W cyklu 2020L:
PODSTAWOWA
M. Figiel, Szkoły autorskie w Polsce, Kraków 2001. K. Leksicka, Próba spełniania marzeń, Wrocław 1997. red. A. Sarnat-Ciastko: Licea ALA. Szkoły skoncentrowane na uczniu. Nowa kultura szkoły. Wrocław 2016. M. Sawicki, Hermeneutyka pedagogiczna, Warszawa 1996. T. Szkudlarek, B. Śliwerski, Wyzwania pedagogiki krytycznej i antypedagogiki, Kraków 1993 S. Wołoszyn (red), Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, tom III, księga 1, Kielce 1998. (tekst: J. Dewey'a) lub S. Wołoszyn (red), Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, Warszawa 1966. (tekst: J. Dewey'a)
UZUPEŁNIAJĄCA
K. Baranowicz, Pedagogika alternatywna. Dylematy praktyki, Kraków 2000 M. Jaworska-Witkowska, Z. Kwieciński, Nurty pedagogii. Naukowe, dyskretne, odlotowe, Kraków 2011 J. Radziewicz, Edukacja alternatywna, Warszawa 1992 W. Okoń, Dziesięć szkół alternatywnych, Warszawa 1997
linki do zespołów ćwiczeniowych na Teams: gr 1: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a21eee1d45f9a4f8fbaf7ce70e0cf7282%40thread.tacv2/conversations?groupId=5841e03a-6256-4427-a533-5c19ee82bafa&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 gr 2: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a4708033cc0ee4c77b7457fca3c01fb1b%40thread.tacv2/conversations?groupId=77a27e92-ba9e-4cd3-94d9-4aba8ce2133d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 gr 3: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3766af6b8b9e4092aed656e2aca633b6%40thread.tacv2/conversations?groupId=2fb5e4b5-4552-4d11-9425-81613cefc964&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
|
W cyklu 2020Ln:
M. Figiel, Szkoły autorskie w Polsce, Kraków 2001. K. Leksicka, Próba spełniania marzeń, Wrocław 1997. red. A. Sarnat-Ciastko: Licea ALA. Szkoły skoncentrowane na uczniu. Nowa kultura szkoły. Wrocław 2016. M. Sawicki, Hermeneutyka pedagogiczna, Warszawa 1996. T. Szkudlarek, B. Śliwerski, Wyzwania pedagogiki krytycznej i antypedagogiki, Kraków 1993 S. Wołoszyn (red), Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, tom III, księga 1, Kielce 1998. (tekst: J. Dewey'a) lub S. Wołoszyn (red), Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, Warszawa 1966. (tekst: J. Dewey'a)
UZUPEŁNIAJĄCA
K. Baranowicz, Pedagogika alternatywna. Dylematy praktyki, Kraków 2000 M. Jaworska-Witkowska, Z. Kwieciński, Nurty pedagogii. Naukowe, dyskretne, odlotowe, Kraków 2011 J. Radziewicz, Edukacja alternatywna, Warszawa 1992 W. Okoń, Dziesięć szkół alternatywnych, Warszawa 1997
|
W cyklu 2021L:
PODSTAWOWA
M. Figiel, Szkoły autorskie w Polsce, Kraków 2001. K. Leksicka, Próba spełniania marzeń, Wrocław 1997. red. A. Sarnat-Ciastko: Licea ALA. Szkoły skoncentrowane na uczniu. Nowa kultura szkoły. Wrocław 2016. M. Sawicki, Hermeneutyka pedagogiczna, Warszawa 1996. T. Szkudlarek, B. Śliwerski, Wyzwania pedagogiki krytycznej i antypedagogiki, Kraków 1993 S. Wołoszyn (red), Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, tom III, księga 1, Kielce 1998. (tekst: J. Dewey'a) lub S. Wołoszyn (red), Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, Warszawa 1966. (tekst: J. Dewey'a)
UZUPEŁNIAJĄCA
K. Baranowicz, Pedagogika alternatywna. Dylematy praktyki, Kraków 2000 M. Jaworska-Witkowska, Z. Kwieciński, Nurty pedagogii. Naukowe, dyskretne, odlotowe, Kraków 2011 J. Radziewicz, Edukacja alternatywna, Warszawa 1992 W. Okoń, Dziesięć szkół alternatywnych, Warszawa 1997
linki do zespołów ćwiczeniowych na Teams: gr 1: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a21eee1d45f9a4f8fbaf7ce70e0cf7282%40thread.tacv2/conversations?groupId=5841e03a-6256-4427-a533-5c19ee82bafa&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 gr 2: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a4708033cc0ee4c77b7457fca3c01fb1b%40thread.tacv2/conversations?groupId=77a27e92-ba9e-4cd3-94d9-4aba8ce2133d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 gr 3: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3766af6b8b9e4092aed656e2aca633b6%40thread.tacv2/conversations?groupId=2fb5e4b5-4552-4d11-9425-81613cefc964&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
|
W cyklu 2021Ln:
PODSTAWOWA
M. Figiel, Szkoły autorskie w Polsce, Kraków 2001. red. A. Sarnat-Ciastko: Licea ALA. Szkoły skoncentrowane na uczniu. Nowa kultura szkoły. Wrocław 2016. T. Szkudlarek, B. Śliwerski, Wyzwania pedagogiki krytycznej i antypedagogiki, Kraków 1993 S. Wołoszyn (red), Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, tom III, księga 1, Kielce 1998. (tekst: J. Dewey'a) lub S. Wołoszyn (red), Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, Warszawa 1966. (tekst: J. Dewey'a)
UZUPEŁNIAJĄCA
K. Baranowicz, Pedagogika alternatywna. Dylematy praktyki, Kraków 2000 M. Jaworska-Witkowska, Z. Kwieciński, Nurty pedagogii. Naukowe, dyskretne, odlotowe, Kraków 2011 K. Leksicka, Próba spełniania marzeń, Wrocław 1997. J. Radziewicz, Edukacja alternatywna, Warszawa 1992 W. Okoń, Dziesięć szkół alternatywnych, Warszawa 1997 M. Sawicki, Hermeneutyka pedagogiczna, Warszawa 1996.
|
W cyklu 2022L:
Literatura obowiązkowa: 1. Ziółkowski, P. (2022). Rola innowacji pedagogicznych w szkole. Zeszyty Naukowe WSG t. 40, nr 7, s. 15- 33. 2. Ziółkowski, P. (2022). Wpływ alternatywnego nauczania na rozwój uczniów, nauczycieli, środowiska szkolnego. Zeszyty Naukowe WSG t. 40, nr 7, s. 36-62. 3. Sałata, E. (2017). Innowacyjny nauczyciel w zmieniającej się rzeczywistości szkolnej. Szkoła-Zawód-Praca, nr 13/2017, s. 100-111. 4. Kopik, A. (2016). Inteligencje wielorakie – wachlarz możliwości dziecka. Konteksty Pedagogiczne, 2(7)/2016, s. 15–25. 5. Kostyło, H. (2019). Pedagogika emancypacyjna. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 585-601. 6. Szkudlarek, T. (2019). Pedagogika krytyczna. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 571-584. 7. Schoenebeck, H. (1994). Antypedagogika. Być i wspierać zamiast wychowywać, Warszawa: Jacek Santorski & CO, s. 86-128 8. Tarnowski, J. (1992). Pedagogika dialogu. W: B. Śliwerski (red.), Edukacja alternatywna. Dylematy teorii i praktyki. Kraków: Oficyna Wydawnicza „IMPULS”, s. 119-129. 9. Klus-Stańska, D. (2018). Dydaktyka konstruktywistyczna. W: D. Klus-Stańska (red.), Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 131-166. 10. Januszewska, E. (2002). Dojrzewanie do wolności w wychowaniu. Rzecz o A. S. Neillu. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, s. 33-57.
Literatura dodatkowa: 1. Mazur, M., Jacewicz, A. (2021). Nieprzemijająca wartość koncepcji Friedricha Froebla. Zagadnienia Społeczna, nr 1(15), s.19-50. 2. Żłobicki, W. (2019). Pedagogika Gestalt. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 625-636. 3. Śliwerski, B. (2019). Pedagogika waldorfska. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 705-718. 4. Miksza, M. (2019). Pedagogika Montessori. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 719-733. 5. Śliwerski, B. (2019). Pedagogika planu daltońskiego. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 749-761. 6. Sztobryn, S. (2006). Pedagogika Celestyna Freineta. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Tom 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 356-362. 7. Brzezińska, R., Brzeziński, A. (2011). Szkoła wychowująca do wolności, czyli filozofia edukacyjna Alexandra S. Neilla. Studia z Teorii Wychowania, 2/1 (2), s. 139-147 8. Zamojska, E. (2012). Alternatywność i innowacyjność w edukacji współczesnej – na przykładzie Czech. Kultura¬- Społeczeństwo-¬edukacja, nr 1, s. 105-119. 9. Budniak, A., Mnich, M. (2019). Innowacje pedagogiczne i ich wykorzystanie w badaniach własnych studentów edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego. W: A. Budniak, M. Mnich (red.), Podejścia metodologiczne w pedagogice. Koncepcje – badania – wyniki. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, s. 317-329. 10. Maj, A. (2020). Innowacje i eksperymenty edukacyjne – podstawy pedagogiczne, prawne i metodologiczne. Roczniki Pedagogiczne, Tom 12(48), numer 2, s. 9-20. 11. Petlak, T. (2017). Style uczenia się uczniów. W: Petlak, T. Innowacje w nauczanie szkolnym. Kraków: Wydawnictwo Petrus, s. 47-74. 11. Czaja-Chudyba, I. (2005). Inteligencje wielorakie w teorii H. Gardnera – założenia oraz ich realizacja w praktyce przedszkolnej i szkolnej. W: I. Czaja-Chudyba (red.), Odkrywanie zdolności dziecka. Koncepcja wielorakich inteligencji w praktyce przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, s. 37-50. 12. Śliwerski, B., Melosik, Z. (2010). Edukacja alternatywna w XXI wieku. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. 13. Nowakowska-Siuta, R. (2014). Edukacja alternatywna na rzecz demokratyzacji procesu kształcenia. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. 14. Brudnik, E., Moszyńska, A., Owczarska, B. (2010). Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących. Kielce: Wydawnictwo JEDNOŚĆ. 15. Fazlagić, J. (2018). Szkoła dla innowatora. Kształtowanie kompetencji proinnowacyjnych. Kalisz: Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli.
Kwerenda zasobów internetowych na temat innowacji w szkole. Zasady projektowania innowacji: https://www.szkolneinspiracje.pl/innowacja-praktyczne-wskazowki-dla-nauczycieli https://www.nowaera.pl/angielski/blog/innowacja-pedagogiczna-w-szkole
|
W cyklu 2022Ln:
Literatura obowiązkowa: 1. Ziółkowski, P. (2022). Rola innowacji pedagogicznych w szkole. Zeszyty Naukowe WSG t. 40, nr 7, s. 15- 33. 2. Ziółkowski, P. (2022). Wpływ alternatywnego nauczania na rozwój uczniów, nauczycieli, środowiska szkolnego. Zeszyty Naukowe WSG t. 40, nr 7, s. 36-62. 3. Sałata, E. (2017). Innowacyjny nauczyciel w zmieniającej się rzeczywistości szkolnej. Szkoła-Zawód-Praca, nr 13/2017, s. 100-111. 4. Kopik, A. (2016). Inteligencje wielorakie – wachlarz możliwości dziecka. Konteksty Pedagogiczne, 2(7)/2016, s. 15–25. 5. Kostyło, H. (2019). Pedagogika emancypacyjna. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 585-601. 6. Szkudlarek, T. (2019). Pedagogika krytyczna. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 571-584. 7. Schoenebeck, H. (1994). Antypedagogika. Być i wspierać zamiast wychowywać, Warszawa: Jacek Santorski & CO, s. 86-128 8. Tarnowski, J. (1992). Pedagogika dialogu. W: B. Śliwerski (red.), Edukacja alternatywna. Dylematy teorii i praktyki. Kraków: Oficyna Wydawnicza „IMPULS”, s. 119-129. 9. Klus-Stańska, D. (2018). Dydaktyka konstruktywistyczna. W: D. Klus-Stańska (red.), Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 131-166. 10. Januszewska, E. (2002). Dojrzewanie do wolności w wychowaniu. Rzecz o A. S. Neillu. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, s. 33-57.
Literatura dodatkowa: 1. Mazur, M., Jacewicz, A. (2021). Nieprzemijająca wartość koncepcji Friedricha Froebla. Zagadnienia Społeczna, nr 1(15), s.19-50. 2. Żłobicki, W. (2019). Pedagogika Gestalt. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 625-636. 3. Śliwerski, B. (2019). Pedagogika waldorfska. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 705-718. 4. Miksza, M. (2019). Pedagogika Montessori. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 719-733. 5. Śliwerski, B. (2019). Pedagogika planu daltońskiego. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 749-761. 6. Sztobryn, S. (2006). Pedagogika Celestyna Freineta. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Tom 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 356-362. 7. Brzezińska, R., Brzeziński, A. (2011). Szkoła wychowująca do wolności, czyli filozofia edukacyjna Alexandra S. Neilla. Studia z Teorii Wychowania, 2/1 (2), s. 139-147 8. Zamojska, E. (2012). Alternatywność i innowacyjność w edukacji współczesnej – na przykładzie Czech. Kultura¬- Społeczeństwo-¬edukacja, nr 1, s. 105-119. 9. Budniak, A., Mnich, M. (2019). Innowacje pedagogiczne i ich wykorzystanie w badaniach własnych studentów edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego. W: A. Budniak, M. Mnich (red.), Podejścia metodologiczne w pedagogice. Koncepcje – badania – wyniki. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, s. 317-329. 10. Maj, A. (2020). Innowacje i eksperymenty edukacyjne – podstawy pedagogiczne, prawne i metodologiczne. Roczniki Pedagogiczne, Tom 12(48), numer 2, s. 9-20. 11. Petlak, T. (2017). Style uczenia się uczniów. W: Petlak, T. Innowacje w nauczanie szkolnym. Kraków: Wydawnictwo Petrus, s. 47-74. 11. Czaja-Chudyba, I. (2005). Inteligencje wielorakie w teorii H. Gardnera – założenia oraz ich realizacja w praktyce przedszkolnej i szkolnej. W: I. Czaja-Chudyba (red.), Odkrywanie zdolności dziecka. Koncepcja wielorakich inteligencji w praktyce przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, s. 37-50. 12. Śliwerski, B., Melosik, Z. (2010). Edukacja alternatywna w XXI wieku. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. 13. Nowakowska-Siuta, R. (2014). Edukacja alternatywna na rzecz demokratyzacji procesu kształcenia. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. 14. Brudnik, E., Moszyńska, A., Owczarska, B. (2010). Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących. Kielce: Wydawnictwo JEDNOŚĆ. 15. Fazlagić, J. (2018). Szkoła dla innowatora. Kształtowanie kompetencji proinnowacyjnych. Kalisz: Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli.
Kwerenda zasobów internetowych na temat innowacji w szkole. Zasady projektowania innowacji: https://www.szkolneinspiracje.pl/innowacja-praktyczne-wskazowki-dla-nauczycieli https://www.nowaera.pl/angielski/blog/innowacja-pedagogiczna-w-szkole
|
W cyklu 2023L:
Literatura obowiązkowa: 1. Ziółkowski, P. (2022). Rola innowacji pedagogicznych w szkole. Zeszyty Naukowe WSG t. 40, nr 7, s. 15- 33. 2. Ziółkowski, P. (2022). Wpływ alternatywnego nauczania na rozwój uczniów, nauczycieli, środowiska szkolnego. Zeszyty Naukowe WSG t. 40, nr 7, s. 36-62. 3. Sałata, E. (2017). Innowacyjny nauczyciel w zmieniającej się rzeczywistości szkolnej. Szkoła-Zawód-Praca, nr 13/2017, s. 100-111. 4. Kopik, A. (2016). Inteligencje wielorakie – wachlarz możliwości dziecka. Konteksty Pedagogiczne, 2(7)/2016, s. 15–25. 5. Kostyło, H. (2019). Pedagogika emancypacyjna. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 585-601. 6. Szkudlarek, T. (2019). Pedagogika krytyczna. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 571-584. 7. Schoenebeck, H. (1994). Antypedagogika. Być i wspierać zamiast wychowywać, Warszawa: Jacek Santorski & CO, s. 86-128 8. Tarnowski, J. (1992). Pedagogika dialogu. W: B. Śliwerski (red.), Edukacja alternatywna. Dylematy teorii i praktyki. Kraków: Oficyna Wydawnicza „IMPULS”, s. 119-129. 9. Klus-Stańska, D. (2018). Dydaktyka konstruktywistyczna. W: D. Klus-Stańska (red.), Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 131-166. 10. Januszewska, E. (2002). Dojrzewanie do wolności w wychowaniu. Rzecz o A. S. Neillu. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, s. 33-57. 11. Brudnik, E., Moszyńska, A., Owczarska, B. (2010). Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących. Kielce: Wydawnictwo JEDNOŚĆ. (wybrane metody)
Literatura dodatkowa: 1. Mazur, M., Jacewicz, A. (2021). Nieprzemijająca wartość koncepcji Friedricha Froebla. Zagadnienia Społeczna, nr 1(15), s.19-50. 2. Żłobicki, W. (2019). Pedagogika Gestalt. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 625-636. 3. Śliwerski, B. (2019). Pedagogika waldorfska. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 705-718. 4. Miksza, M. (2019). Pedagogika Montessori. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 719-733. 5. Śliwerski, B. (2019). Pedagogika planu daltońskiego. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 749-761. 6. Sztobryn, S. (2006). Pedagogika Celestyna Freineta. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Tom 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 356-362. 7. Brzezińska, R., Brzeziński, A. (2011). Szkoła wychowująca do wolności, czyli filozofia edukacyjna Alexandra S. Neilla. Studia z Teorii Wychowania, 2/1 (2), s. 139-147 8. Zamojska, E. (2012). Alternatywność i innowacyjność w edukacji współczesnej – na przykładzie Czech. Kultura¬- Społeczeństwo-¬edukacja, nr 1, s. 105-119. 9. Budniak, A., Mnich, M. (2019). Innowacje pedagogiczne i ich wykorzystanie w badaniach własnych studentów edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego. W: A. Budniak, M. Mnich (red.), Podejścia metodologiczne w pedagogice. Koncepcje – badania – wyniki. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, s. 317-329. 10. Maj, A. (2020). Innowacje i eksperymenty edukacyjne – podstawy pedagogiczne, prawne i metodologiczne. Roczniki Pedagogiczne, Tom 12(48), numer 2, s. 9-20. 11. Petlak, T. (2017). Style uczenia się uczniów. W: Petlak, T. Innowacje w nauczanie szkolnym. Kraków: Wydawnictwo Petrus, s. 47-74. 11. Czaja-Chudyba, I. (2005). Inteligencje wielorakie w teorii H. Gardnera – założenia oraz ich realizacja w praktyce przedszkolnej i szkolnej. W: I. Czaja-Chudyba (red.), Odkrywanie zdolności dziecka. Koncepcja wielorakich inteligencji w praktyce przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, s. 37-50. 12. Śliwerski, B., Melosik, Z. (2010). Edukacja alternatywna w XXI wieku. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. 13. Nowakowska-Siuta, R. (2014). Edukacja alternatywna na rzecz demokratyzacji procesu kształcenia. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. 14. Fazlagić, J. (2018). Szkoła dla innowatora. Kształtowanie kompetencji proinnowacyjnych. Kalisz: Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli.
Zasoby internetowe na temat innowacji w szkole. Zasady projektowania innowacji: https://www.szkolneinspiracje.pl/innowacja-praktyczne-wskazowki-dla-nauczycieli https://www.nowaera.pl/angielski/blog/innowacja-pedagogiczna-w-szkole
|
W cyklu 2023Ln:
Obowiązkowa: Teoretyczne podstawy edukacji alternatywnej red. B. Śliwerski, Kraków 2009 Od nauczania do uczenia się , A.R. Sowińscy, Łódż 2019 Edukacja w systemie Marii Montessori S.Guz T.I , Lublin 2019 Nowoczesna szkoła francuska technik C. Freineta, H. Semenowicz ,Warszawa 1995 Pedagogika Przyrody – jak organizować naukę w terenie A.Kubala-Kulpińska, „Życie szkoły” 2019 Uzupełniająca: Nowe konteksty (dla) edukacji alternatywnej XXI w red. B. Śliwierski , Kraków 2001 Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka M. Miksza, Kraków 2020 Czego nauczyłam się w Ecole Freinet w Vence, m. Brzena , ‘Życie szkoły” 1990 nr 10 Droga do twórczości wdrażanie technik C. Freineta, T. Kłosińska, Kraków 2000 (Nie) obecność outdoor education w kształceniu szkolnym, R. Michalak, T. Parczewska, Lublin 2019
|