Projektowanie oraz prowadzenie szkoleń PE-3S-PPS
TREŚCI PROGRAMOWE:
Szkolenia pracowników jako forma wspomagająca proces uczenia się i adaptacji do organizacji. Rodzaje szkoleń. Etapy cyklu szkoleniowego. Rozpoznawanie i analiza potrzeb szkoleniowych. Planowanie i projektowanie programów szkoleniowo-rozwojowych. Aspekty realizacyjne programów szkoleniowych w miejscu pracy i poza miejscem pracy. Sytuacje trudne podczas szkolenia. Ocena (ewaluacja) programów szkoleniowo-rozwojowych. Prowadzenie sesji szkoleniowych – wybrane aspekty praktyczne.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w zakresie określonym specjalnością studiów, w szczególności w zakresie prowadzenia szkoleń i warsztatów dla osób dorosłych.
Zna poszczególne etapy planowania i realizacji szkoleń oraz powiązane z nimi działania, jakie podejmuje w ich zakresie trener lub szkoleniowiec.
Ma podstawową wiedzę o metodyce prowadzenia szkoleń, warsztatów i treningów, realizowanych w różnych środowiskach i grupach społecznych.
Umiejętności
Potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów związanych z kształceniem, wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, rozwijać ich kompetencje kluczowe, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie.
Umie elastycznie, odpowiednio do celu, potrzeb, jak i uwarunkowań dobrać metody i techniki prowadzonych szkoleń, a także zastosować odpowiedni dla danego zadania i grupy styl przewodzenia.
Umie poprowadzić krótką sesję szkoleniową.
Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz zespołową.
Potrafi organizować grupy zadaniowe, kierować nimi i przyjmować różne w nich role.
Kompetencje społeczne
Jest przygotowany/a do działania pedagogicznego w sposób przedsiębiorczy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: