Metodyka nauczania języka obcego w przedszkolu PW-5F-MOP
TREŚCI PROGRAMOWE
Metody nauczania języka obcego dzieci w przedszkolu (np. Total Physical Response TPRJJ. Ashera, Metoda The Silent Way C. Gattegno). Podstawa programowa dla przedszkoli w zakresie języka obcego. Projektowanie zajęć, dobór i opracowanie środków dydaktycznych. Strategie tworzenia warunków do nauczania-uczenia się sytuacyjnego w codziennej aktywności dzieci (uczniów) z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji. Uczenie się we wspólnym działaniu, w różnych rodzajach zabaw (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, muzycznych, dydaktycznych, twórczych), w naturalnych sytuacjach i w kontekstach społecznych. Gry i zabawy, teatr i drama, storytelling, piosenka i ruch w nauczaniu języka obcego dzieci. Techniki multimedialne w nauczaniu języka obcego. Ocenianie umiejętności językowych dzieci.
W cyklu 2022Z:
1. Podstawa programowa dla przedszkoli w zakresie języka obcego. |
W cyklu 2022Zn:
1. Podstawa programowa dla przedszkoli w zakresie języka obcego. |
W cyklu 2023Z:
1. Podstawa programowa dla przedszkoli w zakresie języka obcego. |
W cyklu 2023Zn:
Metody nauczania języka obcego dzieci w przedszkolu (np. Total Physical Response TPRJJ. Ashera, Metoda The Silent Way C. Gattegno). Podstawa programowa dla przedszkoli w zakresie języka obcego. Projektowanie zajęć, dobór i opracowanie środków dydaktycznych. Strategie tworzenia warunków do nauczania-uczenia się sytuacyjnego w codziennej aktywności dzieci (uczniów) z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji. Uczenie się we wspólnym działaniu, w różnych rodzajach zabaw (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, muzycznych, dydaktycznych, twórczych), w naturalnych sytuacjach i w kontekstach społecznych. Gry i zabawy, teatr i drama, storytelling, piosenka i ruch w nauczaniu języka obcego dzieci. Techniki multimedialne w nauczaniu języka obcego. Ocenianie umiejętności językowych dzieci. |
W cyklu 2024Zn:
Metody nauczania języka obcego dzieci w przedszkolu (np. Total Physical Response TPRJJ. Ashera, Metoda The Silent Way C. Gattegno). Podstawa programowa dla przedszkoli w zakresie języka obcego. Projektowanie zajęć, dobór i opracowanie środków dydaktycznych. Strategie tworzenia warunków do nauczania-uczenia się sytuacyjnego w codziennej aktywności dzieci (uczniów) z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji. Uczenie się we wspólnym działaniu, w różnych rodzajach zabaw (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, muzycznych, dydaktycznych, twórczych), w naturalnych sytuacjach i w kontekstach społecznych. Gry i zabawy, teatr i drama, storytelling, piosenka i ruch w nauczaniu języka obcego dzieci. Techniki multimedialne w nauczaniu języka obcego. Ocenianie umiejętności językowych dzieci. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2024Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie metody nauczania języka obcego dzieci w przedszkolu, w tym Total Physical Response (TPRJ). J. Ashera, The Silent Way C. Gattegno.
Zna i rozumie podstawę programową dla przedszkoli w zakresie języka obcego.
Zna i rozumie metody projektowania zajęć z języka obcego w przedszkolu, dobór i opracowanie środków dydaktycznych; strategie tworzenia warunków do nauczania-uczenia się sytuacyjnego w codziennej aktywności dzieci w wieku przedszkolnym z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji; uczenie się we wspólnym działaniu, w różnych rodzajach zabaw, w tym tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, muzycznych, dydaktycznych, twórczych, w naturalnych sytuacjach i w kontekstach społecznych.
Zna i rozumie znaczenie gier i zabaw, teatru i dramy, storytelling, piosenki i ruchu w nauczaniu języka obcego dzieci; zna techniki multimedialne w nauczaniu języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym.
Zna i rozumie zasady oceniania umiejętności językowych dzieci w wieku przedszkolnym.
Umiejętności
Student/-ka potrafi zaprojektować zajęcia z dziećmi w wieku przedszkolnym z wykorzystaniem nauczania sytuacyjnego.
Potrafi wykorzystać gry, zabawy, piosenkę i ruch w nauczaniu języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym.
Potrafi efektywnie wykorzystać multimedia w nauczaniu języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa do pozytywnego motywowania, aktywnego zaangażowania się w naukę języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym.
Literatura
W cyklu 2022Z:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2022Zn:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2023Z:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2023Zn:
Literatura podstawowa: • Allwright, R.L. 1981. What do we want teaching materials for? (w:) ELT Journal 36 (1), 5-18. • Gębal, P. 2021. Dydaktyka języków obcych. Wydawnictwo PWN. • Grundy, P. 1995. Beginners. Oxford: Oxford University Press. • Halliwel S., 2006. Teaching English in the Primary Classroom. Longman. • Komorowska H., 2002. Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna. • Komorowska H., 2009. Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN. • Pamuła M., 2004. Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa. • Phillips, S. 2000. Young Learners. Oxford: Oxford University Press. • Reilly V. and S. M. Ward, 2000. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press. • Sowa-Bacia K., 2021. Nauczanie języków obcych w przedszkolu metodą narracyjną, wyd. Adam Marszałek. • Stasiak H. 2000. Wpływ czynników emocjonalnych na dziecięcą akwizycję języka obcego. w: Kielar B. Z. i. in. (red.): Problemy komunikacji międzykulturowej. Lingwistyka, translatoryka, glottodydaktyka. Warszawa: Graf-Punkt, s. 402-42. • Szoptowicz M., Szulc-Kurpaska M., 2012. Teaching English to Young Learners. Warszawa: wyd. PWN. Dodatkowo dostępne on-line: • Języki obce w szkole - seria wskazanych czasopism (konkretnych artykułów) udostępnione przez wykładowcę, • Gładysz J. 2014. Storytelling, Wydawnictwo EPROFESS - udostępnione przez wykładowcę. Literatura uzupełniająca: • Harmer J., 2015. The Practice of English Language Teaching Book with DVD Pack, Pearson Education. • Zurer-Pearson B., 2013. Jak wychować dziecko dwujęzyczne, Media rodzina. |
W cyklu 2024Zn:
Literatura podstawowa: • Allwright, R.L. 1981. What do we want teaching materials for? (w:) ELT Journal 36 (1), 5-18. • Gębal, P. 2021. Dydaktyka języków obcych. Wydawnictwo PWN. • Grundy, P. 1995. Beginners. Oxford: Oxford University Press. • Halliwel S., 2006. Teaching English in the Primary Classroom. Longman. • Komorowska H., 2002. Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna. • Komorowska H., 2009. Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN. • Pamuła M., 2004. Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa. • Phillips, S. 2000. Young Learners. Oxford: Oxford University Press. • Reilly V. and S. M. Ward, 2000. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press. • Sowa-Bacia K., 2021. Nauczanie języków obcych w przedszkolu metodą narracyjną, wyd. Adam Marszałek. • Stasiak H. 2000. Wpływ czynników emocjonalnych na dziecięcą akwizycję języka obcego. w: Kielar B. Z. i. in. (red.): Problemy komunikacji międzykulturowej. Lingwistyka, translatoryka, glottodydaktyka. Warszawa: Graf-Punkt, s. 402-42. • Szoptowicz M., Szulc-Kurpaska M., 2012. Teaching English to Young Learners. Warszawa: wyd. PWN. Dodatkowo dostępne on-line: • Języki obce w szkole - seria wskazanych czasopism (konkretnych artykułów) udostępnione przez wykładowcę, • Gładysz J. 2014. Storytelling, Wydawnictwo EPROFESS - udostępnione przez wykładowcę. Literatura uzupełniająca: • Harmer J., 2015. The Practice of English Language Teaching Book with DVD Pack, Pearson Education. • Zurer-Pearson B., 2013. Jak wychować dziecko dwujęzyczne, Media rodzina. |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące. Godziny kontaktowe: 30 |
W cyklu 2022Zn:
Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące. Godziny kontaktowe: 15 |
W cyklu 2023Z:
Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące. Godziny kontaktowe: 15 |
W cyklu 2023Zn:
Wytyczne podane na pierwszych zajęciach. |
W cyklu 2024Zn:
Wytyczne podane na pierwszych zajęciach. Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące. Godziny kontaktowe: 15 Godziny przeznaczone na zapoznanie się z literaturą: 15 Tworzenie podcastu bądź filmu: 15 Praca własna studenta: 15 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: