Ewaluacja i ocena w edukacji wczesnoszkolnej PW-5F-EOW
TREŚCI PROGRAMOWE
Specyfika oceniania i ewaluacji procesu edukacyjnego w klasach I-III szkoły podstawowej. Cele oceniania i ewaluacji w klasach I-III szkoły podstawowej. Funkcje oceniania i ewaluacji w klasach I-III szkoły podstawowej. Funkcje i rodzaje oceniania i ewaluacji w przedszkolu. Proces i konsekwencje oceniania w klasach I-III szkoły podstawowej. Uczestnictwo ucznia w młodszym wieku szkolnym w kontroli i ocenie jego wiedzy i umiejętności; prawa i błędy w procesie oceniania w klasach I-III; system zapewnienia jakości pracy szkoły.
W cyklu 2022L:
1.Cele i funkcje oceniania i ewaluacji w klasach I-III szkoły podstawowej. |
W cyklu 2022Ln:
1.Cele i funkcje oceniania i ewaluacji w klasach I-III szkoły podstawowej. |
W cyklu 2023L:
1.Przedstawienie problematyki przedmiotu, organizacji kształcenia, zasad zaliczenia ćwiczeń. |
W cyklu 2023Ln:
1.Przedstawienie problematyki przedmiotu, organizacji kształcenia, zasad zaliczenia ćwiczeń. |
W cyklu 2024L:
1.Przedstawienie problematyki przedmiotu, organizacji kształcenia, zasad zaliczenia ćwiczeń. |
W cyklu 2024Ln:
1.Przedstawienie problematyki przedmiotu, organizacji kształcenia, zasad zaliczenia ćwiczeń. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie podstawy teoretyczne oceniania i ewaluacji procesu edukacyjnego w klasach I–III szkoły podstawowej, w tym: cele, funkcje, rodzaje oceniania, proces i konsekwencje oceniania; uczestnictwo ucznia w kontroli i ocenie jego wiedzy i umiejętności; prawa i błędy w procesie oceniania; system zapewnienia jakości pracy szkoły; proces ewaluacji w szkole; metody i techniki ewaluacyjne.
Umiejętności
Student/-ka potrafi planować, realizować i oceniać efekty spersonalizowanych strategii i programów kształcenia i wychowania z nastawieniem na integralny rozwój ucznia.
Potrafi wykorzystywać proces oceniania pracy uczniów do stymulowania ich samooceny, umiejętności samoregulacji i pracy nad własnym rozwojem.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa do efektywnej współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, w tym: psychologiem, logopedą, pedagogiem, lekarzem, rodzicami uczniów i innymi członkami społeczności
szkolnej i lokalnej na rzecz uczniów, w celu ewaluacji procesu wychowawczego, opiekuńczego i edukacyjnego w szkole.
Literatura
W cyklu 2022L:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2022Ln:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023L:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023Ln:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2024L:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2024Ln:
Literatura obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2022L:
Metody: dyskusja, burza mózgów, metoda projektów, analiza przypadków (przykładów), wywiady, eseje, prezentacje multimedialne, postery. |
W cyklu 2022Ln:
Metody: dyskusja, burza mózgów, metoda projektów, analiza przypadków (przykładów), wywiady, eseje, prezentacje multimedialne, postery. |
W cyklu 2023L:
Metody: dyskusja, burza mózgów, metoda projektów, analiza przypadków (przykładów), wywiady, eseje, prezentacje multimedialne, postery. |
W cyklu 2023Ln:
Metody: dyskusja, burza mózgów, metoda projektów, analiza przypadków (przykładów), wywiady, eseje, prezentacje multimedialne, postery. |
W cyklu 2024L:
Metody: dyskusja, burza mózgów, metoda projektów, analiza przypadków (przykładów), wywiady, eseje, prezentacje multimedialne, postery. |
W cyklu 2024Ln:
Metody: dyskusja, burza mózgów, metoda projektów, analiza przypadków (przykładów), wywiady, eseje, prezentacje multimedialne, postery. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: