Warsztat badacza w środowisku cyfrowym PE-3S-WBC
TREŚCI PROGRAMOWE:
Interdyscyplinarność badań w Internecie a warsztat badawczy pedagoga. Przedmiot i cel badań pedagogicznych z wykorzystaniem mediów. Formułowanie problemów badawczych i hipotez roboczych. Metody i techniki badań ilościowych w Internecie. Metody i techniki badań jakościowych w Internecie. Konstruowanie narzędzi badawczych. Zapoznanie z programami komputerowymi do analizy wyników badań ilościowych. Zapoznanie z programami komputerowymi do analizy wyników badań jakościowych.
W cyklu 2021Z:
1. Istota i charakterystyka warsztatu badacza w środowisku cyfrowym – definiowanie pojęć kluczowych (badanie naukowe; środowisko cyfrowe; konwergencja mediów, a sieciowa organizacja mediów). |
W cyklu 2024Z:
TREŚCI KSZTAŁCENIA: |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2025Z: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą warsztatu badawczego niezbędnego w sytuacji realizacji badań pedagogicznych w środowisku cyfrowym.
Umiejętności
Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na konstruowanie i prowadzenie badań pedagogicznych w Internecie; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań.
Potrafi planować i organizować indywidualną oraz zespołową pracę badawczą w środowisku cyfrowym.
Potrafi współdziałać z innymi osobami i pracować w zespole, pełniąc różne role ramach badań prowadzonych w środowisku cyfrowym.
Kompetencje społeczne
Jest świadomy/a wagi refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki badań naukowych oraz kierowania się szacunkiem dla każdego człowieka.
Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny; odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy; jest gotowy/a do współpracy.
Literatura
W cyklu 2021Z:
E. Babbie- „Podstawy badań społecznych”, PWN, Warszawa 2008. M. Łobocki - „Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych”, Impuls, Kraków 2006. M. Łobocki – „Metody i techniki badań pedagogicznych”, Warszawa 2000. T. Pilch, T. Bauman - „Zasady badań pedagogicznych”, Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2001 K. Rubacha – „Metodologia badań nad edukacją”, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008. Denzin Norman K., Lincoln Yvonna S. (2021) Metody badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Flick, U. (2010). Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Jemielniak, D. (2012). Badania jakościowe. T. 1 i 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Silverman D. (2007). Interpretacja danych jakościowych. Wydawnictwo Naukowe PWN. |
W cyklu 2024Z:
E. Babbie- „Podstawy badań społecznych”, PWN, Warszawa 2008. M. Łobocki - „Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych”, Impuls, Kraków 2006. M. Łobocki – „Metody i techniki badań pedagogicznych”, Warszawa 2000. T. Pilch, T. Bauman - „Zasady badań pedagogicznych”, Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2001 K. Rubacha – „Metodologia badań nad edukacją”, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008. Denzin Norman K., Lincoln Yvonna S. (2021) Metody badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Flick, U. (2010). Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Jemielniak, D. (2012). Badania jakościowe. T. 1 i 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Silverman D. (2007). Interpretacja danych jakościowych. Wydawnictwo Naukowe PWN. |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia jest obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności). NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe: 30 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
W cyklu 2024Z:
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia jest obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności). NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe: 30 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: