Warsztaty dramy kreatywnej PE-3S-WDK
TREŚCI PROGRAMOWE:
Wstęp do dramy kreatywnej; wprowadzenie w problematykę pedagogiki dramy. Drama kreatywna, drama w dydaktyce (postawa twórcza, wyobraźnia, emocje, empatia). Charakterystyka dramy jako metody pracy z dziećmi i młodzieżą – specyfika dramy i jej technik. Drama a zabawa, źródła dramy w zabawie. Warunki poprawnego stosowania dramy w pracy z dziećmi i młodzieżą – dobór ról, tematów; rola trenera. Wybrane metody i techniki dramowe - ćwiczenia praktyczne; pomnik, rzeźba, fotografia, galeria, improwizacja, stymulatory, praca z bajką, przynęta, karty ról; niebezpieczeństwo bycia w roli. Konstruowanie scenariuszy wybranych zajęć dramowych.
W cyklu 2020L:
TREŚCI KSZTAŁCENIA Zajęcia realizowane w formie zdalnej poprzez aplikację MS TEAMS: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a8ea2dd36d59d4560ade2a099c4f9469c%40thread.tacv2/conversations?groupId=2e69e405-b478-40ab-a9de-d2da19362a7b&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 1. Wstęp do dramy kreatywnej; wprowadzenie w problematykę pedagogiki dramy; różne zakresy pojęcia, etymologia. |
W cyklu 2021L:
TREŚCI KSZTAŁCENIA Zajęcia realizowane w formie zdalnej poprzez aplikację MS TEAMS: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a8ea2dd36d59d4560ade2a099c4f9469c%40thread.tacv2/conversations?groupId=2e69e405-b478-40ab-a9de-d2da19362a7b&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 1. Wstęp do dramy kreatywnej; wprowadzenie w problematykę pedagogiki dramy; różne zakresy pojęcia, etymologia. |
W cyklu 2022L:
TREŚCI KSZTAŁCENIA 1. Wstęp do dramy kreatywnej; wprowadzenie w problematykę pedagogiki dramy; różne zakresy pojęcia, etymologia. |
W cyklu 2023L:
TREŚCI KSZTAŁCENIA 1. Wstęp do dramy kreatywnej; wprowadzenie w problematykę pedagogiki dramy; różne zakresy pojęcia, etymologia. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w zakresie określonym specjalnością studiów.
Zna podstawowe metody i techniki pracy z dramą z dziećmi i młodzieżą.
Ma wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu działań twórczych za pośrednictwem technik dramowych.
Umiejętności
Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej; potrafi tworzyć rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań.
Potrafi dobrać odpowiednie metody i techniki dramowe do wskazanego materiału dydaktycznego i zgodnie z możliwościami rozwojowymi uczestników zajęć.
Kompetencje społeczne
Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności.
Ma świadomość poziomu swoich umiejętności i rozumie potrzebę doskonalenia w zakresie pracy metodą dramy.
Literatura
W cyklu 2020L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2021L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: |
W cyklu 2022L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: |
W cyklu 2023L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: |
Uwagi
W cyklu 2020L:
METODY KSZTAŁCENIA: WIEDZA: |
W cyklu 2021L:
METODY KSZTAŁCENIA: WIEDZA: |
W cyklu 2022L:
METODY KSZTAŁCENIA: WIEDZA: |
W cyklu 2023L:
METODY KSZTAŁCENIA: WIEDZA: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: