Pedagogika medialna PE-3S-PME
TREŚCI PROGRAMOWE
Przedmiot, zadania pedagogiki i edukacji medialnej. Komunikowanie człowieka z mediami. Pojęcie i klasyfikacja mediów. Funkcje i zadania mediów we współczesnym świecie. Media a kultura masowa. Pedagogika medialna w świetle wybranych teorii uczenia się (behawioryzm, kognitywizm, konstruktywizm, kolektywizm). Pedagogiczny wymiar odbioru mediów. Pedagogia: prasy, radia. Pedagogia: telewizji i filmu. Postawy negatywne i pozytywne wobec mediów. Praktyki propagandy i manipulacji w mediach. Etyczne aspekty działalności nadawcy medialnego. Media jako wsparcie osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jak pisać, mówić i komunikować się – podstawowe kompetencje pedagoga medialnego.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza - Ma podstawową wiedzę o odzwierciedlaniu struktur społecznych i instytucji życia społecznego w mediach, a także o mediach jako środowisku wychowawczym.
- Ma poszerzoną wiedzę o celach pedagogiki medialnej oraz mediów jako narzędzia inkluzji społecznej.
- Ma uszczegółowioną wiedzę na temat wpływu mediów na rozwój ich użytkowników.
Umiejętności - Prawidłowo interpretuje pojęcia i zjawiska społeczne oraz medialne.
- Samodzielnie zdobywa wiedzę z mediów i multimediów.
Kompetencje społeczne - Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności medialnych, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego w zakresie kształtowania innowacyjnej postawy związanej z wykorzystaniem mediów.
- Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań z wykorzystaniem mediów i multimediów w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych w zakresie pedagogiki z wykorzystaniem mediów cyfrowych i multimediów, rozumie ich społeczne znaczenie.
Literatura
W cyklu 2020L:
LITERATURA OBOWIAZKOWA |
W cyklu 2021L:
LITERATURA OBOWIAZKOWA |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Kod do zespołu wykładowego w Teams: nzm5tja Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia jest obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność na ćwiczeniach i 2 na wykładzie).
NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe, w tym e-learning :45 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 3 godz. Przygotowanie się do egzaminu: 10 godz. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 4 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
W cyklu 2021L:
Kod do zespołu wykładowego w Teams: nzm5tja Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia jest obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność na ćwiczeniach i 2 na wykładzie).
NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe, w tym e-learning :45 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 3 godz. Przygotowanie się do egzaminu: 10 godz. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 4 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: