Public relations i strategia zrównoważonego rozwoju PE-FF-PRS
Treści programowe:
1. Istota public relations.
2. Istota strategii zrównoważonego rozwoju (Sustainability).
3. Istota działań z obszaru CSR (corporate social responsibility).
4. Istota komunikacji w działaniach PR i w zakresie zrównoważonego rozwoju.
5. Public relations, marketing społeczny i marketing zaangażowany.
6. Środki public relations i możliwości ich wykorzystania, w tym w obszarach tworzenia strategii i raportowania ESG (Environmental, social, and corporate governance).
7. Public relations w praktyce – przykłady i ich ocena.
8. Public relations w technice warsztatowej – tworzenie podstaw dla „dobrej praktyki public relations”, w tym w zakresie polityki zrównoważonego rozwoju.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
Literatura proponowana:
1. Black S., Public relations, Warszawa 1999.
2. Jasiecki, K., Moleda-Zdziech, M., Kurczewska, U., Lobbing – sztuka skutecznego wywierania wplywu, Dom Wydawniczy ABC, 2000;
3.Szyfter J., Public Relations w Internecie, Gliwice 2005 4. Kotler P., Lee N., Marketing w sektorze publicznym. Mapa drogowa wyższej efektywności, Warszawa 2007.
5.Krzyzowska, O., Szczepaniak, R., Nietypowe przypadki Public Relations, Wydawnictwo One Press, 2003; 6. Maison D., Wasilewski P., Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Fundacja Komunikacji Społecznej, Warszawa 2002.
7. Public relations instytucji użyteczności publicznej, red. E. Hope, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2005.
8. Rozporządzenie Delegowane Komisji (UE) 2021/2139 z dnia 4 czerwca 2021 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/852
9. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2020/852 z dnia 18 czerwca 2020 r. w sprawie ustanowienia ram ułatwiających zrównoważone inwestycje, zmieniające rozporządzenie (UE) 2019/2088 (Tekst mający znaczenie dla EOG)
10. The Role of Public Relations in the sustainability of the organization, https://www.researchgate.net/publication/359722107_The_Role_of_Public_Relations_in_the_sustainability_of_the_organization
11. What’s Next for Sustainable Business? 2022 Trends Report https://www.sustainability.com/globalassets/sustainability.com/thinking/pdfs/2022/esi-sustainability-trends-report-2022-2.pdf
12. Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce. Kronenberg J., Bergier T., Fundacja Sendzimira Kraków 2010
W cyklu 2023L:
Literatura proponowana: |
Uwagi
W cyklu 2023L:
Opis metod kształcenia (uczenia się): Metody oparte na działaniu praktycznym, metody oparte na słowie, w tym: Nakład pracy studenta/tki: Łączna liczba godzin aktywności - 55 godzin |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: