Nowoczesne technologie w edukacji dorosłych PE-3S-NTD
Komputer, tablica interaktywna (i inne) jako współczesny środek dydaktyczny. WebQuesty - nauka poprzez projekty w sieci. I- Lab jako metoda wspierająca działania zawodowe. TIK (technologie informacyjno-komunikacyjne) – ich znaczenie i wykorzystanie w pracy. Internet, platforma e-learningowa – wykorzystanie w celach rozwijania komeptencji i podczas działań zawodowych. Transmisja na żywo jako forma kształcenia na
odległość.Podstawowe aplikacje biurowe. Audioprzewodniki i ich konstrukcja. Prawo autorskie i licencje Creative Commons.
W cyklu 2022Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2023Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
- Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej z wykorzystaniem nowoczesnych technologii;
- Ma uszczegółowiona wiedzę na temat roli nauczyciela osób dorosłych w kształtowaniu postaw i zachowań uczniów w cyberprzestrzeni;
- Ma uszczegółowioną wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań – norm, procedur i dobrych praktyk działalności edukacyjnej z
wykorzystaniem nowoczesnych technologii;
- Zna podstawowe przepisy i normy dotyczące własności intelektualnej i prawa autorskiego (szczególnie w zakresie wykorzystywania nowoczesnych technologii i mediów);
Umiejętności
- Potrafi projektować i realizować spersonalizowane programy kształcenia na odległość;
- Potrafi indywidualizować zadania i dostosowywać metody, treści i sposoby oceniania do potrzeb osób dorosłych uczących się z wykorzystaniem nowoczesnych technologii;
- Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności
pedagogicznej – w tym również metod wykorzystujących nowoczesne technologie i media; potrafi tworzyć rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań z wykorzystaniem nowoczesnych technologii;
- Potrafi wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne dla efektywności procesu kształcenia i wychowania;
Kompetencje społeczne
- Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności prowadzenia procesu nauczania osób dorosłych na odległość, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego w zakresie komunikacji via Internet i wirtualne platformy edukacyjne;
- Dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności komunikacyjne, wymieniając się doświadczeniami z ekspertami w zakresie nauczania osób dorosłych na odległość;
- Jest przekonany o znaczeniu wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, stąd poszukuje wiedzy, a w przypadku
problemów – zwraca się do ekspertów i zasięga ich opinii;
- Ma przekonanie o wadze estetycznego i precyzyjnego wypowiadania się na piśmie oraz wykazuje dbałość o kulturę języka pisanego;
Literatura
W cyklu 2022Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
W cyklu 2023Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny "kontaktowe" (ćwiczenia): 15 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2023Z:
METODY KSZTAŁCENIA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: