Małe formy teatralne w przedszkolu i klasach I-III PW-5F-MTP
TREŚCI PROGRAMOWE
Edukacja teatralna dziecka/ucznia jako strategia stymulowania jego rozwoju. Inicjacja teatralna dziecka. Wybrane formy teatralne. Dziecko jako odbiorca i twórca w świecie teatru dla dzieci. Dzieła teatralne dla dzieci, cele edukacji teatralnej i kryteria doboru treści sztuk teatralnych dla dzieci pod względem ich indywidualnych cech rozwoju, w tym specjalnych potrzeb edukacyjnych (np. autyzm, zaburzenia wzroku, słuchu, niepełnosprawność intelektualna itd.).
W cyklu 2021L:
Student w ramach prowadzonych zajęć nabywa praktyczną wiedzę z zakresu wykorzystania małych form teatralnych w przedszkolu i pierwszych klasach szkoły podstawowej. Nabywa kompetencji w zakresie terapeutycznych funkcji teatru i pracy z lalką w odniesieniu do małego dziecka. W ramach zajęć realizowane są następujące tematy: Studenci w małych grupach realizują projekt polegający na przygotowaniu autorskiego przedstawienia według dowolnie wybranej małej formy teatralnej. |
W cyklu 2021Ln:
Student w ramach prowadzonych zajęć nabywa praktyczną wiedzę z zakresu wykorzystania małych form teatralnych w przedszkolu i pierwszych klasach szkoły podstawowej. Nabywa kompetencji w zakresie terapeutycznych funkcji teatru i pracy z lalką w odniesieniu do małego dziecka. W ramach zajęć realizowane są następujące tematy: Studenci w małych grupach realizują projekt polegający na przygotowaniu autorskiego przedstawienia według dowolnie wybranej małej formy teatralnej. |
W cyklu 2022Ln:
Student w ramach prowadzonych zajęć nabywa praktyczną wiedzę z zakresu wykorzystania małych form teatralnych w przedszkolu i pierwszych klasach szkoły podstawowej. Nabywa kompetencji w zakresie terapeutycznych funkcji teatru i pracy z lalką w odniesieniu do małego dziecka. W ramach zajęć realizowane są następujące tematy: Studenci w małych grupach realizują projekt polegający na przygotowaniu autorskiego przedstawienia według dowolnie wybranej małej formy teatralnej. |
W cyklu 2023L:
Student w ramach prowadzonych zajęć nabywa praktyczną wiedzę z zakresu wykorzystania małych form teatralnych w przedszkolu i pierwszych klasach szkoły podstawowej. Nabywa kompetencji w zakresie terapeutycznych funkcji teatru i pracy z lalką w odniesieniu do małego dziecka. W ramach zajęć realizowane są następujące tematy: Studenci w małych grupach realizują projekt polegający na przygotowaniu autorskiego przedstawienia według dowolnie wybranej małej formy teatralnej. |
W cyklu 2023Ln:
Student w ramach prowadzonych zajęć nabywa praktyczną wiedzę z zakresu wykorzystania małych form teatralnych w przedszkolu i pierwszych klasach szkoły podstawowej. Nabywa kompetencji w zakresie terapeutycznych funkcji teatru i pracy z lalką w odniesieniu do małego dziecka. W ramach zajęć realizowane są następujące tematy: Studenci w małych grupach realizują projekt polegający na przygotowaniu autorskiego przedstawienia według dowolnie wybranej małej formy teatralnej. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student /studentka zna i rozumie strategie stymulowania aktywności poznawczej dzieci lub uczniów poprzez edukację teatralną; zasady wykorzystywania małych form teatralnych do stymulowania rozwoju dziecka; rolę inicjacji teatralnej w rozwoju dziecka lub ucznia.
Umiejętności
Student /studentka potrafi wykorzystywać w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne formy teatralne, dostarczać dzieciom okazji do zaangażowanego uczenia się poprzez zabawy w teatr.
Kompetencje społeczne
Student /studentka jest gotowy/gotowa do formowania wartościowych indywidualnie i społecznie zachowań i postaw dzieci lub uczniów, w tym wobec kultury i sztuki oraz wyrażania swojej indywidualności w sposób twórczy w postaci małych from teatralnych.
Literatura
LITERATURA OBOWIĄZKOWA
E. Furl "Teatr w przedszkolu i świetlicy", Jedność 2004
W. Sikorski, A. Sikorska "Od teatru pedagogicznego do teatru terapeutycznego", Difin 2014
T. Samulczyk-Pawluk "Edukacja teatralna w szkole podstawowej", Impuls 2005
LITERATURA DODATKOWA
D. Niewola "Jesteśmy aktorami. Scenariusze teatrzyków dziecięcych", Impuls 2015
A. Gersie, N. King "Drama. Tworzenie opowieści w edukacji i terapii", Cyklady 1999
W cyklu 2021L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA |
W cyklu 2021Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA |
W cyklu 2022Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA |
W cyklu 2023L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA |
W cyklu 2023Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA |
Uwagi
W cyklu 2021L:
METODY DYDAKTYCZNE: Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2021Ln:
METODY DYDAKTYCZNE: Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2022Ln:
METODY DYDAKTYCZNE: Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2023L:
METODY DYDAKTYCZNE: Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2023Ln:
METODY DYDAKTYCZNE: Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: