Organizacja i działanie instytucji kultury i organizacji pozarządowych PE-3S-OKP
TREŚCI PROGRAMOWE
Formalno-prawne podstawy działania instytucji kultury oraz organizacji pozarządowych w Polsce. Funkcjonowanie instytucji kultury i organizacji pozarządowych W środowiskach lokalnych. Współpraca międzysektorowa w obszarze kultury. Źródła finansowania działalności instytucji kultury oraz organizacji pozarządowych w Polsce. Rynek i odbiorcy kultury i sztuki. Grupy docelowe oraz beneficjenci działań organizacji pozarządowych. Tożsamość oraz wizerunek instytucji promocji kultury oraz organizacji pozarządowych. Marketing instytucji kultury – modele marketingowe. Marka artystyczna. Proces założycielski i rejestracyjny organizacji pozarządowej – fundacje i stowarzyszenia. Statut organizacji pozarządowej – autorski projekt organizacji non for profit. Rejestracja organizacji pozarządowej – praca nad dokumentacją rejestracyjną KRS. Prywatne instytucje kultury.
W cyklu 2020L:
I.ZAJĘCIA ORGANIZACYJNE II.FORMALNO-PRAWNE PODSTAWY DZIAŁANIA INSTYTUCJI KULTURY W POLSCE. III. FORMALNO-PRAWNE PODSTAWY DZIAŁANIA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH W POLSCE. IV., V. WSPÓŁPRACA MIĘDZYSEKTOROWA INSTYTUCJI KULTURY ORAZ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH W POLSCE I NA ŚWIECIE. VI., VII. ŹRÓDŁA FINANSOWANIA DZIAŁALNOŚCI INSTYTUCJI KULTURY VIII., IX. PROCES ZAŁOŻYCIELSKI I REJESTRACYJNY ORGANIZACJI POZARZĄDOWEJ – FUNDACJE I STOWARZYSZENIA. X. TOŻSAMOŚĆ ORAZ WIZERUNEK INSTYTUCJI PROMOCJI KULTURY XI., XII., XIII. MARKETING W INSTYTUCJACH KULTURY I ORGANIZACJACH POZARZĄDOWYCH. MODELE MARKETINGOWE. RYNEK I ODBIORCY KULTURY I SZTUKI. XIV. OMÓWIENIE PRAC SEMESTRALNYCH ORAZ PODSUMOWANIE ZAJĘĆ. XV. KOLOKWIUM ZALICZENIOWE. |
W cyklu 2021L:
Wprowadzenie w problematykę przedmiotu. |
W cyklu 2022L:
Wprowadzenie w problematykę przedmiotu. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza - Ma podstawową wiedzę o działalności instytucji kultury [państwowe, samorządowe i prywatne] oraz o działalności podmiotów sektora pozarządowego w Polsce i w Europie.
- Zna kontekst organizacyjny działalności kulturalnej oraz pozarządowej w Polsce i w Europie.
- Zna relacje pomiędzy sektorem administracyjnych, pozarządowym i biznesowym w społeczeństwie obywatelskim.
Umiejętności - Umie wykonać analizę przypadku [case study] działalności wybranej instytucji kultury, fundacji/stowarzyszenia w odniesieniu do wcześniejszych założeń teoretycznych; potrafi formułować wnioski z autorskich analiz i realizowanych badań.
- Umie współpracować w zespole osób.
- Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności w zakresie organizacji i działania instytucji kultury i organizacji pozarządowych.
Kompetencje społeczne - Ma przekonanie o wkładzie instytucji tworzących i promujących kulturę w rozwój społeczeństwa i jego integrację.
Literatura
W cyklu 2020L:
K. Ziętal, Archiwistyka społeczna, Karta, Warszawa 2012 |
W cyklu 2021L:
M. Chrzczonowicz, Jak napisać statut fundacji, Klon/Jawor, Warszawa 2010 |
W cyklu 2022L:
M. Chrzczonowicz, Jak napisać statut fundacji, Klon/Jawor, Warszawa 2010 |
Uwagi
W cyklu 2020L:
METODY KSZTAŁCENIA: Prezentacja multimedialna UWAGA!* NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe - 30 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
W cyklu 2021L:
METODY KSZTAŁCENIA: |
W cyklu 2022L:
METODY KSZTAŁCENIA: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: