Jest gotowy/gotowa do krzewienia idei dbałości o otoczenie przyrodnicze.
Literatura
W cyklu 2024Z:
Bąk, A., Leśny, A., Palamer-Kabacińska, E. (2014). Przygoda w edukacji i edukacja w przygodzie. Outdoor i adventure education w Polsce. Warszawa: Fundacja Pracownia Nauki i Przygody Przykładowe przewodniki książkowe do oznaczania organizmów: - Bellmann H. (2015) Spotkania z przyrodą. Owady. Oficyna wydawnicza Multico |
W cyklu 2024Zn:
Bąk, A., Leśny, A., Palamer-Kabacińska, E. (2014). Przygoda w edukacji i edukacja w przygodzie. Outdoor i adventure education w Polsce. Warszawa: Fundacja Pracownia Nauki i Przygody Przykładowe przewodniki książkowe do oznaczania organizmów: - Bellmann H. (2015) Spotkania z przyrodą. Owady. Oficyna wydawnicza Multico |
Uwagi
W cyklu 2024Z:
4 pkt ECTS - 120h 30 h - godziny kontaktowe |
W cyklu 2024Zn:
4 pkt ECTS - 120h 30 h - godziny kontaktowe |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: