Metody zabawowe na etapie edukacji wczesnoszkolnej PW-5F-MZE
TREŚCI PROGRAMOWE
Zabawa jako ważna forma procesu uczenia się dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Klasyfikacja gier i zabaw. Organizacja zabaw w klasie i na boisku szkolnym oraz w innych miejscach poza szkołą (w lesie, parku, miejscach do aktywności ruchowej itp.). Gry i zabawy dla uczniów w młodszym wieku szkolnym. Dostosowywanie zabaw do indywidualnych cech i potrzeb uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, organizacja zabaw indywidualnych i grupowych.
W cyklu 2023L:
ZABAWY RUCHOWE Chusta animacyjna klanza 2h ZABAWY RUCHOWE zabawy inspirowane integracją sensoryczną 2h ZABAWY DYDAKTYCZNE Gry planszowe, karciane oraz gry dydaktyczne 2h ZABAWY NA UWAŻNOŚĆ Zabawy inspirowane Mindfullnes ZABAWY OPARTE NA WCHODZENIU W ROLE zabawy inspirowane bajką psychoedukacyjna 4h |
W cyklu 2023Ln:
Wykorzystanie metod zabawowych w planowaniu działań wychowawczych i edukacyjnych w klasach I-III ma fundamentalne znaczenie w procesie uczenia się dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Podczas zajęć zapoznamy się z teoretycznymi podstawami wykorzystania zabaw w edukacji wczesnoszkolnej, skupiając się jednocześnie na praktycznym wykorzystaniu metod zabawowych. Zajęcia będą podzielone na bloki tematyczne. Każde zajęcia będą się rozpoczynać teoretycznym wprowadzeniem w konkretny temat, a druga część zajęć będzie praktycznym wykorzystaniem metod zabawowych na forum grupy. Wymiernym efektem przeprowadzonych zajęć będzie kompletny dokument (zbiór zabaw) przygotowany przez każdą z grup do wykorzystania podczas późniejszej pracy studentów z dziećmi. |
W cyklu 2024L:
Zajęcia organizacyjne 1h |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie zasady wykorzystywania zabawy do stymulowania rozwoju dziecka w klasach I-III.
Zna i rozumie zasady projektowania spersonalizowanych strategii edukacyjnych w klasach I–III szkoły podstawowej, konstruowania wiedzy w klasach I–III szkoły podstawowej; sposoby integrowania wiedzy i umiejętności uczniów w klasach I–III poprzez zabawę.
Umiejętności
Student/-ka potrafi organizować zabawy i zajęcia stymulujące aktywność poznawczą uczniów, wspólnotowe i kooperacyjne uczenie się, angażujące emocjonalnie, motywacyjnie i poznawczo wszystkie dzieci; wspierać ich adaptację do uczenia się we wspólnocie; identyfikować spontaniczne zachowania uczniów jako sytuacje wychowawczo-dydaktyczne i wykorzystywać je w procesie edukacji.
Potrafi identyfikować i rozbudzać zainteresowania i zdolności uczniów, dostosowywać sposoby i treści nauczania do ich zasobów; rozwijać u uczniów ciekawość, aktywność i samodzielność poznawczą oraz kreatywne podejście do zadań poprzez zabawę.
Potrafi organizować działania edukacyjne nastawione na konstruowanie wiedzy w klasach I–III, integrowanie różnych sposobów uczenia się, w tym różnych treści oraz wiedzy osobistej dziecka i wiedzy nowej oraz ich rekonstrukcji poprzez zabawę.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa do kierowania się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, krytycyzmem oraz przyjęcia odpowiedzialności za integralny rozwój uczniów i podejmowane działania pedagogiczne organizowane poprzez zabawę.
Literatura
W cyklu 2023L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA DODATKOWA |
W cyklu 2023Ln:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca do poszczególnych tematów wg harmonogramu zajęć: |
W cyklu 2024L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA DODATKOWA |
Uwagi
W cyklu 2023Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: METODY DYDAKTYCZNE: METODY I KRYTRERIA OCENIANIA: Punkty otrzymane za prace będą przeliczone na ocenę zgodnie z zasadą: |
W cyklu 2024L:
Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: