W cyklu 2020L:
Literatura obowiązkowa T. Aleksander (2009), Andragogika- podręcznik akademicki, ITE-PIB, Radom-Kraków. P. Alheit (2011), Podejście biograficzne do całożyciowego uczenia się, W: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja, nr 3 (55), s. 7-21. E. Dubas (2009), Etapy dorosłości i proces kształcenia, W: A. Fabiś, B. Cyboran (red.) Dorosły w procesie kształcenia, Wyższa Szkoła Administracji, Bielsko-Biała, Zakopane. K. Illeris (2009), O specyfice uczenia się ludzi dorosłych, W: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja, nr 1 (45), s. 85-96. J. Kargul, (2005), Obszary pozaformalnej i nieformalnej edukacji dorosłych : przesłanki do budowy teorii edukacji całożyciowej, Wrocław. D. Jankowski, K. Przyszczypkowski, J. Skrzypczak (1999), Podstawy edukacji dorosłych. Zarys problematyki. Wyd. Naukowe UAM, Poznań. M. S. Knowles , E. F. Holton III, R. A. Swanson (2009), Edukacja dorosłych, PWN, Warszawa. D. Luber, (2009), Rola i znaczenie andragoga w procesie edukacji i wychowania dorosłych, W: Dorosły w procesie kształcenia, A. Fabiś i B. Cyboran (red.), Wyższa Szkoła Administracji, Bielsko-Biała. M. Malewski (1998), Teorie andragogiczne, WUW, Wrocław. M. Malewski (2010), Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice, Wrocław. P. Oleś (2011), Psychologia człowieka dorosłego, PWN, Warszawa. T. Wujek (1996), Wprowadzenie do andragogiki, ITE, Radom.
Literatura uzupełniająca Brzezińska A.I. (red.) (2005), Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. Demetrio D., Autobiografia. Terapeutyczny wymiar pisania o sobie, Oficyna Wydawnicza Impuls, 2000, Kraków. P. Dominice, (2006), Uczyć się z życia: biografia edukacyjna w edukacji dorosłych, Łódź. E. Dubas, Uczenie się z własnej biografii jako egzemplifikacja biograficznego uczenia się, W: Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2017, nr 1(4) J. Golonka-Legut, Uczenie się w perspektywie biograficzności. Perspektywa andragogiczna, Rocznik Andragogiczny, 2015, t. 22.
|
W cyklu 2021L:
Literatura obowiązkowa: T. Aleksander (2009), Andragogika- podręcznik akademicki, ITE-PIB, Radom-Kraków P. Alheit (2011), Podejście biograficzne do całożyciowego uczenia się, W: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja, nr 3 (55), s. 7-21. E. Dubas (2009), Etapy dorosłości i proces kształcenia, W: A. Fabiś, B. Cyboran (red.) Dorosły w procesie kształcenia, Wyższa Szkoła Administracji, Bielsko-Biała, Zakopane, s.115. K. Illeris (2009), O specyfice uczenia się ludzi dorosłych, W: „Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja”, nr 1 (45) J. Kargul, (2005), Obszary pozaformalnej i nieformalnej edukacji dorosłych : przesłanki do budowy teorii edukacji całożyciowej, Wrocław D. Jankowski, K. Przyszczypkowski, J. Skrzypczak (1999), Podstawy edukacji dorosłych. Zarys problematyki. Wyd. Naukowe UAM, Poznań M. S. Knowles , E. F. Holton III, R. A. Swanson (2009), Edukacja dorosłych, PWN, Warszawa D. Luber, (2009), Rola i znaczenie andragoga w procesie edukacji i wychowania dorosłych, W: Dorosły w procesie kształcenia, A. Fabiś i B. Cyboran (red.), Wyższa Szkoła Administracji, Bielsko-Biała D. Luber, (2009), Uczeń dorosły jako podmiot edukacji i wychowania, W: „Nauczyciel i Szkoła” 1-2 (42-43), M. Malewski (1998), Teorie andragogiczne, WUW, Wrocław M. Malewski (2010), Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice, Wrocław A. Karpińska, (2018), W. Wróblewska (Proces studiowania znaczącym komponentem jakości kształcenia w szkole wyższej, W: „Pedagogika Szkoły Wyższej” P. Oleś (2011), Psychologia człowieka dorosłego, PWN, Warszawa
Literatura uzupełniająca: Brzezińska A.I. (red.) (2005), Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. Demetrio D., Autobiografia. Terapeutyczny wymiar pisania o sobie, Oficyna Wydawnicza Impuls, 2000, Kraków. P. Dominice, (2006), Uczyć się z życia: biografia edukacyjna w edukacji dorosłych, Łódź. E. Dubas, Uczenie się z własnej biografii jako egzemplifikacja biograficznego uczenia się, W: Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2017, nr 1(4) J. Golonka-Legut, Uczenie się w perspektywie biograficzności. Perspektywa andragogiczna, Rocznik Andragogiczny, 2015, t. 22. K. Illeris, (2006), Trzy wymiary uczenia się: poznawcze, emocjonalne i społeczne ramy współczesnej teorii uczenia się, Wrocław. A. Matlakiewicz, H. Solarczyk-Szwec (2009), Dorośli uczą się inaczej. Andragogiczne podstawy kształcenia ustawicznego, Toruń. E. Mazurek, Biograficzne uczenie się i narracyjne uczenie się- Ramy teoretyczne, W: Edukacja Dorosłych, 2017, nr 1 H. Solarczyk-Szwec, (2015), Cztery ćwiartki biograficznego uczenia się, W: Rocznik Andragogiczny J. Stochmiałek (2009), Przezwyciężanie kryzysów życiowych przez osoby dorosłe, WUKSW, Warszawa
Czasopisma: Edukacja Ustawiczna Dorosłych Edukacja Dorosłych Rocznik Andragogiczny Teraźniejszość Człowiek Edukacja Edukacja Zawodowa i Ustawiczna
|
W cyklu 2022L:
Literatura obowiązkowa
T. Aleksander (2009), Andragogika- podręcznik akademicki, Radom-Kraków. P. Alheit (2011), Podejście biograficzne do całożyciowego uczenia się, W: „Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja”, nr 3 (55), s. 7-21. E. Dubas (2009), Etapy dorosłości i proces kształcenia, W: A. Fabiś, B. Cyboran (red.) Dorosły w procesie kształcenia, Bielsko-Biała, Zakopane. K. Illeris (2009), O specyfice uczenia się ludzi dorosłych, W: „Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja”, nr 1 (45), s. 85-96. J. Kargul, (2005), Obszary pozaformalnej i nieformalnej edukacji dorosłych : przesłanki do budowy teorii edukacji całożyciowej, Wrocław. D. Jankowski, K. Przyszczypkowski, J. Skrzypczak (1999), Podstawy edukacji dorosłych. Zarys problematyki., Poznań. A. Karpińska, (2018), W. Wróblewska, Proces studiowania znaczącym komponentem jakości kształcenia w szkole wyższej, W: „Pedagogika Szkoły Wyższej” M. S. Knowles , E. F. Holton III, R. A. Swanson (2009), Edukacja dorosłych, PWN, Warszawa. D. Luber, (2009), Rola i znaczenie andragoga w procesie edukacji i wychowania dorosłych, W: Dorosły w procesie kształcenia, A. Fabiś i B. Cyboran (red.), Bielsko-Biała. D. Luber, (2009), Uczeń dorosły jako podmiot edukacji i wychowania, W: „Nauczyciel i Szkoła” 1-2 (42-43), M. Malewski (1998), Teorie andragogiczne, Wrocław. T. Maliszewski, M. Rosalska (red.), (2016), Uniwersytety ludowe. Pomiędzy starymi a nowymi wyzwaniami, Toruń M. Malewski (1998), Teorie andragogiczne, Wrocław. M. Malewski (2010), Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice, Wrocław. P. Oleś (2011), Psychologia człowieka dorosłego, Warszawa. J. Tomiło, (2008), O wychowaniu dorosłych szkice i rozważania, Pułtusk. T. Wujek (1996), Wprowadzenie do andragogiki, Radom.
Literatura uzupełniająca Brzezińska A.I. (red.) (2005), Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. Demetrio D. (2000), Autobiografia. Terapeutyczny wymiar pisania o sobie, Kraków. P. Dominice, (2006), Uczyć się z życia: biografia edukacyjna w edukacji dorosłych, Łódź. E. Dubas, Uczenie się z własnej biografii jako egzemplifikacja biograficznego uczenia się, W: Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2017, nr 1(4) J. Golonka-Legut, Uczenie się w perspektywie biograficzności. Perspektywa andragogiczna, Rocznik Andragogiczny, 2015, t. 22. K. Illeris, (2006), Trzy wymiary uczenia się: poznawcze, emocjonalne i społeczne ramy współczesnej teorii uczenia się, Wrocław. P. Jurkiewicz, J. Wiśniewska (red), (2016), Wokół pracy zawodowej osób niepełnosprawnych, Warszawa A. Matlakiewicz, H. Solarczyk-Szwec (2009), Dorośli uczą się inaczej. Andragogiczne podstawy kształcenia ustawicznego, Toruń. E. Mazurek, Biograficzne uczenie się i narracyjne uczenie się- Ramy teoretyczne, W: „Edukacja Dorosłych", 2017, nr 1 H. Solarczyk-Szwec (2015), Cztery ćwiartki biograficznego uczenia się, W: „Rocznik Andragogiczny" J. Stochmiałek (2009), Przezwyciężanie kryzysów życiowych przez osoby dorosłe, WUKSW, Warszawa.
|
W cyklu 2023L:
Literatura obowiązkowa T. Aleksander (2009), Andragogika- podręcznik akademicki, Radom-Kraków. P. Alheit (2011), Podejście biograficzne do całożyciowego uczenia się, W: „Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja”, nr 3 (55), s. 7-21. E. Dubas (2009), Etapy dorosłości i proces kształcenia, W: A. Fabiś, B. Cyboran (red.) Dorosły w procesie kształcenia, Bielsko-Biała, Zakopane. K. Illeris (2009), O specyfice uczenia się ludzi dorosłych, W: „Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja”, nr 1 (45), s. 85-96. J. Kargul, (2005), Obszary pozaformalnej i nieformalnej edukacji dorosłych : przesłanki do budowy teorii edukacji całożyciowej, Wrocław. D. Jankowski, K. Przyszczypkowski, J. Skrzypczak (1999), Podstawy edukacji dorosłych. Zarys problematyki, Poznań. A. Karpińska, (2018), W. Wróblewska, Proces studiowania znaczącym komponentem jakości kształcenia w szkole wyższej, W: „Pedagogika Szkoły Wyższej” M. S. Knowles , E. F. Holton III, R. A. Swanson (2009), Edukacja dorosłych, PWN, Warszawa. D. Luber, (2009), Rola i znaczenie andragoga w procesie edukacji i wychowania dorosłych, W: Dorosły w procesie kształcenia, A. Fabiś i B. Cyboran (red.), Bielsko-Biała. D. Luber, (2009), Uczeń dorosły jako podmiot edukacji i wychowania, W: „Nauczyciel i Szkoła” 1-2 (42-43), M. Malewski (1998), Teorie andragogiczne, Wrocław. M. Malewski (1998), Teorie andragogiczne, Wrocław. M. Malewski (2010), Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice, Wrocław. P. Oleś (2011), Psychologia człowieka dorosłego, Warszawa. J. Tomiło, (2008), O wychowaniu dorosłych szkice i rozważania, Pułtusk. T. Wujek (1996), Wprowadzenie do andragogiki, Radom.
Literatura uzupełniająca
Bron A., Rozumienie uczenia się w teoriach andragogicznych, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja” 2006, 4. Brzezińska A.I. (red.) (2005), Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. Demetrio D. (2000), Autobiografia. Terapeutyczny wymiar pisania o sobie, Kraków. P. Dominice, (2006), Uczyć się z życia: biografia edukacyjna w edukacji dorosłych, Łódź. E. Dubas, Uczenie się z własnej biografii jako egzemplifikacja biograficznego uczenia się, W: Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2017, nr 1(4) J. Golonka-Legut, Uczenie się w perspektywie biograficzności. Perspektywa andragogiczna, Rocznik Andragogiczny, 2015, t. 22. K. Illeris, (2006), Trzy wymiary uczenia się: poznawcze, emocjonalne i społeczne ramy współczesnej teorii uczenia się, Wrocław. P. Jurkiewicz, J. Wiśniewska (red), (2016), Wokół pracy zawodowej osób niepełnosprawnych, Warszawa A. Matlakiewicz, H. Solarczyk-Szwec (2009), Dorośli uczą się inaczej. Andragogiczne podstawy kształcenia ustawicznego, Toruń. E. Mazurek, Biograficzne uczenie się i narracyjne uczenie się- Ramy teoretyczne, W: „Edukacja Dorosłych", 2017, nr 1 H. Solarczyk-Szwec (2015), Cztery ćwiartki biograficznego uczenia się, W: „Rocznik Andragogiczny" J. Stochmiałek (2009), Przezwyciężanie kryzysów życiowych przez osoby dorosłe, WUKSW, Warszawa. J. Wiśniewska (2019), Osoba starsza w spektrum edukacyjnym - pomiędzy koncepcją a potrzebami, W: Pedagogika – bez granic / Szlosek Franciszek ( red. ). B. Worek (2019), Uczące się społeczeństwo O aktywności edukacyjnej dorosłych Polaków, Kraków
|
W cyklu 2024L:
Literatura obowiązkowa: T. Aleksander (2009), Andragogika- podręcznik akademicki, ITE-PIB, Radom-Kraków P. Alheit (2011), Podejście biograficzne do całożyciowego uczenia się, W: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja, nr 3 (55), s. 7-21. E. Dubas (2009), Etapy dorosłości i proces kształcenia, W: A. Fabiś, B. Cyboran (red.) Dorosły w procesie kształcenia, Wyższa Szkoła Administracji, Bielsko-Biała, Zakopane, s.115. K. Illeris (2009), O specyfice uczenia się ludzi dorosłych, W: „Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja”, nr 1 (45) J. Kargul, (2005), Obszary pozaformalnej i nieformalnej edukacji dorosłych : przesłanki do budowy teorii edukacji całożyciowej, Wrocław D. Jankowski, K. Przyszczypkowski, J. Skrzypczak (1999), Podstawy edukacji dorosłych. Zarys problematyki. Wyd. Naukowe UAM, Poznań M. S. Knowles , E. F. Holton III, R. A. Swanson (2009), Edukacja dorosłych, PWN, Warszawa D. Luber, (2009), Rola i znaczenie andragoga w procesie edukacji i wychowania dorosłych, W: Dorosły w procesie kształcenia, A. Fabiś i B. Cyboran (red.), Wyższa Szkoła Administracji, Bielsko-Biała D. Luber, (2009), Uczeń dorosły jako podmiot edukacji i wychowania, W: „Nauczyciel i Szkoła” 1-2 (42-43), M. Malewski (1998), Teorie andragogiczne, WUW, Wrocław M. Malewski (2010), Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice, Wrocław A. Karpińska, (2018), W. Wróblewska (Proces studiowania znaczącym komponentem jakości kształcenia w szkole wyższej, W: „Pedagogika Szkoły Wyższej” P. Oleś (2011), Psychologia człowieka dorosłego, PWN, Warszawa
Literatura uzupełniająca: R. Bodarski, Dorosłość wobec wartości. Podmiotowy wymiar kształtowania wartości w życiu człowieka, W: Studia z Teorii Wychowania, 2021, nr 2 (35) A.I. Brzezińska (red.) (2005), Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. D. Demetrio, Autobiografia. Terapeutyczny wymiar pisania o sobie, Oficyna Wydawnicza Impuls, 2000, Kraków. P. Dominice, (2006), Uczyć się z życia: biografia edukacyjna w edukacji dorosłych, Łódź. E. Dubas, Uczenie się z własnej biografii jako egzemplifikacja biograficznego uczenia się, W: Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2017, nr 1(4). J. Golonka-Legut, Uczenie się w perspektywie biograficzności. Perspektywa andragogiczna, Rocznik Andragogiczny, 2015, t. 22. K. Illeris, (2006), Trzy wymiary uczenia się: poznawcze, emocjonalne i społeczne ramy współczesnej teorii uczenia się, Wrocław. A. Matlakiewicz, H. Solarczyk-Szwec (2009), Dorośli uczą się inaczej. Andragogiczne podstawy kształcenia ustawicznego, Toruń. E. Mazurek, Biograficzne uczenie się i narracyjne uczenie się- Ramy teoretyczne, W: Edukacja Dorosłych, 2017, nr 1. H. Solarczyk-Szwec, (2015), Cztery ćwiartki biograficznego uczenia się, W: Rocznik Andragogiczny. J. Stochmiałek (2009), Przezwyciężanie kryzysów życiowych przez osoby dorosłe, WUKSW, Warszawa P. Szpakowski, Dorosłość w kontekście wartości i edukacji. Andragogiczna perspektywa badawcza (praca doktorska), Łódż 2014. (Internet) J. Wiśniewska (2019), Osoba starsza w spektrum edukacyjnym - pomiędzy koncepcją a potrzebami, W: Pedagogika – bez granic / Szlosek Franciszek ( red. ). B. Worek (2019), Uczące się społeczeństwo O aktywności edukacyjnej dorosłych Polaków, Kraków
Czasopisma: Edukacja Ustawiczna Dorosłych Edukacja Dorosłych Rocznik Andragogiczny Teraźniejszość Człowiek Edukacja Edukacja Zawodowa i Ustawiczna
|