Psychologia konfliktów PS-2F-PKO
TREŚCI PROGRAMOWE
Istota konfliktu - podmiot, przedmiot, aktywność stron, dynamika, fazy, przyczyny, rodzaje. Walory i mankamenty konfliktów. Czynniki eskalujące i osłabiające konflikty. Konstruktywne i destruktywne rozwiązywanie konfliktów. Interwencja w konflikt - mediacja, admonicja, koncyliacja, moderacja, arbitraż.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
zna w pogłębionym stopniu współczesne koncepcje teoretyczne z zakresu psychologii konfliktu;
zna w pogłębionym i rozszerzonym stopniu przyczyny i konsekwencje konfliktów orazdylematy współczesnej cywilizacji;
Umiejętności
potrafi rozwiązywać konflikty;
potrafi samodzielnie, w trafny sposób wybrać i zaproponować strategie rozwiązania konfliktów; inicjować nowe formy pomocy; przewidywać wielokierunkowe skutki działalności; przedstawić merytoryczną argumentację dla projektowanych działań;
Kompetencje społeczne
jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu konfliktów w zakresie pracy socjalnej;
jest gotów do komunikowania się, konsultowania lub zasięgania opinii ekspertów przy rozwiązywaniu konfliktów; uwzględniania poglądów i opinii współpracowników, budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu pomocy, opieki i wsparcia;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: