Monitorowanie rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym PW-5F-MDW
TREŚCI PROGRAMOWE
Założenia edukacji wczesnoszkolnej a potrzeby rozwojowe uczniów klas I-III w zakresie rozwoju poznawczego, fizycznego/ruchowego, społeczno-emocjonalnego, umiejętności szkolnych; zadania edukacji wczesnoszkolnej w zakresie wspierania rozwoju dziecka i rozpoznawania jego potrzeb w poszczególnych obszarach rozwoju. Organizacja środowiska wychowawczo-dydaktycznego w szkole (klasach I-III) przy uwzględnieniu indywidualnych potrzeb i możliwości rozwojowych poszczególnych dzieci lub grup. Współpraca z nauczycielami-specjalistami (logopedą, psychologiem, pedagogiem itd.) w procesie monitorowania rozwoju uczniów w młodszym wieku szkolnym przez nauczycieli.
W cyklu 2021L:
Monitorowanie i diagnoza dzieci/uczniów jako zadania nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Znaczenie i zakresy. Sposoby monitorowania rozwoju. Prawne i etyczne aspekty monitorowania. Współpraca ze specjalistami w placówce edukacyjnej. Rozpoznawanie i analiza indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci. |
W cyklu 2021Ln:
Monitorowanie i diagnoza dzieci/uczniów jako zadania nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Znaczenie i zakresy. Sposoby monitorowania rozwoju. Prawne i etyczne aspekty monitorowania. Współpraca ze specjalistami w placówce edukacyjnej. Rozpoznawanie i analiza indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci. |
W cyklu 2022L:
Monitorowanie i diagnoza dzieci/uczniów jako zadania nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Znaczenie i zakresy. Sposoby monitorowania rozwoju. Prawne i etyczne aspekty monitorowania. Współpraca ze specjalistami w placówce edukacyjnej. Rozpoznawanie i analiza indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci. |
W cyklu 2022Ln:
Monitorowanie i diagnoza dzieci/uczniów jako zadania nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Znaczenie i zakresy. Sposoby monitorowania rozwoju. Prawne i etyczne aspekty monitorowania. Współpraca ze specjalistami w placówce edukacyjnej. Rozpoznawanie i analiza indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci. |
W cyklu 2023L:
Monitorowanie i diagnoza dzieci/uczniów jako zadania nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Znaczenie i zakresy. Sposoby monitorowania rozwoju. Prawne i etyczne aspekty monitorowania. Współpraca ze specjalistami w placówce edukacyjnej. Rozpoznawanie i analiza indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci. |
W cyklu 2023Ln:
Monitorowanie i diagnoza dzieci/uczniów jako zadania nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Znaczenie i zakresy. Sposoby monitorowania rozwoju. Prawne i etyczne aspekty monitorowania. Współpraca ze specjalistami w placówce edukacyjnej. Rozpoznawanie i analiza indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci. |
W cyklu 2024L:
Monitorowanie i diagnoza dzieci/uczniów jako zadania nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Znaczenie i zakresy. Sposoby monitorowania rozwoju. Prawne i etyczne aspekty monitorowania. Współpraca ze specjalistami w placówce edukacyjnej. Rozpoznawanie i analiza indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci. |
W cyklu 2024Ln:
Monitorowanie i diagnoza dzieci/uczniów jako zadania nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Znaczenie i zakresy. Sposoby monitorowania rozwoju. Prawne i etyczne aspekty monitorowania. Współpraca ze specjalistami w placówce edukacyjnej. Rozpoznawanie i analiza indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie zadania edukacji wczesnoszkolnej w zakresie monitorowania i wspierania rozwoju ucznia; strategie stymulowania aktywności poznawczej uczniów.
Zna organizację środowiska wychowawczego przy uwzględnieniu specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych uczniów lub grup; potrzebę wykorzystywania w pracy z uczniem informacji uzyskanych na jego temat od specjalistów, w tym: psychologa, logopedy, pedagoga, lekarza, rodziców lub opiekunów.
Zna i rozumie zasady rozpoznawania potrzeb, możliwości i uzdolnień ucznia, a także planowania, realizacji i oceny spersonalizowanych programów kształcenia i wychowania.
Umiejętności
Student/-ka potrafi monitorować rozwój dzieci, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb, możliwości i uzdolnień ucznia, z nastawieniem na osobowy i podmiotowy rozwój.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa do kierowania się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, krytycyzmem oraz przyjęcia odpowiedzialności za monitorowanie rozwoju uczniów.
Jest gotowy/gotowa do efektywnej współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, w tym psychologiem, logopedą, pedagogiem, lekarzem, rodzicami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej, na rzecz monitorowania rozwoju uczniów.
Literatura
W cyklu 2021L:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2021Ln:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2022L:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2022Ln:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2023L:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2023Ln:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2024L:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2024Ln:
Literatura obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2021L:
Metody |
W cyklu 2021Ln:
Metody |
W cyklu 2022L:
Metody |
W cyklu 2022Ln:
Metody |
W cyklu 2023L:
Metody |
W cyklu 2023Ln:
Metody |
W cyklu 2024L:
Metody |
W cyklu 2024Ln:
Metody |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: