Projekt z animacji społeczno-kulturowej PE-3S-PAS
TREŚCI PROGRAMOWE:
Projekty kulturalne – elementarne terminy, klasyfikacje, modele. Diagnoza i analiza potrzeb w planowaniu projektu. Realizacja projektu kulturalnego – metodyka Project Cycle Management. Finansowanie projektów kulturalnych. Promocja projektów kulturalnych. Ewaluacja działań projektowych. Tworzenie autorskich projektów animacji kultury. Metody diagnostyczne i ich wykorzystanie w projektach animacyjnych. Praktyczne rozpoznawanie potrzeb środowiskowych jako podstawa identyfikacji projektu. Konstrukcja celów projektowych i tła (kontekstu) problemowego dla projektu. Planowanie produktów oraz rezultatów w działaniach projektowych. Pozyskiwanie partnerów projektowych. Konstrukcja schematu Gantta – harmonogram działań. Tworzenie budżetu projektu – szacowanie kosztów, rozpoznanie rynkowe cen, kalkulacje, bilansowanie. Szacowanie ryzyka w projekcie – analiza FMEA. Opracowanie matrycy logicznej projektu i jej interpretacja. Analiza i wybór strategii i metod ewaluacyjnych dla projektu. Raportowanie i dokumentowanie efektów projektu. Konstrukcja działań promocyjnych dla projektu. Realizacja autorskiego projektu animacyjnego w środowisku. Prezentacja wyników realizacji projektu – analiza krytyczna.
W cyklu 2024L:
WYKŁAD 2. DIAGNOZA I ANALIZA POTRZEB W PLANOWANIU PROJEKTU 3. REALIZACJA PROJEKTU W ANIMACJI – METODYKA PROJECT CYCLE MANAGEMENT 4. FINANSOWANIE PROJEKTÓW ANIMACYJNYCH 5. EWALUACJA DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH ĆWICZENIA |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna metody planowania, wdrażania i ewaluacji projektów o charakterze animacyjnym, społeczno-kulturowym i profilaktycznym.
Umiejętności
Przekłada treści teoretyczne na praktyczne oddziaływania pedagogiczne, animacyjne, społeczne.
Umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych - w roli twórcy i koordynatora projektów o charakterze animacyjnym.
Samodzielnie zdobywa informacje i wykorzystuje je w autorskich projektach animacyjnych.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności animacyjnych, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia w pracy animatora społeczno-kulturowego, dokonuje samooceny własnych kompetencji.
Odpowiedzialnie realizuje oraz poddaje ewaluacji każdy z elementów autorskiego projektu animacyjnego.
Uwagi
W cyklu 2024L:
Opis metod kształcenia: metody słowne - prezentacja, dyskusja; metody poglądowe - prezentacja; metoda projektu; metody problemowe - autoanaliza Link: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3AOHv6111f6aR5vnUvjXSzrD6Yalbk1jKhQ6G27Y6dmD41%40thread.tacv2/General?groupId=0b32fec3-d7e3-4268-a81f-d0899fd4ad60&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Materiały do zajęć będą dostępne w zespole w aplikacji MS TEAMS. Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności, tj.: Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta, z zachowaniem zasady, że średnio 25-30 godzinom pracy odpowiada 1 punkt, to 3 ECTs |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: