Oprogramowanie dydaktyczne PE-3S-OPD
TREŚCI PROGRAMOWE
Podstawowe zagadnienia edukacji i reedukacji wspomaganej komputerowo. Typy licencji oprogramowania. Klasyfikacja programów wspomagających dydaktykę szkolną. Kryteria doboru i oceny programów komputerowych (aspekty dydaktyczne i funkcjonalne). Multimedialne programy dydaktyczne (on-line i off-line) wspierające nauczanie na poziomie szkoły podstawowej.
W cyklu 2020L:
Opis treści programowych: |
W cyklu 2021L:
Opis treści programowych: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą doboru i korzystania z komputerowych programów dydaktycznych.
- Zna podstawowe przepisy i normy dotyczące własności intelektualnej i prawa autorskiego w kontekście korzystania z programów komputerowych i zasobów Internetu.
Umiejętności
- Potrafi wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne dla zwiększenia efektywności procesu kształcenia.
- Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z nowoczesnych technologii (ICT).
- Potrafi współpracować z nauczycielami przedmiotów pozainformatycznych służąc radą w doborze oprogramowania wspomagającego proces nauczania.
Kompetencje społeczne
- Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności.
- Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny; odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy i wykazuje dbałość o dorobek i tradycje zawodu pedagoga.
Literatura
W cyklu 2020L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
W cyklu 2021L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Metody kształcenia: Spotkania on-line w trybie synchronicznym na platformie MS Teams realizowane zgodnie z planem zajęć. Studenci zostali dodani do zespołu przez prowadzącego, otrzymali zaproszenie e-mailem na konto pocztowe w APS. Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2021L:
Metody kształcenia: Spotkania on-line w trybie synchronicznym na platformie MS Teams realizowane zgodnie z planem zajęć. Studenci zostali dodani do zespołu przez prowadzącego, otrzymali zaproszenie e-mailem na konto pocztowe w APS. Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: