Metodyka nauczania języka obcego w klasach I-III PW-5F-MOK
TREŚCI PROGRAMOWE
Metody nauczania języka obcego dzieci w klasach I-III (np. Total Physical Response TPRJ. J. Ashera, Metoda The Silent Way C. Gattegno). Podstawa programowa dla I etapu edukacyjnego w zakresie języka obcego. Projektowanie zajęć, dobór i opracowanie środków dydaktycznych. Strategie tworzenia warunków do nauczania-uczenia się sytuacyjnego w codziennej aktywności dzieci (uczniów) z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji. Uczenie się we wspólnym działaniu, w różnych rodzajach zabaw (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, muzycznych, dydaktycznych, twórczych), w naturalnych sytuacjach i w kontekstach społecznych. Gry i zabawy, teatr i drama, storytelling, piosenka i ruch w nauczaniu języka obcego dzieci. Techniki multimedialne w nauczaniu języka obcego. Ocenianie umiejętności językowych dzieci.
W cyklu 2022L:
1. Podstawa programowa dla szkół podstawowych (I-III) w zakresie języka obcego. |
W cyklu 2022Ln:
1. Podstawa programowa dla szkół podstawowych (I-III) w zakresie języka obcego. |
W cyklu 2023L:
1. Podstawa programowa dla szkół podstawowych (I-III) w zakresie języka obcego. |
W cyklu 2023Ln:
1. Podstawa programowa dla szkół podstawowych (I-III) w zakresie języka obcego. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie metody nauczania języka obcego dzieci w klasach I–III szkoły podstawowej, w tym Total Physical Response (TPRJ) J. Ashera, The Silent Way C. Gattegno.
Zna i rozumie podstawę programową dla I etapu edukacyjnego w zakresie języka obcego.
Zna i rozumie metody projektowania zajęć z języka obcego, dobór i opracowanie środków dydaktycznych; strategie tworzenia warunków do nauczania-uczenia się sytuacyjnego w codziennej aktywności uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji; uczenie się we wspólnym działaniu, w różnych rodzajach zabaw, w tym: tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, muzycznych, dydaktycznych, twórczych, w naturalnych sytuacjach i w kontekstach społecznych.
Zna i rozumie znaczenie gier i zabaw, teatru i dramy, storytelling, piosenki i ruchu w nauczaniu języka obcego uczniów klas I-III; techniki multimedialne w nauczaniu języka obcego.
Zna i rozumie zasady oceniania umiejętności językowych uczniów klas I-III.
Umiejętności
Student/-ka potrafi zaprojektować zajęcia z wykorzystaniem nauczania sytuacyjnego z uczniami klas I-III.
Potrafi wykorzystać gry, zabawy, piosenkę i ruch w nauczaniu języka obcego uczniów klas I-III.
Potrafi efektywnie wykorzystać multimedia w nauczaniu języka obcego uczniów klas I-III.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa do pozytywnego motywowania uczniów do aktywnego zaangażowania się w naukę języka obcego.
Literatura
W cyklu 2022L:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2022Ln:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2023L:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2023Ln:
Literatura podstawowa: |
Uwagi
W cyklu 2022L:
Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące. |
W cyklu 2022Ln:
gr.ćwiczeniowa IV ZM/PW |
W cyklu 2023L:
gr.ćwiczeniowa IV ZM/PW |
W cyklu 2023Ln:
Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: