Małe formy teatralne we wczesnej edukacji PW-5F-MTE
TREŚCI PROGRAMOWE
Edukacja teatralna dziecka/ucznia jako strategia stymulowania jego rozwoju. Inicjacja teatralna dziecka. Wybrane formy teatralne. Dziecko jako odbiorca i twórca w świecie teatru dla dzieci. Dzieła teatralne dla dzieci, cele edukacji teatralnej i kryteria doboru treści sztuk teatralnych dla dzieci pod względem ich indywidualnych cech rozwoju, w tym specjalnych potrzeb edukacyjnych (np. autyzm, zaburzenia wzroku, słuchu, niepełnosprawność intelektualna itd.).
W cyklu 2023L:
Sposób pomiaru efektów kształcenia: W ramach zajęć realizowane są następujące tematy: Studenci w małych grupach realizują projekt polegający na przygotowaniu autorskiego przedstawienia według dowolnie wybranej małej formy teatralnej. |
W cyklu 2023Ln:
Sposób pomiaru efektów kształcenia: W ramach zajęć realizowane są następujące tematy: Studenci w małych grupach realizują projekt polegający na przygotowaniu autorskiego przedstawienia według dowolnie wybranej małej formy teatralnej. |
W cyklu 2024L:
Sposób pomiaru efektów kształcenia: W ramach zajęć realizowane są następujące tematy: Studenci w małych grupach realizują projekt polegający na przygotowaniu autorskiego przedstawienia według dowolnie wybranej małej formy teatralnej. |
W cyklu 2024Ln:
Sposób pomiaru efektów kształcenia: W ramach zajęć realizowane są następujące tematy: Studenci w małych grupach realizują projekt polegający na przygotowaniu autorskiego przedstawienia według dowolnie wybranej małej formy teatralnej. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie strategie stymulowania aktywności poznawczej dzieci lub uczniów poprzez edukację teatralną; zasady wykorzystywania małych form teatralnych do stymulowania rozwoju dziecka; rolę inicjacji teatralnej w rozwoju dziecka lub ucznia.
Umiejętności
Student/-ka potrafi wykorzystywać w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne formy teatralne, dostarczać dzieciom okazji do zaangażowanego uczenia się poprzez zabawy w teatr.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa do formowania wartościowych indywidualnie i społecznie zachowań i postaw dzieci lub uczniów, w tym wobec kultury i sztuki oraz wyrażania swojej indywidualności w sposób twórczy w postaci małych from teatralnych.
Literatura
W cyklu 2023L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA |
W cyklu 2023Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA |
W cyklu 2024L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA |
W cyklu 2024Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA |
Uwagi
W cyklu 2023L:
METODY DYDAKTYCZNE: Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2023Ln:
METODY DYDAKTYCZNE: Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2024L:
METODY DYDAKTYCZNE: Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2024Ln:
METODY DYDAKTYCZNE: Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: