Metodyka edukacji informatycznej w przedszkolu i klasach I-III PW-5F-MEI
TREŚCI PROGRAMOWE
Kształtowanie celowego i właściwego posługiwania się przez uczniów typowymi aplikacjami komputerowymi do komponowania ilustracji graficznych, pracy nad tekstem, wykonywania obliczeń, korzystania z usług w sieciach komputerowych, oraz pozyskiwania, gromadzenia i przetwarzania informacji. Stwarzanie sytuacji problemowych w otoczeniu uczniów oraz z zakresu innych edukacji, które uczniowie modelują i rozwiązują, tworząc algorytm, odtwarzają go poza komputerem, jak również realizują w wersji komputerowej. Rozwijanie u uczniów umiejętności programowania w środowisku blokowo-wizualnego języka programowania. Inspirowanie i angażowanie uczniów do kreatywności i rozwoju myślenia komputacyjnego. Integrowanie zajęć edukacji informatycznej z elementami innych edukacji, jak i z aktywnościami wizualnymi, słuchowymi i kinestetycznymi. Promowanie i kształtowanie u uczniów postawy obywatelskiej i prospołecznej oraz odpowiedzialności w świecie mediów cyfrowych.
W cyklu 2022Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2022Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2023Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2023Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2024Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2024Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2024Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie znaczenie celowego i właściwego posługiwania się przez uczniów klas I-III typowymi aplikacjami komputerowymi do komponowania ilustracji graficznych, pracy nad tekstem, wykonywania obliczeń, korzystania z usług w sieciach komputerowych oraz pozyskiwania, gromadzenia i przetwarzania informacji.
Zna i rozumie znaczenie stwarzania sytuacji problemowych w otoczeniu uczniów oraz z zakresu innych edukacji, które uczniowie modelują i rozwiązują, tworząc algorytm, odtwarzają go poza komputerem oraz realizują w wersji komputerowej.
Zna i rozumie rolę rozwijania u uczniów umiejętności programowania w środowisku blokowo-wizualnego języka programowania.
Zna i rozumie rolę integrowania zajęć edukacji informatycznej z elementami innych edukacji oraz aktywnościami wizualnymi, słuchowymi i kinestetycznymi w przedszkolu i klasach I-III.
Zna i rozumie znaczenie promowania i kształtowania u dzieci i uczniów postawy obywatelskiej i prospołecznej oraz odpowiedzialności w świecie mediów cyfrowych.
Umiejętności
Student/-ka potrafi zapoznać uczniów klas I-III z typowymi aplikacjami komputerowymi do komponowania ilustracji graficznych, pracy nad tekstem, wykonywania obliczeń, korzystania z usług w sieciach komputerowych oraz pozyskiwania, gromadzenia i przetwarzania informacji.
Potrafi stworzyć sytuację problemową, w której uczniowie klas I-III modelują i rozwiązują zadanie, tworząc algorytm, odtwarzając go poza komputerem oraz realizując w wersji komputerowej.
Potrafi integrować zajęcia informatyczne z innymi zajęciami w szkole.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa do promowania postawy odpowiedzialnego zachowania dzieci i uczniów w świecie mediów cyfrowych.
Jest gotowy/gotowa do inspirowania dzieci i uczniów do kreatywności i rozwoju myślenia komputacyjnego.
Literatura
W cyklu 2022Z:
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej w zakresie edukacji informatycznej i technicznej |
W cyklu 2022Zn:
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej w zakresie edukacji informatycznej i technicznej |
W cyklu 2023Z:
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2023Zn:
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej w zakresie edukacji informatycznej i technicznej |
W cyklu 2024Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA |
W cyklu 2024Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 METODY KSZTAŁCENIA: |
W cyklu 2022Zn:
NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 METODY KSZTAŁCENIA: |
W cyklu 2023Z:
NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
W cyklu 2023Zn:
NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
W cyklu 2024Z:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2024Zn:
NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: