Organizacja i kierowanie edukacją dorosłych PE-3S-OKD1
TREŚCI PROGRAMOWE:
Organizacja i zarządzanie jako nauka - główne nurty, przedstawiciele naukowego zarządzania. Podstawowa terminologia w obszarze teorii zarządzania (organizacja, zarządzanie, kierowanie). Organizacja szkoły dla osób dorosłych w ujęciu rzeczowym i czynnościowym. Organy szkolne i ich kompetencje. Zarządzanie placówką oświatową dla osób dorosłych. Style zarządzania. Kierowanie placówką oświatową. Przywództwo w oświacie. Konflikty i patologie w organizacji. Misja i kultura szkoły dla osób dorosłych. Jakość pracy szkoły. Ewaluacja jako instrument rozwoju organizacyjnego placówki oświaty dorosłych. Organizacja szkoleń i kursów. Marketing w oświacie.
W cyklu 2022Z:
Treści programowe 1. Wprowadzenie do problematyki przedmiotu oraz omówienie organizacji zajęć i warunków zaliczenia. |
W cyklu 2023Z:
Treści programowe 1. Wprowadzenie do problematyki przedmiotu oraz omówienie organizacji zajęć i warunków zaliczenia. |
W cyklu 2023L:
Treści programowe 1. Wprowadzenie do problematyki przedmiotu oraz omówienie organizacji zajęć i warunków zaliczenia. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma podstawową wiedzę ocelach, funkcjach, podstawach prawnych, organizacji i sposobach działaniainstytucji kształcenia, wychowania i opieki, alternatywnych form edukacji oraz edukacji otwartej na różnorodność.
Zna i rozumie aspekt przedsiębiorczości w kontekście organizacji i kierowania edukacją dorosłych.
Umiejętności
Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania strategii działań praktycznych związanych z organizacją i kierowaniem edukacją dorosłych.
Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych zróżnymi sferami działalności pedagogicznej; potrafi tworzyć rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań.
Kompetencje społeczne
Jest przekonany/a o znaczeniu wiedzy naukowej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, poszukuje tego typu wiedzy, a w przypadku problemów - zwraca się do ekspertów i zasięga ich opinii.
Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny; odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy; jest gotowy/a do współpracy i tworzenia dobrej atmosfery społecznej oraz rozwiązywania konfliktów poprzez dialog.
Literatura
W cyklu 2022Z:
Literatura podstawowa: - Adrjan, B., Kultura szkoły: w poszukiwaniu nieuchwytnego, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2011. Literatura uzupełniająca: - Kossowska M., Sołtysińska I., Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Poznań 2002. - właściwe regulacje prawne |
W cyklu 2023Z:
Literatura podstawowa: - Adrjan, B., Kultura szkoły: w poszukiwaniu nieuchwytnego, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2011. Literatura uzupełniająca: - Kossowska M., Sołtysińska I., Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Poznań 2002. - właściwe regulacje prawne |
W cyklu 2023L:
Literatura podstawowa: - Adrjan, B., Kultura szkoły: w poszukiwaniu nieuchwytnego, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2011. Literatura uzupełniająca: - Kossowska M., Sołtysińska I., Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Poznań 2002. - właściwe regulacje prawne |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład konwersatoryjny on-line prowadzony na platformie MS Teams, NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe (wykład): 30 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 ECTS |
W cyklu 2023Z:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład konwersatoryjny, NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe (wykład): 30 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 ECTS |
W cyklu 2023L:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład konwersatoryjny, NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe (wykład): 30 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 ECTS |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: