Warsztaty budowania zespołu PE-3S-WBZ
TREŚCI PROGRAMOWE:
Wstęp do treningu interpersonalnego, samopoznanie i samoświadomość. Dynamika pracy zespołowej, etapy formowania grupy, role grupowe. Realizacja celów indywidualnych i grupowych, „Ja wgrupie” – rozwój kompetencji interpersonalnych. Prawidłowości dotyczące funkcjonowania małych grup społecznych, dynamika procesu grupowego: wymiar zadaniowy i społeczny, role grupowe, interakcje, cele, normy, status, zaufanie i spójność. Efektywna komunikacja, uwarunkowania i dynamika, charakterystyka poszczególnych kanałów przekazu. Budowanie zespołu: produktywność, synergia, facylitacja społeczna, myślenie grupowe, polaryzacja grupowa, próżniactwo społeczne. Komunikacja: werbalna i niewerbalna, aktywne słuchanie, asertywność, poprawna komunikacja interpersonalna.
W cyklu 2020L:
Tematyka zajęć: zajęcia 1. (22.02.2021) |
W cyklu 2021L:
Tematyka zajęć: |
W cyklu 2022L:
Tematyka zajęć: |
W cyklu 2023L:
Tematyka zajęć: |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości oraz zakłóceń.
Posiada wiedzę dotyczącą komunikacji społecznej w grupie, sposobów formowania grupy oraz dynamiki zachodzących w niej procesów; ma wiedzę dotyczącą technik i metod zwiększających efektywność pełnienia ról grupowych i społecznego funkcjonowania w grupie.
Umiejętności
Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów; potrafi dokonać autoprezentacji.
Umie precyzyjnie przekazać komunikat, werbalny i pozawerbalny, bezpośredni i pośredni, a także dopasować go do odbiorcy.
Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz zespołową.
Potrafi dostosować komunikat do odbiorcy i sytuacji zadaniowej, umie kierować pracą zespołu.
Potrafi współdziałać z innymi osobami i pracować w zespole pełniąc różne role.
Posiada umiejętność współpracy w grupie, potrafi pełnić różne funkcje w zespole.
Kompetencje społeczne
Jest przygotowany/a do działania pedagogicznego w sposób przedsiębiorczy.
Ma świadomość poziomu swoich umiejętności interpersonalnych i ich roli w uczestnictwie w życiu społecznym.
Literatura
Aronson, E.(1997). Człowiek istota społeczna. Warszawa: PWN
Cheri H. (2008). Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie. Warszawa: Świat Książki
Kuś G. (2012) Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Warszawa
Oyster, C.K. (2002). Grupy. Poznań: Zysk i S-ka
Retter, H. (2005). Komunikacja codzienna w pedagogice. Gdańsk: GWP
Święcicka, J. (2010). Ja i grupa. Trening dla uczniów. Wydanie 2. Warszawa: Difin
W cyklu 2020L:
Aronson, E.(1997). Człowiek istota społeczna. Warszawa: PWN |
W cyklu 2021L:
Aronson, E.(1997). Człowiek istota społeczna. Warszawa: PWN |
W cyklu 2022L:
Aronson, E.(1997). Człowiek istota społeczna. Warszawa: PWN |
W cyklu 2023L:
Aronson, E.(1997). Człowiek istota społeczna. Warszawa: PWN |
Uwagi
W cyklu 2021L:
PROWADZENIE ZAJĘĆ ZA POŚREDNICTWEM POCZTY ELEKTRONICZNEJ: METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: UMIEJĘTNOŚCI: KOMPETENCJE SPOŁECZNE: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba punktów ECTS - 1 |
W cyklu 2022L:
PROWADZENIE ZAJĘĆ ZA POŚREDNICTWEM POCZTY ELEKTRONICZNEJ: METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: UMIEJĘTNOŚCI: KOMPETENCJE SPOŁECZNE: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba punktów ECTS - 1 |
W cyklu 2023L:
PROWADZENIE ZAJĘĆ ZA POŚREDNICTWEM POCZTY ELEKTRONICZNEJ: METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: UMIEJĘTNOŚCI: KOMPETENCJE SPOŁECZNE: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba punktów ECTS - 1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: