Język obcy dla nauczycieli wczesnej edukacji - translatorium - 2 PW-5F-JON2
TREŚCI PROGRAMOWE
Pogłębianie kompetencji leksykalnych, gramatycznych, fonetycznych i socjokulturowych w celu komunikowania się w języku obcym.
Rozwijanie słownictwa potrzebnego do realizacji zajęć na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Wykorzystywanie literatury dziecięcej w języku obcym oraz piśmiennictwa naukowego w języku obcym w celu doskonalenia własnych umiejętności językowych. Czytanie, pisanie i konwersacja w języku obcym na tematy związane z kierunkiem studiów.
W cyklu 2021Ln:
1.Podstawowe struktury gramatyczne oraz formy językowe w zakresie języka angielskiego. Pogłębianie kompetencji fonetycznych i leksykalnych; |
W cyklu 2022L:
. |
W cyklu 2022Ln:
W ramach zajęć studenci będą rozwijać swoje kompetencje językowe poprzez czytanie książek, artykułów naukowych, kart pracy. Rozwiną swoją świadomość procesów uczenia się oraz poznają techniki, metody i sposoby na lepsze poznawanie języka. |
W cyklu 2023L:
W ramach zajęć studenci będą rozwijać swoje kompetencje językowe poprzez czytanie książek, artykułów naukowych, kart pracy. Rozwiną swoją świadomość procesów uczenia się oraz poznają techniki, metody i sposoby na lepsze poznawanie języka. |
W cyklu 2023Ln:
W ramach zajęć studenci będą rozwijać swoje kompetencje językowe poprzez czytanie książek, artykułów naukowych, kart pracy. Rozwiną swoją świadomość procesów uczenia się oraz poznają techniki, metody i sposoby na lepsze poznawanie języka. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2022L: | W cyklu 2024L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie podstawowe struktury gramatyczne oraz formy językowe w zakresie języka obcego.
Zna kulturę krajów z danego obszaru językowego oraz wybraną literaturę, rymowanki i piosenki a także zabawy dla dzieci w języku obcym.
Umiejętności
Student/-ka potrafi wykorzystywać pogłębione kompetencje leksykalne, gramatyczne, fonetyczne i socjokulturowe w komunikowaniu się w języku obcym.
Potrafi posługiwać się sprawnościami w zakresie rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania w języku obcym.
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku obcym.
Potrafi dobierać w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i uczniami w wieku wczesnoszkolnym odpowiednią literaturę, rymowanki i piosenki oraz zabawy w języku obcym.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa do autorefleksji nad posiadanymi kompetencjami, podejmowania kształcenia i pracy w celu rozwoju umiejętności językowych w zakresie języka obcego.
Literatura
W cyklu 2021Ln:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2022L:
Literatura podstawowa: Literatura dodatkowa: |
W cyklu 2022Ln:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2023L:
Literatura podstawowa: Literatura dodatkowa: |
W cyklu 2023Ln:
Literatura podstawowa: Literatura dodatkowa: |
Uwagi
W cyklu 2021Ln:
Godziny kontaktowe: warsztatylaboratoria - 30h Metoda pogadanka |
W cyklu 2022L:
Godziny kontaktowe: warsztaty/laboratoria - 30h Przygotowanie się do zajęć, lektury - 40h Przygotowanie się do zaliczeń - 10h Metody: pogadanka, metoda projektu, design thinking. |
W cyklu 2022Ln:
Godziny kontaktowe: warsztaty/laboratoria - 15h Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5h Przygotowanie się do zaliczeń - 10h Sumaryczna liczba punktow ECTS - 1 Metody: pogadanka, metoda projektu, design thinking. |
W cyklu 2023L:
Godziny kontaktowe: warsztaty/laboratoria - 30h Metody: pogadanka, dyskusja, metoda projektu, design thinking. |
W cyklu 2023Ln:
Godziny kontaktowe: warsztaty - 15h Metody komunikacyjna, praktyczna, projektowa, eksponująca; pogadanka, dyskusja |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: