Gry i zabawy matematyczne na etapie edukacji wczesnoszkolnej PW-5F-GMW
TREŚCI PROGRAMOWE:
Wykorzystanie gier i zabaw matematycznych do realizacji celów dydaktycznych (w tym zastosowanie w pracy z uczniem z trudnościami w uczeniu się oraz z uczniem zdolnym). Zespołowe formy uczenia się i utrwalania wiadomości. Gry kooperacyjne i rywalizacyjne. Organizacja zajęć z wykorzystaniem gier logicznych i strategicznych. Konstruowanie gier przez uczniów.
W cyklu 2023L:
Zajęcia na uczelni lub zajęcia prowadzone w trybie zdalnym (w zależności od decyzji Władz Uczelni) będą odbywać się zgodnie z planem zajęć. Zajęcia na uczelni – we wskazanej sali, a zajęcia zdalne przez spotkania w aplikacji Microsoft Teams. Kod do Zespołu zostanie przesłany studentkom i studentom przez pocztę USOS. Niezależnie od trybu prowadzonych zajęć szczegółowe zadania do wykonania przez studentki i studentów będą umieszczane przez osobę prowadzącą zajęcia w zespole grupy założonym w aplikacji Microsoft Teams w aplikacji "Zadania" lub „Notesie zajęć” lub przekazywane na zajęciach ustnie przez prowadzącą. Tematyka zajęć: |
W cyklu 2023Ln:
Zajęcia na uczelni lub zajęcia prowadzone w trybie zdalnym (w zależności od decyzji Władz Uczelni) będą odbywać się zgodnie z planem zajęć. Zajęcia na uczelni – we wskazanej sali, a zajęcia zdalne przez spotkania w aplikacji Microsoft Teams. Kod do Zespołu zostanie przesłany studentkom i studentom przez pocztę USOS. Niezależnie od trybu prowadzonych zajęć szczegółowe zadania do wykonania przez studentki i studentów będą umieszczane przez osobę prowadzącą zajęcia w zespole grupy założonym w aplikacji Microsoft Teams w aplikacji "Zadania" lub „Notesie zajęć” lub przekazywane na zajęciach ustnie przez prowadzącą. Tematyka zajęć: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie gry i zabawy z wątkiem matematycznym oraz proste gry strategiczne.
Zna a środki dydaktyczne w edukacji matematycznej dzieci: klocki logiczne Dienesa, kostki do gry, domina, łamigłówki logiczne, proste gry strategiczne.
Zna i rozumie znaczenie wykorzystania gier i zabaw matematycznych do realizacji celów dydaktycznych, w tym zastosowanie w pracy z uczniem z trudnościami w uczeniu się oraz z uczniem zdolnym; zasady konstruowania gier przez uczniów, zespołowe formy uczenia się i utrwalania wiadomości.
Zna i rozumie zasady wykorzystywania zabawy do stymulowania rozwoju dziecka w klasach I-III.
Umiejętności
Potrafi organizować zabawy i zajęcia stymulujące wspólnotowe i kooperacyjne uczenie się matematyki w klasach I-III.
Potrafi stosować gry i inne pomoce naukowe w nauczaniu matematyki w klasach I-III.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotów do wskazywania uczniom korzyści z uczenia się matematyki.
Jest gotowy/gotowa do kierowania się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, krytycyzmem oraz przyjęcia odpowiedzialności za integralny rozwój uczniów i podejmowane działania pedagogiczne organizowane poprzez zabawę.
Literatura
W cyklu 2023L:
LITERATURA PODSTAWOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2023Ln:
LITERATURA PODSTAWOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
Uwagi
W cyklu 2023L:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
W cyklu 2023Ln:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: