Problemy i wyzwania społeczeństwa wiedzy PE-3S-PWS
TREŚCI PROGRAMOWE:
Analiza społecznych przemian cywilizacyjno-informacyjnych. Rozwój i funkcje mediów na przestrzeni dziejów. Charakterystyka społeczeństwa rolniczego, przemysłowego i wiedzy. Problemy i wyzwania społeczno-pedagogiczne społeczeństwa wiedzy. Problemy i wyzwania informacyjno-informatyczne społeczeństwa sieciowego. Problemy i wyzwania kulturowe społeczeństwa wiedzy. Problemy i wyzwania ekonomiczne społeczeństwa wiedzy. Założenia metodologiczne badań w społeczeństwie wiedzy.
W cyklu 2023Z:
TREŚCI PROGRAMOWE: Analiza społecznych przemian cywilizacyjno-informacyjnych. Rozwój i funkcje mediów na przestrzeni dziejów. Charakterystyka społeczeństwa rolniczego, przemysłowego i wiedzy. Problemy i wyzwania społeczno-pedagogiczne społeczeństwa wiedzy. Problemy i wyzwania informacyjno-informatyczne społeczeństwa sieciowego. Problemy i wyzwania kulturowe społeczeństwa wiedzy. Problemy i wyzwania ekonomiczne społeczeństwa wiedzy. Założenia metodologiczne badań w społeczeństwie wiedzy. |
W cyklu 2024Z:
TREŚCI PROGRAMOWE: Analiza społecznych przemian cywilizacyjno-informacyjnych. Rozwój i funkcje mediów na przestrzeni dziejów. Charakterystyka społeczeństwa rolniczego, przemysłowego i wiedzy. Problemy i wyzwania społeczno-pedagogiczne społeczeństwa wiedzy. Problemy i wyzwania informacyjno-informatyczne społeczeństwa sieciowego. Problemy i wyzwania kulturowe społeczeństwa wiedzy. Problemy i wyzwania ekonomiczne społeczeństwa wiedzy. Założenia metodologiczne badań w społeczeństwie wiedzy. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma poszerzoną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji w tworzeniu społeczeństwa wiedzy.
Zna podstawowe ekonomiczne, prawne i inne uwarunkowania dotyczące edukacyjnych problemów społeczeństwa wiedzy związanych z przemianami współczesnej kultury i rozumie procesy w nim zachodzące.
Umiejętności
Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych zachodzących w społeczeństwie wiedzy; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej oraz proponuje rozwiązania dla identyfikowanych problemów.
Potrafi animować pracę nad rozwojem uczestników procesów związanych z kształceniem, wychowaniem i opieką, wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, rozwijać ich kompetencje kluczowe, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie; potrafi skutecznie wspomagać w świadomym i odpowiedzialnym podejmowaniu decyzji edukacyjnych i zawodowych, korzystając zwiedzy na temat rozwoju społeczeństwa informacyjnego.
Kompetencje społeczne
Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności.
Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym, związanych z transformacją współczesnej kultury medialnej.
Literatura
W cyklu 2023Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2024Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Metody pracy: Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia jest obecność na zajęciach. NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe: 15 godz. Przygotowanie pracy zaliczeniowej: 9 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
W cyklu 2024Z:
Metody pracy: Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia jest obecność na zajęciach. NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe: 15 godz. Przygotowanie pracy zaliczeniowej: 9 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: