Warsztaty autoprezentacji i wystąpień publicznych PE-3S-WAP
TREŚCI PROGRAMOWE
Wprowadzenie do autoprezentacji: style autoprezentacyjne, potrzeby zaspakajane przez autoprezentację, typy komunikatów autoprezentacyjnych. Taktyki autoprezentacyjne asertywne i obronne. Zasady kształtowania atrakcyjności interpersonalnej. Przegląd badań na kształtowaniem wizerunku i wzbudzaniem sympatii. Komunikacja pozawerbalna w zakresie proksemiki, paralingwistyki i kinestetyki. Wystąpienia publiczne: zasady, analiza przypadków i ćwiczenia; kształtowanie pożądanego wizerunku; elementy retoryki. Autoprezentacja w sytuacji pracy – prawidłowo skonstruowane dokumenty rekrutacyjne i zasady przygotowania i wystąpienia na rozmowie kwalifikacyjnej.
W cyklu 2021L:
zajęcia 1. (22.02.2022) |
W cyklu 2022L:
zajęcia 1. |
W cyklu 2023L:
zajęcia 1. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- Ma wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń:
- Zna techniki pozwalające świadomie kierować wywieranym wrażeniem.
- Zna taktyki autoprezentacyjne, zasady kształtowania atrakcyjności interpersonalnej i pożądanego wizerunku.
Umiejętności
- Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów.
- Umie przeanalizować komunikat autoprezentacyjny na poziomie werbalnym i pozawerbalnym, wskazać potencjalne obszary rozwojowe w zakresie kinestetyki, paralingwistyki i proksemiki.
- Potrafi przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich, czynnie uczestniczyć w debacie.
- Umie kształtować wizerunek zgodnie z oczekiwaniami odbiorcy, zastosować w praktyce taktyki autoprezentacyjne.
Kompetencje społeczne
- Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności.
- Potrafi wyznaczyć cele dalszej pracy nad sobą.
Literatura
W cyklu 2021L:
Literatura obowiązkowa: Leary, M. (2003). Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Literatura uzupełniająca:. Doliński, D. (2008). Techniki wpływu społecznego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. |
W cyklu 2022L:
Literatura obowiązkowa: Leary, M. (2003). Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Literatura uzupełniająca:. Doliński, D. (2008). Techniki wpływu społecznego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. |
W cyklu 2023L:
Literatura obowiązkowa: Leary, M. (2003). Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Literatura uzupełniająca:. Doliński, D. (2008). Techniki wpływu społecznego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. |
Uwagi
W cyklu 2021L:
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: UMIEJĘTNOŚCI: KOMPETENCJE SPOŁECZNE: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba punktów ECTS - 1 |
W cyklu 2022L:
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: UMIEJĘTNOŚCI: KOMPETENCJE SPOŁECZNE: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba punktów ECTS - 1 |
W cyklu 2023L:
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: UMIEJĘTNOŚCI: KOMPETENCJE SPOŁECZNE: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba punktów ECTS - 1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: