Tworzenie stron internetowych PE-3S-TSI
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aNO09fEq0U4iDShwcyYIR0Z3PNN4WxkUxZy8a5noSaAs1%40thread.tacv2/conversations?groupId=d5067924-e6bd-4361-a746-687fa30616ed&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2021Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aNO09fEq0U4iDShwcyYIR0Z3PNN4WxkUxZy8a5noSaAs1%40thread.tacv2/conversations?groupId=d5067924-e6bd-4361-a746-687fa30616ed&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2022Z)
TREŚCI PROGRAMOWE
Idea narzędzi Web 2.0. Projektowanie struktury i tworzenie serwisu internetowego za pomocą dostępnych narzędzi typu Wordpress / Joomla /Blogger. Tworzenie grafiki statycznej obróbka i umieszczenie w serwisie internetowym - wybór formatu zapisu. Sieciowe repozytoria danych, baza danych serwisu (SQL). Tworzenie i osadzanie w serwisie nagrań audio/wideo jako materiał z pliku i streaming. Wykorzystanie interaktywnych narzędzi do zbierania danych i tworzenia testów wiedzy. Zagadnienia bezpieczeństwa danych i ochrony danych osobowych. Modyfikacja serwisu z wykorzystaniem HTML 5.0 oraz CSS. Projekt edukacyjnej internetowej.
W cyklu 2021Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2022Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- Zna zasady działania serwisów i platform internetowych.
- Zna zasady administrowania serwisami internetowymi, w tym zasady bezpieczeństwa i archiwizacji.
-Zna teorię działania metajęzyków HTML 5.0 i arkusza stylów kaskadowych CSS.
- Rozumie znaczenie postawy odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystania mediów cyfrowych oraz poszanowania własności intelektualnej.
Umiejętności
- Potrafi wykonać stronę internetową przeznaczoną dla wybranej grupy odbiorców.
- Potrafi zaplanować dobór narzędzi i sposób wykonania w stosunku do zaplanowanego odbiorcy.
- Potrafi modyfikować wykonana witrynę.
- Potrafi administrować witryną internetową.
- Potrafi modyfikować witrynę wykorzystując HTML 5.0 i CSS.
Kompetencje społeczne
- Aktywnie uczestniczy w pracy zespołu tworząc wspólny projekt.
- Ma świadomość konieczności uczenia się przez całe życie przez samodzielną pracę i stymulowania uczniów do takiej postawy.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
- Amy Shuen - Web 2.0. Przewodnik po strategiach
- Agnieszka Ciborowska Jarosław Lipińsk- WordPress: podręcznik dla początkujących
Literatura uzupełniająca:
- Gottfried Vossen, Stephan Hagemann - Serwis Web 2.0. Od pomysłu do realizacji
- https://pl.wordpress.org/
- Eric A. Meyer, Estelle Weyl CSS. Kaskadowe arkusze stylów. Przewodnik encyklopedyczny. Wydanie IV
-Projektowanie stron internetowych - dobre praktyki https://webwavecms.com/projektowanie-stron-internetowych#9
W cyklu 2021Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. |
W cyklu 2022Z:
NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: