Warsztaty dziennikarskie PE-3S-WAD1
TREŚCI PROGRAMOWE:
Język mówiony i pisany, potoczny i oficjalny a media. Specyfika wypowiedzi prasowej, radiowej i telewizyjnej. Podstawowe gatunki wypowiedzi dziennikarskiej w mediach – informacja, publicystyka, reportaż, rozmowa i wywiad. Jak skutecznie komunikować się za pośrednictwem mediów? Artykuł publicystyczny, esej, felieton – budowa i sposób tworzenia. Komentarz – budowa i sposób tworzenia. Jak poprowadzić rozmowę, a jak przeprowadzić wywiad? Jak pisać, mówić i komunikować się – niezbędne kompetencje osoby wypowiadającej się w mediach.
W cyklu 2023Z:
TEMATYKA ZAJĘĆ |
W cyklu 2024Z:
TEMATYKA ZAJĘĆ 1. Język mówiony i pisany a potoczny. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń.
Zna podstawowe rodzaje wypowiedzi dziennikarskiej oraz ich specyfikę.
Umiejętności
Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów; potrafi dokonać autoprezentacji.
Kompetencje społeczne
Jest przygotowany/a do działania pedagogicznego w sposób przedsiębiorczy.
Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny; odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy i wykazuje dbałość o dorobek i tradycje zawodu pedagoga.
Literatura
W cyklu 2023Z:
Literatura obowiązkowa Literatura zalecana |
W cyklu 2024Z:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca Literatura zalecana |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA OCENA METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2024Z:
NAKŁAD PRACY STUDENTA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: