Metody zabawowe w edukacji wczesnoszkolnej PW-5F-MZW
TREŚCI PROGRAMOWE
Zabawa jako ważna forma procesu uczenia się dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Klasyfikacja gier i zabaw. Organizacja zabaw w klasie i na boisku szkolnym oraz w innych miejscach poza szkołą (lesie, parku, miejscach do aktywności ruchowej itp. Gry i zabawy dla uczniów w młodszym wieku szkolnym. Dostosowywanie zabaw do indywidualnych cech i potrzeb uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, organizacja zabaw indywidualnych i grupowych.
W cyklu 2020L:
INFORMACJA DO PRACY ZDALNEJ: Zajęcia będą odbywały się na platformie TEAMS gdzie utworzona została wirtualna klasa „Metody zabawowe w edukacji wczesnoszkolnej". Na platformie zgodnie z programem sylabusa będą zamieszczane ćwiczenia i zadania do poszczególnych bloków tematycznych. Będą odbywały się zajęcia zdalne w trybie rzeczywistym zgodnie z planem, zajęć. Uruchomiony został indywidualny CZAT na wirtualnej klasie gdzie możecie Państwo konsultować się ze mną. |
W cyklu 2020Ln:
Zabawa jako ważna forma procesu uczenia się dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Klasyfikacja gier i zabaw. |
W cyklu 2021Ln:
Zakres tematyczny zajęć: |
W cyklu 2021L:
• Zajęcia organizacyjne. (2h) |
W cyklu 2022Ln:
Zabawa to ważna forma procesu uczenia się dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Podczas zajęć poznamy wiele gier i zabaw, które mogą być wykorzystywane w klasie, na boisku, w parku, w lesie. Zagramy w gry, które mogą rozpoczynać prowadzone zajęcia, być przerywnikiem, albo mogą pełnić rolę podsumowania zajęć. Poznamy też gry, których używanie może wspierać wiele ważnych umiejętności społecznych |
W cyklu 2022L:
• Zajęcia organizacyjne. (2h) |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student /studentka zna i rozumie zasady wykorzystywania zabawy do stymulowania rozwoju dziecka w klasach I-III.
Student /studentka zna i rozumie zasady projektowania spersonalizowanych strategii edukacyjnych w klasach I–III szkoły podstawowej, konstruowania wiedzy klasach I–III szkoły podstawowej; sposoby integrowania wiedzy i umiejętności uczniów w klasach I–III poprzez zabawę.
Umiejętności
Student /studentka potrafi organizować zabawy i zajęcia stymulujące aktywność poznawczą uczniów, wspólnotowe i kooperacyjne uczenie się, angażujące emocjonalnie, motywacyjnie i poznawczo wszystkie dzieci; wspierać ich adaptację do uczenia się we wspólnocie; identyfikować spontaniczne zachowania uczniów jako sytuacje wychowawczo-dydaktyczne i wykorzystywać je w procesie edukacji.
Student /studentka potrafi identyfikować i rozbudzać zainteresowania i zdolności uczniów, dostosowywać sposoby i treści nauczania do ich zasobów; rozwijać u uczniów ciekawość, aktywność i samodzielność poznawczą oraz kreatywne podejście do zadań poprzez zabawę.
Student /studentka potrafi organizować działania edukacyjne nastawione na konstruowanie wiedzy
w klasach I–III, integrowanie różnych sposobów uczenia się, w tym różnych treści oraz wiedzy osobistej dziecka i wiedzy nowej oraz ich rekonstrukcji poprzez zabawę.
Kompetencje społeczne
Student /studentka jest gotowy/gotowa do kierowania się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, krytycyzmem oraz przyjęcia odpowiedzialności za integralny rozwój uczniów i podejmowane działania pedagogiczne organizowane poprzez zabawę.
Literatura
W cyklu 2020L:
.INFORMACJA DO PRACY ZDALNEJ: Link do wirtualnych bibliotek w tym pedagogicznych udostępniony został na wirtualnej klasie "Metody zabawowe w edukacji dziecka" LITERATURA DODATKOWA |
W cyklu 2020Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: |
W cyklu 2021Ln:
Lektura obowiązkowa: Dymara B., Dziecko w świecie zabawy. Zabawa i radość w literaturze, muzyce i życiu codziennym; Wyd. „Impuls”, Kraków 2009. |
W cyklu 2021L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA DODATKOWA |
W cyklu 2022Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA |
W cyklu 2022L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA DODATKOWA |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Liczba punktów ECTS 4 Nakład pracy studenta: UWAGI: Jeżeli ktoś z Państwa będzie miał problem z dołączeniem do wirtualnej klasy jest zobowiązany o bezzwłoczny kontakt ze mną na czacie TEAMS Uwagi: Wirtualna klasa będzie utworzona na dwa dni przed uruchomianiem zajęć. Jeżeli klasa się nie pojawi u Państwa na koncie TEAMS proszę o bezzwłoczny kontakt na czacie indywidualnym |
W cyklu 2020Ln:
METODY KSZTAŁCENIA Godziny kontaktowe - ćwiczenia - 15 godzin LINK umożliwiający wejście do grupy zostanie wysłany studentom w wiadomości przez pocztę APS |
W cyklu 2021Ln:
Metody kształcenia: |
W cyklu 2021L:
Liczba punktów ECTS 4 Nakład pracy studenta: Uwagi: W przypadku podjęcia decyzji przez Rektora Uczelni o powrocie do pracy zdalnej. Zajęcia będą odbywały się na platformie TEAMS gdzie zostanie utworzona wirtualna klasa. Zajęcia w czasie trwania zajęć online odbywają się zgodnie z planem stacjonarnym. |
W cyklu 2022Ln:
NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS - 4 |
W cyklu 2022L:
Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: