Konstruowanie programów wspierania rozwoju dzieci na etapie edukacji wczesnoszkolnej PW-5F-KWW
TREŚCI PROGRAMOWE
Kształtowanie bezpiecznego i przyjaznego środowiska edukacyjnego w szkole (w klasach I-III). Projektowanie spersonalizowanych strategii edukacyjnych w klasach I-III. Projektowanie i prowadzenie działań pedagogicznych, rozpoznawanie potrzeb, możliwości i uzdolnień każdego ucznia, a także planowanie, realizacja i ocena spersonalizowanych programów kształcenia i wychowania uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie zasady projektowania spersonalizowanych strategii edukacyjnych w szkole podstawowej (klasach I-III); konstruowania programów wspierania rozwoju ucznia w młodszym wieku szkolnym; rozpoznawania potrzeb, możliwości i uzdolnień uczniów, a także planowania, realizacji i oceny spersonalizowanych programów kształcenia i wychowania na etapie edukacji wczesnoszkolnej.
Umiejętności
Student/-ka potrafi budować programy wspomagania rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym, kształtować bezpieczne i przyjazne edukacyjne środowisko rozwoju dzieci, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb, możliwości i uzdolnień ucznia, z nastawieniem na osobowy i podmiotowy rozwój.
Potrafi konstruować programy wspomagania rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym, dobierać i modyfikować treści nauczania, środki oraz strategie działania edukacyjnego.
Potrafi planować, realizować i oceniać efekty spersonalizowanych strategii i programów wspomagania rozwoju z nastawieniem na integralny rozwój ucznia w klasach I-III.
Potrafi organizować zabawy i zajęcia stymulujące aktywność poznawczą uczniów, wspólnotowe i kooperacyjne uczenie się, angażujące emocjonalnie, motywacyjnie i poznawczo wszystkie dzieci; wspierać ich adaptację do uczenia się we wspólnocie; identyfikować spontaniczne zachowania uczniów jako sytuacje wychowawczo-dydaktyczne i wykorzystywać je w procesie edukacji.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa do budowania relacji wzajemnego zaufania między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, w tym rodzicami lub opiekunami ucznia klas I-III oraz włączania ich w działania sprzyjające efektywności edukacji.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: