Trening kreatywności - 1 PE-3S-TK1
TREŚCI PROGRAMOWE:
Twórcza samoświadomość - niekonwencjonalne sposoby na poznawanie siebie i innych osób. Budowanie kreatogennego klimatu grupowego. Ekspresja twórcza - poprzez plastyczne, muzyczne, teatralne i literackie środki wyrazu. Pokonywanie barier poznawczych, emocjonalno-motywacyjnych, psychospołecznych. Stymulowanie operacji myślenia twórczego: dokonywania skojarzeń, abstrahowania, transformowania, metaforyzowania, myślenia dedukcyjnego, myślenia indukcyjnego. Rozwijanie myślenia dywergencyjnego: płynności, giętkości i oryginalności myślenia. Rozwijanie wyobraźni twórczej.
W cyklu 2022L:
Ramowy plan zajęć: zajęcia 1. (21.02.2023) zajęcia 2. (28.02.2023) zajęcia 3. (07.03.2023) zajęcia 4. (14.03.2023) zajęcia 5. (21.03.2023) zajęcia 6. (28.03.2023) zajęcia 7. (04.04.2023) zajęcia 8. (18.04.2023) zajęcia 9. (25.04.2023) zajęcia 10. (09.05.2023) zajęcia 11. (16.05.2023) zajęcia 12. (23.05.2023) zajęcia 13. (30.05.2023) zajęcia 14. (06.06.2023) zajęcia 15. (13.06.2023) |
W cyklu 2023L:
Ramowy plan zajęć: zajęcia 1. zajęcia 2. zajęcia 3. zajęcia 4. zajęcia 5. zajęcia 6. zajęcia 7. zajęcia 8. zajęcia 9. zajęcia 10. zajęcia 11. zajęcia 12. zajęcia 13. zajęcia 14. zajęcia 15. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Cel 9: Innowacyjność, przemysł, infrastruktura
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą przebiegu procesu stymulowania potencjału twórczego, co związane jest z prowadzeniem działalności pedagogicznej w zakresie określonym specjalnością studiów.
Ma uszczegółowioną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej w zakresie określonym specjalnością studiów.
Ma wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego w grupie, ich prawidłowości i zakłóceń.
Umiejętności
Potrafi współdziałać z innymi osobami i pracować w zespole pełniąc różne role.
Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz zespołową.
Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się wsposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów; potrafi dokonać autoprezentacji.
Kompetencje społeczne
Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego.
Dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności.
Literatura
W cyklu 2022L:
Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B. (2005). Trening twórczości. Gdańsk: GWP. Szmidt, K. J. (2016). Sesje twórczej pomysłowości dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Gliwice: Wydawnictwo Helion. Szmidt, K. J. (2008). Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Gliwice: Wydawnictwo Helion. Literatura uzupełniająca: Karolak, W. (2000). Sztuka jako zabawa. Zabawa jako sztuka. Warszawa: Wydawnictwo CODN. Nęcka, E. (2005). Psychologia twórczości. Gdańsk: GWP. Nęcka, E. (1994). TroP – Twórcze rozwiązywanie problemów. Kraków: Wydawnictwo Impuls. Proctor, T. (2002). Twórcze rozwiązywanie problemów. Gdańsk: GWP. |
W cyklu 2023L:
Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B. (2005). Trening twórczości. Gdańsk: GWP. Szmidt, K. J. (2016). Sesje twórczej pomysłowości dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Gliwice: Wydawnictwo Helion. Szmidt, K. J. (2008). Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Gliwice: Wydawnictwo Helion. Literatura uzupełniająca: Karolak, W. (2000). Sztuka jako zabawa. Zabawa jako sztuka. Warszawa: Wydawnictwo CODN. Nęcka, E. (2005). Psychologia twórczości. Gdańsk: GWP. Nęcka, E. (1994). TroP – Twórcze rozwiązywanie problemów. Kraków: Wydawnictwo Impuls. Proctor, T. (2002). Twórcze rozwiązywanie problemów. Gdańsk: GWP. |
Uwagi
W cyklu 2022L:
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: UMIEJĘTNOŚCI: KOMPETENCJE SPOŁECZNE: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 50h Liczba punktów ECTS – 3 |
W cyklu 2023L:
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: UMIEJĘTNOŚCI: KOMPETENCJE SPOŁECZNE: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 50h Liczba punktów ECTS – 3 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: