Metodyka edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach I-III PW-5F-MEM
TREŚCI PROGRAMOWE
Inicjacja muzyczna dziecka. Projektowanie zabaw rytmiczno-umuzykalniających dla dzieci w przedszkolu i w klasach I-III szkoły podstawowej. Wykonywanie utworów muzycznych przez dzieci w przedszkolu i w klasach I-III szkoły podstawowej. Projektowanie zajęć umuzykalniających zorientowanych na przyjemność działań podejmowanych przez dzieci (uczniów), a nie sam efekt. Sposoby rozwijania twórczej aktywności dziecka (ucznia).
Metody i techniki diagnozowania dziecka (ucznia) w zakresie jego zdolności muzycznych i monitorowania jego rozwoju muzycznego.
W cyklu 2024Ln:
Inicjacja muzyczna dziecka. Projektowanie zabaw rytmiczno-umuzykalniających dla dzieci w przedszkolu i w klasach I-III szkoły |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie zasady projektowania zabaw rytmiczno-umuzykalniających dla dzieci w przedszkolu i klasach I–III szkoły podstawowej.
Zna i rozumie znaczenie wykonywania utworów muzycznych przez dzieci w przedszkolu i klasach I–III szkoły podstawowej.
Zna i rozumie zasady projektowania zajęć umuzykalniających, zorientowanych na przyjemność działań podejmowanych przez dzieci lub uczniów klas I- III, a nie sam efekt.
Zna i rozumie sposoby rozwijania twórczej aktywności dziecka lub ucznia edukacji wczesnoszkolnej.
Zna i rozumie metody i techniki diagnozowania dziecka lub ucznia klas I-III w zakresie jego zdolności muzycznych i monitorowania jego rozwoju muzycznego.
Umiejętności
Student/-ka potrafi zachęcić dziecko lub ucznia do udziału w zabawach rytmiczno-umuzykalniających w przedszkolu lub szkole.
Potrafi doprowadzić do wykonania utworu muzycznego przez dzieci lub uczniów.
Potrafi zachęcić dzieci lub uczniów do zainteresowania się dziełem muzycznym.
Potrafi diagnozować poziom zdolności muzycznych dziecka lub ucznia.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa prowadzić działania na rzecz upowszechnienia sztuk pięknych w przedszkolu lub klasach I-III.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: