Reguły treningu twórczości PE-3S-RTT
TREŚCI PROGRAMOWE
Pojęcie twórczości w koncepcjach pedagogicznych, socjologicznych i psychologicznych. Rozpoznawanie i rozwijanie zdolności twórczych. Modele treningów twórczości dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Projektowanie autorskich zadań i cyklów zadań twórczych.
W cyklu 2021Z:
Opis treści programowych: |
W cyklu 2022Z:
Opis treści programowych: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- Zna znaczenie rozwijania umiejętności osobistych i społecznych uczniów; potrzebę kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów oraz budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów, a także kształtowania kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych.
Umiejętności
- Potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, rozwijać ich kompetencje kluczowe a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie; skutecznie wspomagać w świadomym i odpowiedzialnym podejmowaniu decyzji edukacyjnych i zawodowych.
- Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz zespołową.
- Potrafi kreować sytuacje dydaktyczne służące rozwojowi zainteresowań uczniów i popularyzacji wiedzy.
- Potrafi rzetelnie i fachowo oceniać pracę uczniów na zajęciach, wyrażać swoje uwagi w formie konstruktywnej.
- Potrafi wykorzystywać błędy w rozwiązywaniu problemów jako narzędzie do uczenia się.
Kompetencje społeczne
- Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i rozumie ich społeczne znaczenie.
- Ma gotowość do zachęcania uczniów do podejmowania prób badawczych.
- Ma gotowość do kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów.
Literatura
W cyklu 2021Z:
Literatura obowiązkowa i uzupełniająca: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa i uzupełniająca: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
Opis metod kształcenia: metody heurystyczne, problemowe, praktyczne Nakład pracy studenta: Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
W cyklu 2022Z:
Opis metod kształcenia: metody heurystyczne, problemowe, praktyczne Nakład pracy studenta: Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: