Historia wychowania PW-5F-HWI
TREŚCI PROGRAMOWE
Geneza i źródła czynności wychowawczych człowieka. Działania pedagogiczne na przestrzeni czasu, od antyku do współczesności. Podstawowe koncepcje filozofów i pedagogów dotyczące kształtowania osobowości wychowanka w skali rozwoju cywilizacji europejskiej do czasów współczesnych. Tradycja pedagogiki polskiej na przestrzeni dziejów i na tle koncepcji europejskich. Wybitni przedstawiciele polskiej i światowej pedagogiki. Historyczne uwarunkowania kształtowania się idei pedagogicznych i relacji międzyludzkich w procesie wychowania.
W cyklu 2020Z:
Opis treści programowych: Wykład: Historia wychowania jako nauka, jej zakres i cele. Kalokagathia w starożytnej Grecji. Wychowanie ateńskie i spartańskie. Myśl pedagogiczna w Atenach (sofiści, Sokrates, Platon i Arystoteles). Średniowiecze a Renesans. Średniowieczne wychowanie stanowe. Uniwersytety w średniowieczu. Szkolnictwo renesansowe: szkoły dworskie (Casa Giocosa Vittorina da Feltre); szkoły średnie wyznaniowe: gimnazja protestanckie (Jan Sturm), kolegia jezuickie (Ignacy Loyola, Ratio studiorum). Początki pedagogiki nowożytnej: Jan Amos Komeński (działalność i Wielka dydaktyka); John Locke (Myśli o wychowaniu), Jan Jakub Rousseau (Emil). Stan oświaty w Polsce w pierwszej połowie XVIII wieku. Próba reformy państwa polskiego w drugiej połowie XVIII wieku przez wychowanie klasy panującej: Akademia Rycerska Korpusu Kadetów w Warszawie. Powstanie KEN i Towarzystwa do Ksiąg Elementarnych; reformy Komisji; znaczenie Komisji w dziejach polskiej oświaty. Działalność Grzegorza Piramowicza. Jan Henryk Pestalozzi – nowoczesna elementarna szkoła ludowa; Herbert Spencer – pedagogika pozytywistyczna. Zróżnicowanie szkolnictwa na ziemiach polskich w okresie zaborów. Oświata pod zaborem austriackim: autonomia galicyjska, Józef Dietl O reformie szkół krajowych, działalność Rady Szkolnej Krajowej. Oświata w Królestwie Polskim: rusyfikacja, reforma szkolna Wielopolskiego, wybuch Powstania Styczniowego, ponowna rusyfikacja, pozytywizm warszawski, strajk szkolny 1905 roku. Szkolnictwo i wychowanie w Polsce w okresie XX-lecia międzywojennego: Zjazd Nauczycielski (tzw. Sejm Nauczycielski), ustawa szkolna Janusza Jędrzejewicza. Pedagodzy Nowego Wychowania: Janusz Korczak, Maria Grzegorzewska. Ćwiczenia: Wychowanie i szkolnictwo w starożytnym Rzymie w czasach Republiki i Cesarstwa; wychowanie mówcy według Marka Fabiusza Kwintyliana. Założenie Akademii Krakowskiej. Poglądy pedagogiczne Jana Ludwika Vivesa, Erazma z Rotterdamu, Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Mikołaja Reja. Próba reformy państwa polskiego w XVIII w. przez wychowanie klasy panującej: Stanisław Konarski i jego Collegium Nobilium. Początki wychowania przedszkolnego: poglądy i działalność Fryderyka Froebla, Augusta Cieszkowskiego i Edmunda Bojanowskiego. Oświata pod zaborem rosyjskim: Uniwersytet Wileński – Jan i Jędrzej Śniadeccy; Liceum Krzemienieckie – Tadeusz Czacki i Hugo Kołłątaj. Oświata pod zaborem pruskim: Kulturkampf, strajk dzieci we Wrześni. |
W cyklu 2020Zn:
Opis treści programowych: Wykład: Historia wychowania jako nauka, jej zakres i cele. Wychowanie spartańskie i ateńskie. Myśl pedagogiczna w Atenach (sofiści, Sokrates, Platon i Arystoteles). Wychowanie w starożytnym Rzymie. Średniowiecze a Renesans. Uniwersytety w średniowieczu. Humanizm renesansowy wobec edukacji: poglądy pedagogiczne Jana Ludwika Vivesa, Erazma z Rotterdamu, Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Mikołaja Reja. Szkolnictwo renesansowe: szkoły dworskie (Casa Giocosa Vittorina da Feltre). Nowożytna myśl pedagogiczna: twórczość Jana Amosa Komeńskiego, Johna Locke'a, Jana Jakuba Rousseau (w skrócie). Upadek kultury w Polsce w I poł. XVIII w. i próby ratowania państwa przez wychowanie elit (Collegium Nobilium, reforma kolegiów pijarskich, Szkoła Rycerska). Myśl pedagogiczna Stanisława Konarskiego. Komisja Edukacji Narodowej i Towarzystwo do Ksiąg Elementarnych. Zróżnicowanie szkolnictwa na ziemiach polskich pod zaborami. Szkolnictwo polskie pod zaborem rosyjskim: Uniwersytet Wileński i Liceum Krzemienieckie. Oświata w Księstwie Warszawskim; oświata w Królestwie Polskim do wybuchu Powstania Styczniowego (reforma Wielopolskiego); pozytywizm warszawski. Oświata pod zaborem pruskim: Kulturkampf, strajk dzieci we Wrześni. Oświata pod zaborem austriackim: Józef Dietl i Rada Szkolna Krajowa. Szkolnictwo i wychowanie w Polsce w okresie XX-lecia międzywojennego (Sejm Nauczycielski, ustawa szkolna Janusza Jędrzejewicza). Ćwiczenia: Kalokagathia grecka a polskie szkolnictwo XXI wieku. Metoda majeutyczna Sokratesa i sokratejski optymizm poznawczy – możliwości wykorzystania myśli Sokratesa we współczesnej pedagogice. Poglądy pedagogiczne Marka Fabiusza Kwintyliana: szkoła czy dom, bić czy nie bić; współczesne nam realia dotyczące edukacji szkolnej i domowej oraz przemocy nauczycieli wobec uczniów. Szkolnictwo renesansowe: szkoły średnie wyznaniowe (gimnazja protestanckie, kolegia jezuickie). Metody wychowawcze stosowane w gimnazjach protestanckich i w kolegiach jezuickich w XVI-XVIII w. Nowożytna myśl pedagogiczna: twórczość Jana Amosa Komeńskiego, Johna Locke'a, Jana Jakuba Rousseau (szczegóły). Myśl pedagogiczna Klementyny z Tańskich Hoffmanowej i wychowanie polskich dziewcząt w XIX wieku („hodowla aniołów”). XIX-wieczna poezja moralizująca dla dzieci (Stanisław Jachowicz, Heinrich Hoffmann). Początki wychowania przedszkolnego: Fryderyk Franciszek Fröbel. Początki nowoczesnego szkolnictwa elementarnego: Jan Henryk Pestalozzi. Pedagodzy Nowego Wychowania: Celestyn Freinet, Maria Montessori, Janusz Korczak, Maria Grzegorzewska. |
W cyklu 2021Z:
Opis treści programowych: Wykład: Historia wychowania jako nauka, jej zakres i cele. Kalokagathia w starożytnej Grecji. Wychowanie ateńskie i spartańskie. Myśl pedagogiczna w Atenach (sofiści, Sokrates, Platon i Arystoteles). Średniowiecze a Renesans. Średniowieczne wychowanie stanowe. Uniwersytety w średniowieczu. Szkolnictwo renesansowe: szkoły dworskie (Casa Giocosa Vittorina da Feltre); szkoły średnie wyznaniowe: gimnazja protestanckie (Jan Sturm), kolegia jezuickie (Ignacy Loyola, Ratio studiorum). Początki pedagogiki nowożytnej: Jan Amos Komeński (działalność i Wielka dydaktyka); John Locke (Myśli o wychowaniu), Jan Jakub Rousseau (Emil). Stan oświaty w Polsce w pierwszej połowie XVIII wieku. Próba reformy państwa polskiego w drugiej połowie XVIII wieku przez wychowanie klasy panującej: Akademia Rycerska Korpusu Kadetów w Warszawie. Powstanie KEN i Towarzystwa do Ksiąg Elementarnych; reformy Komisji; znaczenie Komisji w dziejach polskiej oświaty. Działalność Grzegorza Piramowicza. Jan Henryk Pestalozzi – nowoczesna elementarna szkoła ludowa; Herbert Spencer – pedagogika pozytywistyczna. Zróżnicowanie szkolnictwa na ziemiach polskich w okresie zaborów. Oświata pod zaborem austriackim: autonomia galicyjska, Józef Dietl O reformie szkół krajowych, działalność Rady Szkolnej Krajowej. Oświata w Królestwie Polskim: rusyfikacja, reforma szkolna Wielopolskiego, wybuch Powstania Styczniowego, ponowna rusyfikacja, pozytywizm warszawski, strajk szkolny 1905 roku. Szkolnictwo i wychowanie w Polsce w okresie XX-lecia międzywojennego: Zjazd Nauczycielski (tzw. Sejm Nauczycielski), ustawa szkolna Janusza Jędrzejewicza. Pedagodzy Nowego Wychowania: Janusz Korczak, Maria Grzegorzewska. Ideologie totalitarne wobec edukacji (faszyzm, nazizm, komunizm). Współczesne kierunki pedagogiczne (pedagogika społeczna, eksperymentalna, personalistyczna, pedagogika kultury, pedagogika antyautorytarna, pedagogika emancypacyjna, postmodernizm - charakterystyka i przedstawiciele). Ćwiczenia: Wychowanie i szkolnictwo w starożytnym Rzymie w czasach Republiki i Cesarstwa; wychowanie mówcy według Marka Fabiusza Kwintyliana. Założenie Akademii Krakowskiej. Poglądy pedagogiczne Jana Ludwika Vivesa, Erazma z Rotterdamu, Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Mikołaja Reja. Próba reformy państwa polskiego w XVIII w. przez wychowanie klasy panującej: Stanisław Konarski i jego Collegium Nobilium. Początki wychowania przedszkolnego: poglądy i działalność Fryderyka Froebla, Augusta Cieszkowskiego i Edmunda Bojanowskiego. Oświata pod zaborem rosyjskim: Uniwersytet Wileński – Jan i Jędrzej Śniadeccy; Liceum Krzemienieckie – Tadeusz Czacki i Hugo Kołłątaj. Oświata pod zaborem pruskim: Kulturkampf, strajk dzieci we Wrześni. |
W cyklu 2021Zn:
WYKŁAD ĆWICZENIA |
W cyklu 2022Z:
OPIS TREŚCI PROGRAMOWYCH Wykład: Ćwiczenia: |
W cyklu 2022Zn:
WYKŁAD ĆWICZENIA |
W cyklu 2023Z:
Opis treści programowych: Wykład: Wychowanie w starożytnej Grecji. Myśl pedagogiczna w Atenach (Sokrates). Oświata i wychowanie w Średniowieczu i Odrodzeniu. Reformacja i kontrreformacja. Szkolnictwo różnowiercze, gimnazjum Sturma i Ratio studiorum. Wychowanie nowożytne: Jan Amos Komeński (działalność i Wielka dydaktyka); John Locke (Myśli o wychowaniu), Jan Jakub Rousseau (Emil). Powstanie KEN i Towarzystwa do Ksiąg Elementarnych. Jan Henryk Pestalozzi – nowoczesna elementarna szkoła ludowa; Herbert Spencer – pedagogika pozytywistyczna. Oświata pod zaborem pruskim i austriackim. Szkolnictwo i wychowanie w Polsce w okresie XX-lecia międzywojennego: Zjazd Nauczycielski (tzw. Sejm Nauczycielski), ustawa szkolna Janusza Jędrzejewicza. - Wychowanie w państwach totalitarnych, nazizm faszyzm, komunizm. Ćwiczenia: - Wychowanie i szkolnictwo w starożytnym Rzymie w czasach Republiki i Cesarstwa; wychowanie mówcy według Marka Fabiusza Kwintyliana. Założenie Akademii Krakowskiej. Poglądy pedagogiczne Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Próba reformy państwa polskiego w XVIII w. przez wychowanie klasy panującej: Stanisław Konarski i jego Collegium Nobilium, Szkoła Rycerska w Warszawie. Grzegorz Piramowicz „Powinności nauczyciela”, Ustawy KEN. Oświata pod zaborem rosyjskim: Izba Edukacyjna, Uniwersytet Wileński – Jan i Jędrzej Śniadeccy; Liceum Krzemienieckie – Tadeusz Czacki i Hugo Kołłątaj. Pozytywizm warszawski. |
W cyklu 2023Zn:
WYKŁAD ĆWICZENIA |
W cyklu 2024Z:
OPIS TREŚCI PROGRAMOWYCH Wykład: Ćwiczenia: |
W cyklu 2024Zn:
Opis treści programowych: Wykład: Wychowanie w starożytnej Grecji. Myśl pedagogiczna w Atenach (Sokrates). Oświata i wychowanie w Średniowieczu i Odrodzeniu. Reformacja i kontrreformacja. Szkolnictwo różnowiercze, gimnazjum Sturma i Ratio studiorum. Wychowanie nowożytne: Jan Amos Komeński (działalność i Wielka dydaktyka); John Locke (Myśli o wychowaniu), Jan Jakub Rousseau (Emil). Powstanie KEN i Towarzystwa do Ksiąg Elementarnych. Jan Henryk Pestalozzi – nowoczesna elementarna szkoła ludowa; Herbert Spencer – pedagogika pozytywistyczna. Oświata pod zaborem pruskim i austriackim. Szkolnictwo i wychowanie w Polsce w okresie XX-lecia międzywojennego: Zjazd Nauczycielski (tzw. Sejm Nauczycielski), ustawa szkolna Janusza Jędrzejewicza. - Wychowanie w państwach totalitarnych, nazizm faszyzm, komunizm. Ćwiczenia: - Wychowanie i szkolnictwo w starożytnym Rzymie w czasach Republiki i Cesarstwa; wychowanie mówcy według Marka Fabiusza Kwintyliana. Założenie Akademii Krakowskiej. Poglądy pedagogiczne Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Próba reformy państwa polskiego w XVIII w. przez wychowanie klasy panującej: Stanisław Konarski i jego Collegium Nobilium, Szkoła Rycerska w Warszawie. Grzegorz Piramowicz „Powinności nauczyciela”, Ustawy KEN. Oświata pod zaborem rosyjskim: Izba Edukacyjna, Uniwersytet Wileński – Jan i Jędrzej Śniadeccy; Liceum Krzemienieckie – Tadeusz Czacki i Hugo Kołłątaj. Pozytywizm warszawski. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2019Zn: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2019Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student /studentka zna i rozumie podstawowe fakty i wydarzenia z historii wychowania i kształcenia (wybrane ujęcia teoretyczne); historyczne przemiany w zakresie ontologicznych, aksjologicznych i antropologicznych podstaw wychowania, istoty wychowania; kształtowanie się idei wychowania jako spotkania w dialogu czy wychowania do odpowiedzialnej wolności; przemiany w czasie typów relacji międzyludzkich oraz procesów rządzących tymi relacjami; historię i cechy głównych środowisk wychowawczych na przestrzeni dziejów, fundamentalne dylematy w historii wychowania.
Umiejętności
Student /studentka potrafi w sposób refleksyjny i krytyczny wykorzystać posiadaną wiedzę teoretyczną z zakresu historii wychowania, poprawnie konstruować pisemne i ustne wypowiedzi dotyczące zagadnień pedagogicznych z obszaru historii wychowania.
Kompetencje społeczne
Student /studentka jest gotowy/gotowa do doceniania znaczenia wiedzy z zakresu historii wychowania dla rozwoju osoby i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych.
Literatura
W cyklu 2020Z:
Literatura obowiązkowa: Kot S., Historia wychowania, t. 1-2, Warszawa 1994. Literatura nadobowiązkowa: Syntezy: Litak S., Draus J., Terlecki R., Historia wychowania, t. 1-2, Kraków 2005. Teksty źródłowe: Monografie: |
W cyklu 2020Zn:
Literatura obowiązkowa: Kot S., Historia wychowania, t. 1-2, Warszawa 1994. Literatura nadobowiązkowa: Syntezy: Teksty źródłowe: Monografie: Słowniki i encyklopedie: |
W cyklu 2021Z:
Literatura obowiązkowa: Kot S., Historia wychowania, t. 1-2, Warszawa 1994. Literatura nadobowiązkowa: Syntezy: Litak S., Draus J., Terlecki R., Historia wychowania, t. 1-2, Kraków 2005. Teksty źródłowe: Monografie: |
W cyklu 2021Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA NADOBOWIĄZKOWA |
W cyklu 2022Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Teksty źródłowe: Monografie: Słowniki i encyklopedie: |
W cyklu 2022Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA NADOBOWIĄZKOWA |
W cyklu 2023Z:
Literatura obowiązkowa: Kot S., Historia wychowania, t. 1-2, Warszawa 1994. Markiewiczowa H., Poznański K., Wybrane zagadnienia z historii wychowania, cz. 1-2, Warszawa 2006. Literatura nadobowiązkowa: Syntezy: Litak S., Draus J., Terlecki R., Historia wychowania, t. 1-2, Kraków 2005. Wroczyński R., Dzieje oświaty polskiej, t. 1-2, Warszawa 1996. Teksty źródłowe: Galicyjskie wspomnienia szkolne, oprac. A. Knot, Kraków 1955. Grzegorzewska M., Listy do Młodego nauczyciela, cykl I-III, Warszawa 2002. Materiały do ćwiczeń z historii wychowania, oprac. S. Kot, cz. I-III, Warszawa 1995. Teksty źródłowe do dziejów wychowania, oprac. S. Możdżeń, cz. I-VIII, Kielce 1993. Ustawodawstwo szkolne w Królestwie Polskim w latach autonomii administracyjnej 1815-1867. Materiały i źródła do historii wychowania, t. 1: 1815-1839, t. 2: 1840-1867, oprac. K. Poznański, Warszawa 2017. Źródła do dziejów wychowania, oprac. S. Wołoszyn, t. 1-2, Kielce 1995. Monografie: Baszkiewicz J., Młodość uniwersytetów, Warszawa 1997. Bobrowska-Nowak W., Historia wychowania przedszkolnego, Warszawa 1978. Hryniewicka A., W stronę człowieka... O odwadze twórczego myślenia Marii Grzegorzewskiej, Warszawa 2022. Myśliciele – o wychowaniu, red. Cz. Kupisiewicz, I. Wojnar, t. 1-2, Warszawa 2000. Okoń W., Dziesięć szkół alternatywnych, Warszawa 1997. Okoń W., Wizerunki sławnych pedagogów polskich, Warszawa 1993. Słowniki i encyklopedie: Encyklopedia pedagogiczna, red. W. Pomykało, Warszawa 1993. Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch, t. 1-7, Warszawa 2003-2008. Historia wychowania. Słownik biograficzny, red. A. Gąsiorowski, Olsztyn 1994. Słownik pedagogów polskich, red. W. Bobrowska-Nowak, D. Drynda, Katowice 1998. |
W cyklu 2023Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA NADOBOWIĄZKOWA |
W cyklu 2024Z:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca Teksty źródłowe: Monografie: |
W cyklu 2024Zn:
Literatura obowiązkowa: Kot S., Historia wychowania, t. 1-2, Warszawa 1994. Markiewiczowa H., Poznański K., Wybrane zagadnienia z historii wychowania, cz. 1-2, Warszawa 2006. Literatura uzupeniająca: Syntezy: Litak S., Draus J., Terlecki R., Historia wychowania, t. 1-2, Kraków 2005. Wroczyński R., Dzieje oświaty polskiej, t. 1-2, Warszawa 1996. Teksty źródłowe: Galicyjskie wspomnienia szkolne, oprac. A. Knot, Kraków 1955. Grzegorzewska M., Listy do Młodego nauczyciela, cykl I-III, Warszawa 2002. Materiały do ćwiczeń z historii wychowania, oprac. S. Kot, cz. I-III, Warszawa 1995. Teksty źródłowe do dziejów wychowania, oprac. S. Możdżeń, cz. I-VIII, Kielce 1993. Ustawodawstwo szkolne w Królestwie Polskim w latach autonomii administracyjnej 1815-1867. Materiały i źródła do historii wychowania, t. 1: 1815-1839, t. 2: 1840-1867, oprac. K. Poznański, Warszawa 2017. Źródła do dziejów wychowania, oprac. S. Wołoszyn, t. 1-2, Kielce 1995. Monografie: Baszkiewicz J., Młodość uniwersytetów, Warszawa 1997. Bobrowska-Nowak W., Historia wychowania przedszkolnego, Warszawa 1978. Hryniewicka A., W stronę człowieka... O odwadze twórczego myślenia Marii Grzegorzewskiej, Warszawa 2022. Myśliciele – o wychowaniu, red. Cz. Kupisiewicz, I. Wojnar, t. 1-2, Warszawa 2000. Okoń W., Dziesięć szkół alternatywnych, Warszawa 1997. Okoń W., Wizerunki sławnych pedagogów polskich, Warszawa 1993. Słowniki i encyklopedie: Encyklopedia pedagogiczna, red. W. Pomykało, Warszawa 1993. Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch, t. 1-7, Warszawa 2003-2008. Historia wychowania. Słownik biograficzny, red. A. Gąsiorowski, Olsztyn 1994. Słownik pedagogów polskich, red. W. Bobrowska-Nowak, D. Drynda, Katowice 1998. |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Opis metod kształcenia: Nakład pracy studenta: Link do grupy 1 - https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6ce2aa813bb64a6e94ee9e72747781a7%40thread.tacv2/conversations?groupId=85fa633a-6a7a-4b9e-bfc6-e6b970c097b9&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Link do grupy 2 - https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a71977df5501b4b7ea2089e0345805521%40thread.tacv2/conversations?groupId=0814d624-9b8c-4596-9685-61c2609af0c3&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Link do grupy 3 - https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a0035d15c3ba8420bb7ac94943063ca3d%40thread.tacv2/conversations?groupId=16796dc4-a35c-4003-b106-36a888c06e41&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Link do grupy 4 - https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad54f870ccac941ebbff8c0786a3a7060%40thread.tacv2/conversations?groupId=752cd178-c536-4914-9994-d1822245d351&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Link do wykładu - https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab91b9780a42f4167a70657f2495c4b5d%40thread.tacv2/conversations?groupId=80c5e708-5cbf-476c-9a62-552d5577bf8a&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
W cyklu 2020Zn:
Opis metod kształcenia: Nakład pracy studenta: Link do grupy 1 - https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a384ba8b0220b436aa77d3701d2a55605%40thread.tacv2/conversations?groupId=b21ccce7-4208-4332-a27a-b559497b51aa&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Link do grupy 2 - https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a230a3f5aacac4d7287eb080fae5f5576%40thread.tacv2/conversations?groupId=b72981c6-265e-46b8-8093-42ccbbc66234&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Link do wykładu - |
W cyklu 2021Z:
Opis metod kształcenia: Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2021Zn:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2022Z:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2022Zn:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2023Z:
Opis metod kształcenia: wykład - metoda podająca z prezentacją, ćwiczenia - czytanie i omawianie tekstów źródłowych, metody aktywizujące Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe - wykład i ćwiczenia - 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 40 Przygotowanie się do egzaminu - 50 Sumaryczna liczba punktów ECTS - 4 |
W cyklu 2023Zn:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2024Z:
METODY UCZENIA SIĘ NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2024Zn:
Opis metod kształcenia: wykład - metoda podająca z prezentacją, ćwiczenia - czytanie i omawianie tekstów źródłowych, metody aktywizujące Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe - wykład i ćwiczenia - 21 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 40 Przygotowanie się do egzaminu - 50 Sumaryczna liczba punktów ECTS - 4 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: